۰
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۳

نکو: با زور و اجبار نمی‌توان به مبارزه با بدحجابی پرداخت

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت با تایید اظهارات اخیر رییس جمهور پیرامون حجاب و عفاف گفت: نمیتوان با زور و اجبار اهداف خود را در جامعه پیش ببریم.
نکو: با زور و اجبار نمی‌توان به مبارزه با بدحجابی پرداخت
«حسن روحانی» طی سفر استانی اخیرش به استان خراسان رضوی و در جمع نخبگان مشهد، از ون و پلیس و اجبار سخن گفته و تلویحا از این مشی و شیوه برخوردی در جامعه انتقاد کرد. رئیس جمهوری در سخنانش از جدا کردن دختران و پسران گفت و تاکید کرد بانوان ما که خودشان فرهیخته و دانشگاهی و استاد و محقق هستند آیا برای گسترش عفاف و حجاب راهی ندارند؟ آخر اگر آدم چیزی را تجربه کرد و نشد، فردا دیگر عین آن را نباید انجام دهد بلکه باید به اصلاح راه قبلی اقدام کند.

سخنان متفاوت رئیس دولت یازدهم، طی ۲ روز گذشته تیتر بسیاری از رسانه ها و نقل بسیاری از محافل بود. در همین این رابطه، ابراهیم نکو، نماینده رباط کریم در مجلس نهم در گفت وگو با خبرنگار نامه نیوز گفت: در اسلام موضوعی تحت عنوان زور و اجبار وجود ندارد، بلکه آزادی‌های زیادی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه اما این آزادی به معنای هنجار شکنی و حرمت شکنی نیست؛ گفت: در اسلام امر به معروف توصیه شده است که همه‌ی مجریان قانون باید در همه‌ی این امور به آن استناد کنند. باید درجامعه فرهنگ اسلامی را زمینه‌سازی کنیم تا خود به خود مردم در بحث حجاب جامعه را اداره کنند. گاهی مواقع بعضی از فشارها و برخوردهای غیرکارشناسانه انجام می‌شود که به جای فرهنگ سازی باعث به وجود آوردن هزینه‌های گزافی برای دولت می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه با ابزارهای غیر علمی با بدحجابی و و رسانه‌های اجتماعی برخورد می‌کنند که این روش، مشکلی را حل نمی‌کند، یادآور شد: برای مقابله با مشکلات بدحجابی راه‌های منطقی و علمی وجود دارد و با رفتارهای برخوردی و زور و اجبار نمی‌شود با ناهنجاری‌های جامعه مبارزه کرد، بلکه می‌توان از آموزه‌های نهج‌البلاغه و قرآن در این موضوعات بهره برد. باید برای مبارزه با بدحجابی و شبکه‌های اجتماعی غیر مجاز دست به اقدامات کارشناسانه و علمی زد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به اینکه منظور رئیس جمهور با مطالبی که در این باب اشاره کرد به هیچ عنوان این نبود که اگر هنجار شکنی در جامعه رخ می‌دهد با آن برخورد نشود، افزود: دولت اقدامات فرهنگی و فعالیت‌های مدنی را از وظایف خود می‌داند و سخنان رئیس جمهور به معنای سلب مسئولیت فرهنگی از دولت نیست و دولت تا جایی که می‌تواند باید در این زمینه فعالیت کند.

وی افزود: با سخنان آقای روحانی موافق هستم و معتقدم برخورد با بدحجابی در کشوربا زور و اجبار نیست و باید راه کارهای منطقی و علمی را در پیش گرفت.

این نماینده مجلس درباره اینکه آیا طرح استیضاحی جدیدی به مجلس ارائه شده است، نیز گفت: فعلا طرح استیضاحی به هیئت رئیسه مجلس ارائه نشده است، اما اگر در آینده قرار باشد استیضاحی صورت گیرد مطمئنا به دلیل سبقه سیاسی آن وزیر خواهد بود.

وی افزود: البته استیضاح حق نمایندگان است اما استیضاح نباید به عنوان راهکار ارائه شود زیرا این استیضاح منطقی نخواهد بود و باید پس از آنکه تمامی راه‌ها را امتحان کردیم و به نتیجه نرسیدیم به سراغ استیضاح برویم. به هرحال امیدوارم هرچه بیش تر به تعامل دولت و مجلس کمک کنیم.
منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 41144
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *