۰
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۲

هماهنگی با داعش برای ساخت سریال!

سعید مقیسه، مدیر شبکه تهران به همراه سید علی اکبر محمودی (مدیر گروه فیلم و سریال) برای بازدید از پشت صحنه سریال دفاع مقدسی «39 هفته» در لوکیشن این سریال حاضر شدند و در جریان تدوین این مجموعه مناسبتی قرار گرفتند.
هماهنگی با داعش برای ساخت سریال!
مدیر شبکه تهران از ساخت سریالی با موضوع دستگیری زائران ایرانی در عراق توسط نیروهای داعش خبر داد و به طنز گفت: برای ساخت این سریال نیازمند هماهنگی با داعش هستیم!

به گزارش فریادگر، مدیر شبکه تهران در جریان بازدید از لوکیشن سریال دفاع مقدسی «۳۹ هفته»، برغم عادت معمولش، از پاسخ دادن به پرسش‌های خبرنگاران استقبال کرد و این اتفاق موجب شد تا خبرنگاران در جریان ساخت و تولید سریال‌ها و برنامه‌های ترکیبی این شبکه تا پایان سال قرار بگیرند.

سعید مقیسه، مدیر شبکه تهران به همراه سید علی اکبر محمودی (مدیر گروه فیلم و سریال) برای بازدید از پشت صحنه سریال دفاع مقدسی «۳۹ هفته» در لوکیشن این سریال حاضر شدند و در جریان تدوین این مجموعه مناسبتی قرار گرفتند.

*** شبکه تهران فقط طنز پخش نمی‌کند

سعید مقیسه پس از بازدید، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره رویکرد جدید این شبکه پس از اینکه از سوی معاونت سیما به عنوان شبکه طنز معرفی شد، توضیح داد: رویکرد طنز در شبکه تهران به این معنا نیست که این شبکه به غیر از طنز هیچ برنامه‌ دیگری را پخش نمی‌کند. به هر حال مناسبت‌های مختلفی داریم، در نتیجه برنامه‌هایی که تولید می‌کنیم متناسب با ایام مربوطه است. اما یک رویکرد غالب را داریم که سعی می‌کنیم بیشتر در قالب طنز آنچنان که ماموریت معاونت سیما به شبکه تهران سپرده شده است برنامه‌ها را تولید و پخش کنیم؛ یعنی سعی ما بر این است که بیشتر تولیداتمان طنز باشد.

*** رقابت با شبکه نمایش خانگی


مدیر شبکه تهران در ادامه از پاسخ دادن به پرسش دیگر ایسنا درباره رقابت شبکه‌های تلویزیونی با شبکه‌ی نمایش خانگی و تمایل برخی از کارگردانان مطرح طنز به کار در این حوزه، صرف نظر و پاسخ این پرسش را به محمودی، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران واگذار کرد.

محمودی در پاسخ به این پرسش گفت: تیم‌های مختلفی که طنز کار می‌کنند با شبکه تهران در حال تعامل هستند. برخی از آنها طرح‌های خود را برای شبکه تهران می‌نویسند و برخی دیگر پس از تصویب شدن طرح‌هایشان، مراحل نگارش را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: اکثر کارگردانان مطرح برای تعامل به شبکه تهران آمده‌اند و با ما تعامل خوبی داشته‌اند. همچنین تیم‌های جوان طنز که نویسندگان توانا و خوش ذوقی هستند و زیر نظر قدیمی‌ترها و کارکشته‌ها کار می‌کنند با ما تعامل دارند و سال آینده شاهد تعداد زیادی از این کارها خواهید بود.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران در ادامه با اعتقاد بر اینکه فضایی که باید برای حضور کارگردانان طنز در شبکه تهران ایجاد شود، ایجاد شده است‌، گفت: در حال حاضر با کارگردانانی که در شبکه نمایش خانگی کار می‌کنند و چه کسانی که برای تلویزیون کار می‌کنند، همکاری به وجود آمده است.

*** از اتاق عمل مدیری چه خبر؟

مدیر شبکه تهران همچنین درخصوص روند ساخت جدیدترین سریال مهران مدیری برای شبکه تهران گفت: سریال مهران مدیری تحت عنوان «اتاق عمل»، مراحل نگارش و اتمام دکور خود را طی می کند. این سریال ۹۰ قسمتی که در دو فصل مجزا ساخته خواهد شد، امسال از تلویزیون پخش می‌شود.

وی درخصوص موضوع سریال مهران مدیری گفت: ژانر اصلی این مجموعه طنز است و موضوعات، همه در یک بیمارستان اتفاق می‌افتد.

*** سریال دفاع مقدسی «۳۹ هفته» شتابزده ساخته شد؟

مقیسه در بخش دیگری از پرسش و پاسخ‌های خود با خبرنگاران، درخصوص شتاب‌زدگی در ساخت سریال‌های مناسبتی که آیا سریال دفاع مقدسی شبکه هم مشمول این وضعیت شده است؟ گفت: سریال «۳۹ هفته» دچار شتاب‌زدگی در ساخت نشده است و طبق زمان‌بندی که داشته، خوب پیش رفته است و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد تصویربرداری و قسمت‌های زیادی از تدوین انجام شده است که قرار است از ۳۱ شهریور به پخش برسد.

وی در ادامه درخصوص رویکرد شبکه تهران نسبت به ساخت سریال‌های مناسبتی از جمله سریال‌های مناسبتی دفاع مقدسی گفت: در معاونت سیما مناسبت‌ها بین شبکه‌های مختلف توزیع می‌شود و هر شبکه‌ای از یک منظر به موضوع مناسبت‌ها و محتوایی که قرار است تبلیغ شود، می‌پردازد. در هفته دفاع مقدس نیز قرار است شبکه‌های مختلف به وجوه مختلف دفاع مقدس بپردازند.

مقیسه درخصوص سریال «۳۹ هفته» و محتوای آن توضیح داد: سریال «۳۹ هفته» که در شبکه تهران طراحی شده است دو هدف اصلی را دنبال می‌کند یکی خدمات تلاش‌ها و ایثار همسران رزمندگان‌، جانبازان و شهدا که به نوع دیگری در جهاد دفاع مقدس شریک بودند صبر آنها و توکل آنها که کمک شایانی در پیروزی جنگ داشت هدف دیگر نیز تبیین تصویر آیه شریفه که «چه بسا مواردی که شما بد می‌پندارید به نفع شماست و چه بسا مواردی که شما خیر می‌پندارید به ضررشماست» است.

در زندگی روزمره خودمان بارها و بارها شاهد این موضوع بوده‌ایم و در این سریال می‌خواهیم این وجه از دفاع مقدس را به تصویر بکشیم.

مدیر شبکه تهران درخصوص قصه این سریال گفت: ما در سریال‌ها و فیلم‌های دفاع مقدس بیشتر حال و هوای جبهه‌، شرایط جنگ و شرایط سخت رزمندگان را دیده‌ایم اما در این سریال یک رویکرد دیگری داریم و بیشتر به وجوه سختی و مشکلات پشتوانه رزمندگان می‌پردازیم. شما در این سریال با دیدن دو شخصیت در دو جبهه مختلف اما با هدف مشترک یک ژانر عاشقانه را خواهید دید.

مقیسه همچنین علاوه بر سریال «۳۹ هفته» از پخش برنامه‌های ترکیبی که شبکه تهران به مناسبت ایام دفاع مقدس تدارک دیده است خبر داد.

*** «جاده چالوس»‌، «آخرین سلطان» و «اتاق عمل»؛ سریال‌های طنز شبکه تهران

مدیر شبکه تهران در ادامه سریال‌هایی همچون «جاده چالوس»‌، «آخرین سلطان» و «اتاق عمل» را جزو سه سریالی عنوان کرد که تا پایان سال از تلویزیون پخش خواهد شد.

وی گفت: دو سریال «آخرین سلطان» و «اتاق عمل» جدا طنز هستند و سریال «جاده چالوس» نسبتا طنز است.


محمودی در این خصوص توضیح داد: تا آخر سال سه سریال آماده پخش داریم که از نظر تعداد حدود ۱۷۰ قسمت خواهند بود‌، این سریال‌ها هر کدام پس از پایان سریال مناسبتی «۳۹ هفته» به ترتیب از شبکه تهران پخش خواهند شد؛ البته شبکه تهران سریال‌های خارجی بسیار جذابی‌ هم دارد که همچون سال‌های قبل آنها را پخش خواهد کرد. سریال‌هایی از جمله «هشدار برای کبری۱۱» که پخش آن ادامه خواهد داشت.

مقیسه همچنین درخصوص مضمون سریال «آخرین سلطان» که به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده در حال تولید است، گفت: این سریال ادامه «سه‌، پنج، ‌دو» است که فضای طنز بسیار خوبی دارد و زمستان امسال به پخش خواهد رسید تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی ادامه دارد و اکنون ۱۲ قسمت از آن تدوین شده است.

*** وضعیت سریال‌های نوروز و دهه‌ی فجر

مقیسه همچنین درخصوص سریال دهه فجر و سریال نوروزی شبکه تهران گفت: این سریال‌ها نیز در حال پیگیری هستند.

در ادامه مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران درخصوص سریال «خوشبختی در می‌زند» که به مناسبت عید نوروز قرار است به زودی کلید بخورد توضیح داد: عید امسال به دلیل همزمانی با ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، سریال‌های مناسبتی که همیشه توقع داشتیم از ابتدا تا انتها طنز باشد با یک نوع متفاوتی از سرگرمی طراحی شده است.

سریال ۱۵ قسمتی «خوشبختی در می‌زند» به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان و نویسندگی ندا نوبخت قرار است به زودی کلید بخورد.

درخصوص سریال دهه فجر نیز طنز ۱۰ قسمتی با عنوان «مشاور عالی علیحضرت» به تهیه‌کنندگی معصومه فردشاهین ساخته خواهد شد.

*** پخش ۲۰۰ قسمت «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»

سعید مقیسه در بخش دیگری از این پرسش و پاسخ‌ها درخصوص رویکرد شبکه تهران نسبت به ساخت مجموعه تلویزیونی «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» گفت: سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» پرقسمت‌ترین سریال صداوسیماست که تاکنون بیش از ۲۰۰ قسمت پخش شده است و همین روند ادامه خواهد داشت اگرچه محتوای این سریال تغییر کرده است اما تهیه‌کننده و تیتراژ اول آن ثابت است و فقط داستان‌ها تغییر می‌کند؛ داستان‌هایی که متناسب با آسیب‌های اجتماعی شهر تهران طراحی می‌شود.

محمودی نیز در ادامه گفت: پیش‌بینی ما درخصوص پخش مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در مناسبت‌ها پخش روزانه است اما چیزی که خودمان مدنظر داریم این است که در ایام غیرمناسبتی این سریال پخش هفتگی داشته باشد.

*** ساخت سریال محرم و صفر با موضوع داعش

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران با اعلام اینکه برای دهه اول محرم این شبکه، سریال مشخصی نخواهد داشت، گفت: برای ایام محرم و صفر، کاری را طراحی می‌کنیم اما با توجه به اتفاقاتی که در عراق افتاده است و چون قسمت‌های اعظم سریال در آنجا ضبط می‌شود، یک مقدار برنامه‌ریزی کارمان به خاطر هماهنگی با دولت عراق به هم ریخته است.

مدیر شبکه تهران در ادامه با بیان این جمله طنز که برای ساخت این مجموعه نیازمند هماهنگی با داعش بودیم!، گفت: اگر شرایط عراق اجازه تصویربرداری بدهد، مجموعه «نشانه‌ها» را با موضوع «رفتن زائران به عراق و اسیر شدن توسط گروه داعش» خواهیم ساخت.

*** طنزهای ۹۰ قسمتی در راهند

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران نیز در پایان از ساخت یک برنامه طنز آیتمی ۹۰ قسمتی با عنوان «سه نقطه» خبر داد و گفت: طنز ۹۰ قسمتی «سه نقطه» به تهیه‌کنندگی عقیلی در مرحله نگارش و پیش‌ تولید است طی فراخوانی قرار است از دانشجویان رشته بازیگری و تئاتر در این مجموعه استفاده شود.

در پایان مدیر شبکه تهران از پخش یک جنگ شبانه ۹۰ قسمتی از شبکه تهران خبر داد و گفت: این جنگ شبانه ۹۰ قسمتی فضای طنز و جذابی خواهد داشت و با حضور تعدادی از مخاطبان همراه خواهد بود.

وی تاکید کرد: پخش این جنگ شبانه تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود.

***

مدیر شبکه تهران به همراه مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران از لوکیشن سریال «۳۹ هفته» بازدید کردند. در این بازدید بازیگرانی همچون داریوش کاردان‌، افسانه ناصری‌، مجید مظفری و مریم معصومی حضور داشتند.

در روند ساخت این سریال مطرح شد: ۶۵ درصد از تصویربرداری «۳۹ هفته» به سرانجام رسیده است.

لوکیشن این مجموعه هفت قسمتی در باغی واقع در خیابان دربند است.
منبع: ایسنا
کد مطلب: 41192
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *