۰
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۵
روزنامه آلمانی «ولت» خبر داد:

پافشاری مرکل بر ادامه حضور يونان در منطقه یورو

صدراعظم آلمان در دیدار با نخست‌وزیر یونان با ابراز تمایل مبنی بر ادامه حضور این کشور در منطقه یورو، بر اجرای برنامه‌های اصلاحات اقتصادی در این کشور تاکید کرد.
 به نقل از روزنامه آلمانی «ولت»، « آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در دیدار با «آنتونیس ساماراس» نخست‌وزیر یونان اعلام کرد که علاقه دارد یونان همچنان با اجرای برنامه ریاضت اقتصادی در منطقه یورو باقی بماند.

پیش از این ساماراس اعلام کرده بود که به دنبال ۶ سال رکود اقتصادی در یونان، کشورش به زمان بیشتری نیاز دارد. وی به مرکل قول داد که اقدامات آتی نتیجه در پی داشته باشد.

سران ۲ کشور روز گذشته پس از مذاکرات صورت گرفته درباره اقدامات آتی یونان برای مقابله با بحران یورو در کنفرانس خبری در دفتر صدراعظمی آلمان شرکت کردند.

مرکل بدون اشاره مستقیم به اعطای فرصت بیشتر به یونان در این مورد گفت:« من می‌خواهم یونان همچنان در منطقه یورو باقی بماند و در این مورد تلاش می‌کنم. اما از یونان انتظار داریم که به تعهدات خود عمل کند و عملکرد این کشور مطابق با حرفایی باشد که گفته شده‌اند.»

ساماراس هم در برابر از سخنان تعدادی از سیاستمداران آلمانی درباره خروج یونان از منطقه یورو انتقاد کرد و چنین جهت‌گیری هایی را مانعی برای توسعه سرمایه‌گذاری در این کشور دانست.

مرکل» و «فرانسوا اولاند» روز گذشته بار دیگر بر اعمال فشار بیشتر بر یونان برای اجرای و برنامه ریاضت اقتصادی تاکید کرده بودند. ۲ طرف همچنین با اعطای زمان بیشتر به یونان برای تثبیت وضعیت اقتصادی مخالفت کردند.
کد مطلب: 4142
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *