۰
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۱
بروجردی اعلام كرد:

سفر هیات پارلمانی ایران به سوریه در راستای گسترش همكاری ها

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، هدف از سفر هیات پارلمانی ایران به سوریه راگسترش همكاری ها و رایزنی با مسوولان و مقام های این كشور برای توسعه بیش از پیش روابط دو جانبه بیان كرد.
 'علاءالدین بروجردی' روز شنبه پیش از عزیمت به كشور سوریه افزود: این سفر در پاسخ به سفر 'محمد جهاد اللحام' رییس مجلس سوریه به تهران و در چهارچوب سیاست های نظام در ارتباط با این كشور انجام می شود.

وی یادآورشد: در این سفر دو روزه قرار است هیات پارلمانی ایران با مقامات عالی رتبه سوری ازجمله رییس مجلس سوریه دیدار و گفت و گو كند.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این سفر 'جواد جهانگیرزاده' نماینده مردم ارومیه و عضو هیات رییسه و 'ناصر عاشوری' نماینده مردم شهرستان فومن در مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

بروجردی با تاكید بر لزوم مطرح شدن 'بحران سوریه' در شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها، خاطرنشان كرد: این اجلاس فرصت بسیار خوبی است تاكشورهای عضو این جنبش با هم فكری و چاره اندیشی درمورد مسایل در این كشور تصمیم گیری كنند و این بحران هر چه سریع تر حل شود.

وی به طرح آمریكا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه اشاره كرد و گفت: طرح چنین موضوع هایی تنها در حیطه وظایف شورای امنیت سازمان ملل است و آمریكا نمی تواند در این گونه مسایل دخالت كند.

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم تاكید كرد: آمریكا نمی تواند بقیه كشورها را از حقوق خود ممنوع كند و برقراری این طرح در سوریه، محروم كردن مردم این كشور از حقوق اساسی آنها است.

بروجردی همچنین اظهارداشت: آمریكا تلاش می كند با استفاده از ظرفیت اروپا و تحریك برخی كشورهای عربی تغییراتی در ساختار سیاسی سوریه ایجاد كند، ولی تاكنون موفق نشده است.

وی به تحولات اخیر در سوریه تاكید كرد و گفت: ملت این كشور با هوشیاری شكست دیگری را بر آمریكایی ها وارد كردند.

بروجردی رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز به همراه هیاتی به دمشق پایتخت سوریه سفر می كند.
کد مطلب: 4156
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *