۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۴۶

رايزن فرهنگي ايران در سوريه بر گسترش همکاريهاي فرهنگي دو کشور تاکيد کرد

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت گسترش همکاریهای فرهنگی تهران و دمشق، در کنار اطلاع رسانی مناسب دو کشور موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان خواهد شد.
به نقل از بیانیه رایزنی فرهنگی کشورمان در سوریه، علی خیاط این مطلب را در دیدار با عمران زعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه بیان کرد و افزود، از آنجائی که ایران و سوریه همواره در مظان تهدید دشمنان محور مقاومت در منطقه قراردارند ، لذا باید با تقویت مناسبات و همکاری های فرهنگی به مقابله با توطئه های دشمنان پرداخت.
برپایه این بیانیه، خیاط و زعبی در این دیدار همچنین درباره بندهای تفاهمنامه همکاری دو کشور که به زودی در زمینه تبادل فیلم و سریال به امضا دو طرف خواهد رسید، گفتگو کردند.
علی خیاط با اشاره به مشترکات فرهنگی فراوان میان ایران و سوریه، گفت ، بیشتر فیلم ها و سریال های ساخته شده در ایران که همگی دارای ویژگی های سلامت اخلاقی هستند، برای جامعه سوریه قابل استفاده اند.
وی با اشاره به سریال های فراوانی که در کشورهای غربی و وابسته به غرب تولید و به زبان عربی ترجمه و از شبکه های ماهواره ای جهان عرب پخش می شوند گفت، این سریالها همگی با هدف تسخیر افکار جامعه اسلامی و به انحطاط کشاندن رفتار جوانان تولید و ترجمه می شود.
رایزن فرهنگی کشورمان تاکید کرد، به راحتی می توان سریال های ایرانی را که از معنویت خاصی برخور هستند، جایگزین سریال های غیر اخلاقی غربی کرد.
برپایه این گزارش، وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز در این دیدار از مواضع و همراهی مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران جاری در سوریه قدردانی کرد و بر ادامه مقاومت در برابر توطئه های دشمنان مشترک تاکید کرد.
عمران زعبی با اشاره به تلاش رسانه های عربی وابسته به صهیونیست ها در زمینه ایران هراسی و ترویج افکار ضد ایرانی در رسانه های خود، بر خنثی کردن این اقدامات مذبوحانه با نشان دادن چهره واقعی ایران و اسلام در رسانه ها تاکید کرد.
وی افزود: در جنگ ۳۳ روزه ، حزب الله لبنان و مردم سوریه، پشتیبانی و طرفداری ایران از محور مقاومت را درک کردند.
وزیر سوری همچنین در خصوص معرفی دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران در رسانه های سوری از جمله مطبوعات و رسانه های دیداری و شنیداری اعلام آمادگی کرد.
کد مطلب: 7800
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *