۰
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۲

انتقاد شدید چمران از طرح مجلس برای انتخاب شهرداران توسط هیئت‌های حل اختلاف

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد شدید از طرح یک فوریتی مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخاب شهرداران توسط هیئت‌های حل اختلاف، این طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی را یک طرح عجیب و غریب دانست.
انتقاد شدید چمران از طرح مجلس برای انتخاب شهرداران توسط هیئت‌های حل اختلاف
به گزارش خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه سمنان، مهدی چمران امروز پنجشنبه در حاشیه گردهمایی آموزشی اعضای شورای اسلامی شهر و روستای استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت: هیئت‌های حل اختلاف وظیفه قضایی و قضاوت برعهده دارند و انتخاب شهرداران در قانون اساسی بر عهده شوراهای اسلامی شهر و روستاست.

وی افزود: این طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، در حالی که تمامی ۱۲۰ هزار عضو شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور معترض این طرح هستند.

رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما همیشه تأکید بر نقش مطلوب و تأثیرگذار شوراهای اسلامی در توسعه و آبادانی کشور داریم، اما این طرح نادیده گرفتن نقش و رسالت بزرگ شوراهاست.

چمران خاطرنشان کرد: تصویب این طرح از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی یعنی پیچیدن طومار شوراهای اسلامی شهر و روستا که این امر پیامدهای منفی برای توسعه و آبادانی کشور به همراه دارد.

وی تأکید کرد: شهرداران باید از سوی شوراهای اسلامی که نمایندگان مردم هستند انتخاب شوند و تصویب طرح انتخاب شهرداران از سوی هیئت‌های حل اختلاف نادرست و اشتباه است.

رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین گفت: شورا تحولی بسیار بزرگ در شهرها به وجود آورده است و امیدواریم با تعامل و همکاری بیش از پیش دولت و شوراهای اسلامی شهر و روستاها، شاهد تحول بزرگ در روستاها نیز باشیم.

چمران با تأکید بر اینکه آبادانی شهرها از روستاها می‌گذرد، ادامه داد: تحول در روستاها نیازمند یک سری فعالیت‌های مقدماتی مانند فراهم کردن اشتغال و درآمد است که امیدواریم با کمک و تعامل دولت و شوراها، روستاها نیز به آبادانی برسند.

چمران در جمع شوراهای استان سمنان: شورای دست بسته هیچ کارایی ندارد

به گزارش ایسنا، چمران همچنین در گردهمایی آموزشی اعضای شورای اسلامی شهر و روستای استان سمنان، افزود: شورا تشکیل شده است تا کارآیی داشته باشد و همه باید بستر مناسب برای کارآیی شوراها را فراهم کنند.

چمران گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از ارکان مهم تصمیم گیری و اداره امور کشور محسوب می‌شوند و نقشی بسیار اثرگذار و مطلوب دارند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین، دولت و مجلس شورای اسلامی باید همکاری و تعامل مناسب با شوراها داشته باشند و شوراهای دست بسته، هیچ کارآیی ندارند.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: شوراها وظیفه تصمیم گیری و اداره امور کشور را برعهده دارند، شورا باید قوی، توانمند، کارا و به روز باشد و اعضای شوراها باید مصمم به خدمتگزاری مردم باشند و در این بین نباید آموزش و پژوهش را فراموش کنند.

چمران با بیان اینکه قدرت مردمی بزرگترین قدرت‌هاست، ادامه داد: ایران اسلامی دارای پشتوانه بسیار قوی چون مردم است، حکومت ما مردمی است و به همین واسطه ایران اسلامی امروز از قدرتمندترین کشورهای دنیاست و شوراها نیز یکی از افتخارات این حکومت مردمی هستند.

رئیس شوراهای اسلامی شهر و روستای استان سمنان نیز در این گردهمایی گفت: استان سمنان دارای ۲۸۱ روستا با ۸۸۱ نفر عضو شورای اسلامی روستایی و دارای ۱۹ شهر با ۱۱۳ عضو شورای اسلامی شهر است.

امیراحمدی با اشاره به اینکه ۲۰۰ روستای استان سمنان دارای دهیاری هستند، گفت: در حال حاضر ۱۲۱۳ نفز بعنوان اعضای شوراهای شهر و روستا در استان سمنان به فعالیت می‌پردازند.
کد مطلب: 41929
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *