۰
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۰
درخواست پلیس از والدین

طرح ویژه پلیس برای برخورد با سرویس‌های مدارس فاقد برچسب

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز طرح گسترده پلیس برای برخورد با سرویس‌های مدارس فاقد برچسب خبر داد.
طرح ویژه پلیس برای برخورد با سرویس‌های مدارس فاقد برچسب


سرهنگ سعید سپهری  در‌ این‌ باره گفت: از حدود دو ماه قبل از بازگشایی مدارس در خصوص سرویس‌های مدارس جلسات مختلفی با حضور دستگاه‌های مربوطه در خصوص سرویس‌های مدارس برگزار شد و یکی از مهمترین تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه این بود که رانندگان و خودروهای فاقد صلاحیت همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برچسب‌های خود را دریافت کنند.

پلیس در خصوص ایمنی دانش آموزان با هیچ کسی شوخی ندارد

وی با بیان اینکه از همان ابتدای مهرماه برچسب‌ها آماده شده است خاطر نشان کرد: متاسفانه آن طور که انتظار داشتیم رانندگان سرویس‌های مدارس برای دریافت برچسب خود اقدام نکرده و به نوعی احساس ما این است که آن را جدی نگرفته‌اند در حالی که پلیس راهور در خصوص ایمنی دانش آموزان با هیچ کسی شوخی ندارد و این موضوع از اولویت‌های اصلی ماست.

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: بنابراین تصمیم بر این شد تا از صبح شنبه طرح گسترده پلیس برای برخورد با سرویس‌های مدارس فاقد برچسب را آغاز کنیم و این طرح از صبح فردا شنبه در سراسر پایتخت اجرایی خواهد شد.

سپهری با بیان اینکه این طرح براساس دستور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بوده است،‌ گفت: بر این اساس با توجه به اینکه تیم‌های راهور در مقابل اکثر مدارس حضور دارند بنا شده تا خودروهایی که فاقد برچسب هستند ۴۰۰ هزار ریال جریمه شوند.

وی با بیان اینکه این جریمه در هر روزی که سرویس مدرسه برچسب خود را دریافت نکرده باشد ادامه خواهد داشت، افزود: البته این جرایم نیز تا یک سقف زمانی است و پس از آن از فعالیت راننده سرویس جلوگیری خواهد شد.

وی درباره اینکه رانندگان سرویس‌های مدارس چطور می‌توانند برچسب‌های خود را دریافت کنند، گفت: بر اساس پیش بینی‌های ما تابه حال باید بیش از ۹۰ درصد رانندگان سرویس‌ها برچسب‌های خود را دریافت می‌کردند اما متاسفانه این امر محقق نشده و لذا رانندگان باید برای دریافت برچسب خود به شرکت‌ها و پیمانکاران خود مراجعه کنند چرا که این پیمانکاران در کارگروه سرویس‌های مدارس عضوند و برچسب رانندگان به این افراد داده می‌شود.

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: همچنین با توجه به تاکیدی که پلیس راهنمایی و رانندگی بر حفظ ایمنی و سلامت دانش آموزان دارد در صورتی که مدیران مدارس، پیمانکاران و غیره نیز در بحث سرویس‌های مدارس کوتاهی داشته باشند، حتما با آنان نیز برخورد خواهد شد چرا که به عنوان مثال مدیران مدارس موظفند تا خودروهای فاقد شرایط و استاندارد را برای سرویس دهی به دانش آموزان انتخاب نکنند.

سپهری همچنین افزود: در صورتی که سرویس‌های مدارس و نیز دیگر خودروهای شخصی و عمومی به فرمان ایست پلیس یا دستور پلیس مدرسه توجه نکنند ۵۰۰ هزار ریال جریمه خواهند شد و سه نمره منفی برای خودروهای شخصی و پنج نمره منفی برای خودروهای عمومی لحاظ خواهد شد.

والدین تخلفات سرویس‌های مدارس را گزارش دهند

وی با بیان اینکه والدین می‌توانند تخلفات سرویس‌های مدارس را به پلیس گزارش دهند،‌ افزود: علاوه بر اینکه مدارس وظیفه دارند شکایات والدین در خصوص سرویس‌های مدارس را دریافت و به آن رسیدگی کنند والدین می‌توانند از طریق تماس با شماره‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ شکایات خود از سرویس‌های مدارس و نیز عدم داشتن برچسب را نیز به ما گزارش دهند.

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ درباره شرایط مجاز سرویس مدارس اظهار کرد: بر اساس آیین نامه حمل و نقل دانش آموزان مصوب سال ۸۷، خودروهای سرویس مدارس باید شرایط و ضوابطی داشته باشند که از جمله آن می‌توان به دارا بودن معاینه فنی، بیمه شخص ثالث و سرنشین،‌ دارا بودن ظرفیت چهار نفر به بالا،‌ مجهز بودن به وسایل ایمنی نظیر کمربند،‌ جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفای حریق و داشتن برچسب اشاره کرد.

وی همچنین ادامه داد: رانندگان سرویس‌های مدارس همچنین باید دارای گواهی صلاحیت بوده و این گواهی را هنگام رانندگی همراه خود داشته باشند. در غیر این صورت اگر چنانچه فردی گواهی را داشته باشد اما این گواهی همراهش نباشد با وی نیز برخورد خواهد شد.

به گفته فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ هرگاه راننده خودروی مدارس تصادف جرحی یا فوتی داشته باشد و گواهی صلاحیت وی اخذ شده و در صورتی که محکومیت یا تقصیرش در حادثه اثبات شود این گواهی باطل خواهد شد.

سپهری ادامه داد: همچنین در صورتی که هر یک از رانندگان سرویس‌های مدارس بیش از سه بار تخلفاتی نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز،‌ انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم، عبور از چراغ قرمز و محل ممنوعه را داشته باشند گواهی صلاحیتشان به مدت یک سال ضبط خواهد شد.

سپهری با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی هر شش ماه یکبار وضعیت تخلفات رانندگان سرویس مدارس را به آموزش و پرورش اطلاع می‌دهد، خاطر نشان کرد: حمل دانش آموزان بدون داشتن مجوز لازم یا با وسیله نقلیه غیرمجاز در تهران ۴۰۰ هزار ریال جریمه دارد.
کد مطلب: 41957
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *