۰
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۵

تفسیر بلومبرگ از لبخندهای حاج قاسم در عراق: برای مبارزه با داعش به ما نیاز دارید

در مبارزه علیه افراط‌گرایان داعش، فرمانده نیروهای ویژه ایران در حال تبدیل شدن به یک «سلبریتی» است.
تفسیر بلومبرگ از لبخندهای حاج قاسم در عراق: برای مبارزه با داعش به ما نیاز دارید
خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی در این باره نوشت: تلویزیون ایران هفته گذشته، تصویری از ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس پاسداران ایران در میان مبارزان پیشمرگه کرد در عراق منتشر کرد.

این عکس به طور گسترده ای در توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی منتشر شد؛ این عکس آخرین تصویری است که از زمان سقوط شهر موصل به دست داعش، از سلیمانی منتشر شده است.

بلومبرگ در ادامه در این باره نوشت: حتی در رسانه های محدود ایران که نشان دادن تصاویر سلیمانی به ندرت صورت می گرفت، اکنون پخش تصاویر وی معمول شده است.

تبدیل مردی در سایه به عنوان فرمانده نیروهای خارجی عملیات های سپاه پاسداران قدس ایران به یک قهرمان، پیام اصلی ایران به جهان است: اگر می خواهید با شبه نظامیان سنی مقابله کنید به کمک ملت شیعه و فرمانده ارشد آنها نیازمندید.

آنتونی، کردسمن، تحلیلگر ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل در واشنگتن با بیان اینکه سلیمانی درباره نفوذ نیروهای شیعه به آمریکا، پیام می دهد، گفت: این پیام برای کشورهای عربی نیز است که آنها نیز باید با ایران تعامل داشته باشند.

بلومبرگ در ادامه در این باره می نویسد: در تصاویری که از سلیمانی در توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی منتشر شده است، سلیمانی موهای جوگندمی و محاسن دارد و اغلب در نگاه به دوربین لبخند می زند، همانند یک توریستی که در تعطیلات است و هیچ نگرانی از بابت کلاشینکفی که همراهانش در دست دارند نیز ندارد.

در ایران، همه او را به عنوان ناجی بشار اسد در مقابل نیروهای شورشی می دانند. امیرعلی حاجی زاده ژنرال ایرانی ماه گذشته در تلویزیون گفت که سردار سلیمانی با ۷۰ نفر جلوی پیشروی داعش در اربیل را گرفت.

پیام محسنی مدیر پروژه ایران در دانشگاه هاروارد گفت: نام و شهرت فعلی سردار سلیمانی نشان می دهد که او مردی کاریزماتیک است که از حضور در جبهه ها و فرماندهی جنگ ها ترسی ندارد.

وی افزود: بسیاری از ایرانیان شاید قاسم سلیمانی را در گذشته نمی شناختند، اما با اتفاقات اخیر، محبوبیت او روز به روز در میان ایرانیان در حال افزایش است.
منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 42223
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *