۰
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۲
فدراسيون با بعضي انتخاب ها به ما توهين مي کند

فرکي: معاوضه سوشا و گردان شايعه است

سرمربي تيم فوتبال سپاهان اظهار داشت: موضوع معاوضه گردان با سوشا صحت ندارد و شايعه است.
فرکي: معاوضه سوشا و گردان شايعه است
حسین فرکی، مربی موفق سپاهان در گفتگو با "ورزش سه" از دلایلی ناکامی تیمهای پایه، شرایط سپاهان و شایعاتی که پیرامون جابجایی بازیکنان این تیم با بازیکنان سایر تیمها بوجود آمده صحبت کرد. مصاحبه ای که پیش رویتان است:

در ناکامی جوانان، کادر فنی کمترین تقصیر را داشت

به نظر من همه در این ناکامی نقش داشتند. نمی شود شکست را به حساب یک نفر نوشت اما در این بین کادر فنی کمترین تقصیر را در رقم خوردن این ناکامی داشت. چون آنها مدتهاست دارند کاری را انجام می دهند که باید در باشگاه ها انجام شود. دوستی مهر، همکارانش و مهدی مهدوی کیا در سفرهایی که برای استعدادیابی انجام دادند زحمت خود را کشیدند. نتیجه متاسفانه نتیجه ای نبود که همه انتظارش را داشتند. ناکامی مقابل حریفانی که تیمهای درجه دو و سه آسیا هستند به همه ما شوک وارد کرد. دلیل وقوع این اتفاق برمی گردد به مدتها قبل. همان زمانی که به تیمهای پایه کم توجهی کردیم و حالا نتیجه اش را می بینیم.

در ویتنام، یمن و تایلند جشن ملی است!

تیمهایی مثل ویتنام، یمن و تایلند در آسیا حرفی برای گفتن نداشتند. وقتی ایران قدرتنمایی می کرد تیمهای درجه سه آسیا بودند. الان هم همینطور. با اینکه پیشرفت کرده اند اما هنوز هم نباید برای ما دردسر بسازند. آنها با شکست ما انگار جام جهانی را فتح کرده اند. چون تیمی را شکست داده اند که در جام جهانی حضور داشت و البته همیشه از قدرت های اصلی فوتبال آسیا محسوب می شود. به نظر من در ویتنام، یمن و تایلند جشن ملی است. چون آنها مقابل تیمی به پیروزی رسیده اند که زمانی آرزوی کم گل خوردن مقابلش را داشتند.

مدیریت فوتبال باید چاره ای بیندیشد

در فوتبال سالهاست که مشکلاتی را داریم. مثلا اینکه کسی سر جای خودش نیست و همه کارها برعکس انجام می شود. کاری که در باشگاه ها باید انجام شود در تیمهای پایه انجام می شود و کسی هم نیست که نظارتی انجام بدهد. فوتبال ما خیلی وسیع است. به قول کفاشیان، ما این همه تیم ملی داریم اما به نظر من برای این همه تیم ملی باید مدیرانی باشند که بتوانند روی کارها نظارت کنند. متاسفانه تعداد مدیران ما کفاف نیاز تیمهای ملی رانمی دهد و مدیریت فوتبال باید فکری به حال این ضعف بکند و چاره ای بیندیشد.

انتخاب ها، توهین به فوتبالی هاست

من صحبتهای آقای شاهرخی را خواندم. ایشان دایره المعارف فوتبال است. از قدیم خیلی چیزها را می داند اما او درست می گوید. باز کردن پرونده ها کار درستی نیست. ایشان به بحث سرپرستی تیم ملی کلی اشاره کرد و من هم کلی اشاره می کنم، بدون اینکه اسمی بیاورم. آنهایی که باید بگیرند می گیرند و اگر دوست داشته باشند پیگیری می کنند. همه می دانند که این انتخاب ها توهین است. دارد به فوتبالی ها توهین می شود. در مقاطع مختلف هم توهین شده و این توهین ها ادامه دارد. به مدیران، پیشکسوتان و حتی بازیکنان سابقه دار و سرپرست ها. افکر عمومی شاید چیزی از این انتخاب ها ندانند اما آنهایی که در فوتبال هستند خیلی چیزها را می دانند. مثلا فلانی و فلانی چرا آمدند و خیلی مسائل دیگر. باید ببینیم چه کسانی این افراد را انتخاب می کنند. آنها باید مورد سوال قرار بگیرند نه آدمی که انتخاب و پستی را عهده دار شده است.

از شرایط سپاهان راضی ام

در این تعطیلات تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته ایم تا آماده جام حذفی و بازی های لیگ شویم.البته چند بازیکن ما همراه تیم جوانان ایران بودند و دو بازیکن هم کنار تیم ملی بزرگسالان. بقیه هم هستند و فوق العاده تمرین می کنند. من که از شرایط خیلی راضی ام و امیدوار که در لیگ برتر بتوانیم روندی رو به رشد را پی بگیریم.

معاوضه گردان با سوشا شایعه است

متاسفانه برخی تیترهای رسانه ها کار ما را سخت می کند. بدون اینکه حرفی زده و کاری کرده باشیم باید انرژی بگذاریم و با بازیکنان صحبت و به آنها بگوییم که چنین خبری درست نیست. موضوع معاوضه گردان با سوشا هم صحت ندارد و شایعه است. ما در این فکر نبودیم و نیستیم. اگر قرار است کاری هم انجام بدهیم اول خود بازیکن را در جریان می گذاریم. من با شهاب هم حرف زدم و به او گفتم که چنین خبری درست نیست. او به کارش در سپاهان ادامه می دهد و دیدید که مصاحبه کرد و از ادامه حضور در تیم گفت. امیدوارم از این به بعد کمتر شاهد انتشار چنین شایعاتی باشیم.
کد مطلب: 42228
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *