۰
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۳

واردات بی رویه گندم کمر کشاورزان را شکست

هرچه سیاست های اقتصادی تولید و مصرف برای مردم تبیین شود بهتر است و مردم باید بدانند که درچه مقطعی ،چه میزانی درمصرف صرفه جویی کنند که این امربه مدیریت اقتصاد کشور کمک خواهد کرد . این در حالی است که گرانی نان بسیاری از قشر های جامعه را با مشکلات فراوان روبرو کرده است.
انتقادات برخی مجلسی‌ها از موردحمایت قرار ندادن محصول گندم کشور :

به گزارش خانه ملت،اگر بر تولید داخل اتکا کنیم می توانیم درمقابل ترفند های دشمن مقابله به مثل کنیم .به همین دلیل باید سیاستهای اتخاذی برپایه حمایت از تولید داخل باشد و از این رو قیمت خرید تضمینی گندم هم باید به نوعی تعیین شود که انگیزه کشاورزان برای تولید بالا برود که امیدواریم درسال زراعی آینده بتوانیم قیمتهای مناسبی برای خرید تضمینی تعیین کنیم.

بزرگواری:

واردات بی رویه گندم خواب را ازکشاورزان گرفت

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس،گفت: تا زمانی که واردات بی‌رویه کالا در کشور مدیریت نشود، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که گندم به یکی از کالاهای استراتژیک کشور تبدیل شود.

سید علی محمد بزرگواری ،افزود : درصورتی که تولید محصول گندم در کشور رونق بگیرد، به‌طور قطع ورود بی‌رویه این کالا به کشور نیز محدود خواهد شد.

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی مجلس با تأکید بر لزوم توجه مسئولان برای جلوگیری از واردات بی رویه محصولات کشاورزی در کشور، تصریح کرد:واردات بی‌رویه محصول گندم خواب را از کشاورزان گرفت است.

وی ادامه داد : قیمت خرید تضمینی گندم نباید باهزینه‌های تولیداین محصول فاصله داشته باشد اما متاسفانه دولت بدون توجه به افزایش شدید هزینه های تولید پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اقدامات کارآمدی درتعیین نرخ گندم انجام نمی‌دهد.

عضو کمیسیسون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس ، افزود :صنعتی شدن کشاورزی و خروج از تولید معیشتی به اقتصادی، راهکاری جز استفاده از دانش و تکنولوژی ندارد و این امر نیز صرفاً با استفاده و بهره گیری از محصولات صنعتی سازگار به عنوان یکی از عوامل پایه در تولید محصول کشاورزی میسر است.

سلیمی تاکید کرد:

گرانی نهاده های تولید گندم را کاهش داد

نماینده مردم محلات و دلیجان اشاره به گرانی نهادهای کشاورزی در این حوزه انتخابیه ، گفت : دولت باید با یک برنامه ریزی راهبردی از تولید داخلی حمایت کند تا در آینده شاهد رشد اشتغال در کشور باشیم و این در حالی است که به علت گرانی این نهاده ها تولید محصول گندم و جو در این حوزه انتخابیه به نحو چشمگیری کاهش یافته است.

علیرضا سلیمی ،افزود: صنعت کشاورزی، اساس توسعه اقتصادی است و از آنجا که مشکل اصلی مردم این حوزه انتخابیه خشکسالی است تا زمانی که منابع آبی اراضی کشاورزی تأمین نباشد، امیدی به توسعه کارآمد اقتصادی در این منطقه نیست.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: روش‌های نوین کشاورزی را باید جایگزین روش‌های سنتی قدیمی کرد و این امر موجب می‌شود که در مصرف آب کشاورزی به نحو چشمگیری صرفه جویی شود.

وی ادامه داد: می توانیم با توسعه علوم و تکنولوژی مدرن کشاورزی نه تنها محصولات کشاورزی را به سایر کشورها صادر کنیم بلکه شاخص اقتصادی کشور را نیز به نحو کارآمدی افزایش دهیم.

سلیمی افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که طوفان خشکسالی در اراضی کشاورزی به نحو کار آمدی کنترل شود تا از حداقل آب، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم این امر موجب می‌شود که کشاورزان با انگیزه‌‌ بالایی برای تولید محصولات کشاورزی تلاش کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، یاد آور شد: خشکسالی دشمن تولید داخلی به شمار می آید زیراکالا و محصولی که با هزینه و رنج و زحمت بسیار در کشور تولید می‌شود، بایدمورد حمایت دولت قرار گیرد تا به نحو مطلوبی اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

محسنی ثانی:

خرید تضمینی گندم پایین‌تر از نرخ‌جهانی است

محمد رضا محسنی ثانی در مجلس ، افزود: توسعه محصول گندم به کارایی و ترکیب بهینه بخش کشاورزی، بستگی دارد و توجه به بخش کشاورزی به عنوان یکی از عوامل مهم استقلال اقتصادی کشور

محمد رضا محسنی ثانی ، تصریح کرد: توسعه محصول گندم به کارایی و ترکیب بهینه بخش کشاورزی، بستگی دارد و توجه به بخش کشاورزی به عنوان یکی از عوامل مهم استقلال اقتصادی کشور،از ضروریات پیشرفت و توسعه در هر جامعه ای به شمار می‌آید.

نماینده مردم سبزواردرمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: گندم کاران در فصل برداشت این محصول نبایدمشکل داشته باشند و گرانی نهاده کشاورزی در کنار عدم ارائه بسته حمایتی کارآمد صنعت کشاورزی را در این حوزه انتخابیه با مشکلات بی شماری روبرو کرده است.

محسنی ثانی ،افزود: گندم ونان به عنوان اساسی ترین نیازغذایی بشر، در نگاه اولیه برای تأمین و تهیه آن،ماهیتی کشاورزی و مزروعی دارد ، لیکن برای برانگیختن عزم و اراده ملی تأمل و تعمق در آن را می طلبد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، یادآورشد: محصول گندم دربرگیرنده توده عظیمی ازظرفیت های اقتصادی است واز این رو پیشرفت صنعت کشاورزی موجب خواهد شد که شاخص اقتصادی استان به نحو چشمگیری افزایش یابد.
کد مطلب: 4241
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *