۰
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۲

عضو جبهه پایداری: مردم پشت سر تندروها قرار نمی‌گیرند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس معتقد است باید شورایی از علمای اصولگرا رهبریت این جریان را در دست گیرند.
عضو جبهه پایداری: مردم پشت سر تندروها قرار نمی‌گیرند
مهدی هاشمی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی درخصوص وضعیت جریان اصولگرایی بعد از آیت‌الله مهدوی کنی گفت: جایگزینی آیت الله مهدوی کنی به راحتی امکان پذیر نیست، ایشان شخصیت ارزشمند و دارای جایگاه ویژه در نظام جمهوری اسلامی و خاصه در جریان اصولگرایی بودند. ایشان این جایگاه یک شبه به دست نیاورد که بخواهیم یک شبه نیز جایگزینی برایشان پیدا کنیم .

وی تصریح کرد: تاریخ نشان داده است جایگزینی علماء و رهبران دینی با سوابقی که این اشخاص از خودشان در طول زمان باقی گذاشتند به راحتی امکان پذیر نیست، زمان زیادی لازم است تا فردی در اندازه آیت الله کنی پیدا شود و الان برای اظهارنظر در این رابطه زود است.

این چهره سیاسی اصولگرا با تاکید براینکه در دوران فقدان چهره‌ها و رهبران مذهبی جامعه روحانیت باید میدان داری کند، گفت: در طول این مدت کوتاه ما شخصیتهای ارزشمندی چون آیت الله مهدوی کنی، آیت الله خوشوقت، آیت الله تهرانی را از دست دادیم که جایگزینی این اشخاص با سرعت ممکن نیست. در این زمان و برهه باید جامعه روحانیت مبارز وارد شود. قطعا جامعه روحانیت مبارز می تواند در اینکه افکار عمومی و جهت گیری مردم به سمت کدامیک از علما باشد نقش اصلی را به عهده گیرد و نقش آفرین باشد.

سرپرست وزارت کشور دولت احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که زمین بازی بعد از فوت آیت الله مهدوی کنی و حبیب الله عسگراولادی، به دست تندروهای جریان اصولگرا بیفتد، اظهار داشت: چنین چیزی در هیچ مقطع زمانی رخ نداده و اتفاق هم نخواهد افتاد. زیرا مردم تصمیم می گیرند. ممکن است در هر جریانی تندرو یا اعتدالیون و کندورها وجود داشته باشند ولی هیچ وقت اینگونه نیست که مردم بیایند پشت سر کسانی قرار گیرند که آرامش جامعه را دچار خدشه کنند.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه افرادی مانند لاریجانی، ولایتی یا قالیباف می‌توانند کاریزمای ریش سفیدی در جریان اصولگرا را داشته باشند، گفت: این افراد شخصیت‌های بزرگ و ارزشمندی در جریان اصولگرا هستند ولی ما باید به دنبال شخصیت‌های دینی ومعنوی باشیم. در کنار این شخصیت های دینی، این افراد هم می‌توانند در جهت حفظ آرامش و هدایت جامعه به سوی وحدت بسیار موثر و نقش آفرین باشند.

وی تاکید کرد: به زودی جایگزین‌هایی که بتوانند این نقش اعتدالی و اجماعی را داشته باشند در جریان اصولگرایی پیدا می‌شود.

هاشمی در پاسخ به اینکه آیا ناطق نوری می‌تواند خلاء رهبری در جریان اصولگرا را پرکند، گفت: در حال حاضر شخصیت‌های زیادی مطرح هستند، افرادی چون آقای ناطق نوری، حجت السلام طباطبایی، حجت الاسلام موحدی کرمانی و حجت السلام تقوی و آیت الله مصباح یزدی و... ولی نکته مهم این است که بدانیم که در گذشته اینگونه نبوده است که یک فرد رهبری اصولگرایان را داشته باشد بلکه اجماعی از علمای اصولگرایی این نقش را به عهده داشتند. در حال حاضر نیز اینگونه است و باید اجماعی از علمای اصولگرا دراین زمینه نقش آفرینی کنند..

منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 42603
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *