۰
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۰
نجف زاده در نمایشگاه مطبوعات:

خبرنگاری را کنار بگذارم سینماگر می شوم، چرا از فرانسه اخراج شدم؟

کامران نجف زاده در نشستی در نمایشگاه مطبوعات درباره دغدغه های حرفه ای اش گفت: همیشه سعی کرده ام خبرنگار باشم و غیر از خبرنگاری هم وارد حوزه دیگری نشدم اما اگر قرار شد روزی از خبرنگاری بروم، وارد حوزه هایی چون سینما و تلویزیون و حوزه های مشابه می شوم.
خبرنگاری را کنار بگذارم سینماگر می شوم، چرا از فرانسه اخراج شدم؟
نشست پرسش و پاسخ علاقه مندان به کار رسانه با کامران نجف زاده خبرنگار واحد مرکزی خبر عصر امروز پنجشنبه ۲۲ آبان با حضور این خبرنگار در بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد.

نجف زاده در این برنامه در پاسخ به سوالی درباره خبرنگاری در تلویزیون گفت: من یک روزنامه نگار هستم و دوست دارم خودم را همچنان روزنامه نگار بدانم. یک روزنامه با تیراژ چند هزار نسخه شاید مخاطب کمتری نسبت به تلویزیون که مخاطب میلیونی دارد، داشته باشد ولی هنوز بوی تحریریه یک روزنامه برایم حس عجیبی دارد.

وی افزود: در تلویزیون شما در معرض قضاوت های بسیاری هستید که اگر با آن سازگاری نداشته باشید، آزارتان خواهد داد و خبرنگار تلویزیون باید در اوج کارش را کنار بگذارد که البته من نه در اوج هستم و نه قصد دارم کارم را کنار بگذارم.

وی در ادامه این برنامه گفت: فرانسوی ها یک ضرب المثل دارند که می گوید فرد نباید روی سن برود و اگر رفت باید توقع داشته باشد که یا برایش دست بزنند و یا او را هو کنند.

نجف زاده افزود: من کار روزنامه نگاری را از بچگی با مجله کیهان بچه ها شروع کردم و نمی توانم حالی را که از چاپ شدن مطالب یا شعر انسان در مجله آن هم در دوران کودکی، به وجود می آید توصیف کنم. ولی به هر حال کار حرفه ای روزنامه نگاری ام را از سال ۷۵ شروع کردم و به طور حرفه ای وارد این حوزه شدم.

نجف زاده در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، درباره صحت داشتن این که قرار است به عنوان خبرنگار واحد مرکزی خبر به نیویورک اعزام شود، گفت: من هفته دیگر عازم وین هستم و از صبح امروز تا حالا که وارد نمایشگاه شده ام، دوستان بارها من را به کشورهای مختلف اعزام کرده اند. سفرهایی هم که در پیش دارم، سوریه و اتریش برای مذاکرات هسته ای ایران خواهد بود. باید جلوتر برویم و بعد از این سفرها به سازمان صدا و سیما بروم تا ببنیم چه می شود؟

خبرنگار سابق مرکزی خبر در فرانسه درباره دوران حضورش در فرانسه و مشکلاتش در این کشور، گفت: حضورم در فرانسه برایم سخت بود چون اجازه کار و مجوز داشتم ولی کارت خبرنگاری نداشتم. در فرانسه به ما گفتند که علیه منافع این کشور کار می کنیم، بنابراین باید از فرانسه بیرون برویم.

وی ادامه داد: من همیشه سعی کرده ام خبرنگار باشم و غیر از خبرنگاری هم وارد حوزه دیگری نشدم اما اگر قرار شد روزی از خبرنگاری بروم، وارد حوزه هایی چون سینما و تلویزیون یا حوزه های مشابه می شوم.

نجف زاده تأکید کرد: به هر حال کاری که در فرانسه کردم، خبرنگاری بود. به عنوان مثال روی این سوژه کار کردم که بسیاری از اموال موزه لوور پاریس از اموال مسروقه از کشورمان هستند و ما برای نشان دادن موقتی ان ها در کشورمان باید ناز و ادای فرانسوی ها را بخریم.

وی افزود: یک بار یک فرانسوی در مصاحبه ای به من گفت شرکتی که به سراغش رفته ای، شرکت اقتصادی بزرگی است. سراغ این سوژه ها نرو که خطرناک است. جالب است که آن شرکت همان شرکتی بود که خون آلوده به ایران فروخته بود و من سعی کردم با گزارش حداقل غرامت این کارشان را درخواست کنم که در نهایت چنین کارهایی باعث شد ما را از فرانسه بیرون کنند.
کد مطلب: 42869
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *