۰
يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۴
خزاعي:

غيرمتعهدها نيازي به دبيرخانه ندارند

نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل گفت: اميدواريم اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد‌ در تهران موجب تقويت مباني اين جنبش، وحدت نظر و وحدت رويه كشورهاي عضو و همچنين موجب تقويت جايگاه اين كشورها در سطح بين‌المللي و فعال شدن آن شود.
 نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل در حاشيه نشست كارشناسي كشورهاي عضو غيرمتعهدها در گفت‌وگو با خبرنگاران بيان كرد: انتظار ما اين است كه از آنجايي كه ايران تعهدي به بلوك قدرت ندارد، بتوانيم كمك كنيم تا جنبش در جايگاه مناسبي قرار گيرد.

وي درباره پيشنهاد ايران در خصوص مساله سوريه گفت:‌ اين پيشنهادات در جلسات كار كارشناسي مورد بررسي قرار خواهند گرفت.

خزاعي در پاسخ به اين سوال كه تا چه اندازه پيشنهادات و دستورالعمل‌هاي ارائه شده در اجلاس از سوي اعضاي جنبش عملي خواهند شد؟ گفت: عملي شدن تصميمات به عزم و اراده اعضاي جنبش و حمايت از اين تصميمات در شوراي امنيت و سازمان ملل بستگي دارد خوشبختانه تا كنون تا حد زيادي از سازمان ملل به همين شكل بوده است.

وي درباره تهديدات رژيم صهيونيستي عليه كشورمان و اينكه تا چه اندازه مي‌توان از ظرفيت‌هاي جنبش غيرمتعهدها براي مقابله با اين تهديدات استفاده كرد؟ گفت: موضع اصولي جنبش درباره برنامه هسته‌يي ايران و همچنين تهديداتي كه عليه آن انجام مي‌شود مشخص است ما نيز در سازمان ملل به اتهامات و تهديدات پاسخ داده‌ايم فكر نمي‌كنم علاوه بر اين اقدامات كه از سوي ايران كاملا شفاف است كار بيشتري نياز باشد چرا كه اين كارها در حال انجام هستند.

خزاعي در پاسخ به سوالي در خصوص ضرورت تشكيل دبيرخانه براي جنبش غيرمتعهدها بيان كرد : غيرمتعهدها يك جنبش است نه يك ارگان. از اين رو نيازي به دبيرخانه و تشكيلات آن ندارد. نماينده آن در سازمان ملل نقش دبيرخانه را ايفا مي‌كند.
کد مطلب: 4292
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *