۰
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۵

وزير خارجه اندونزي: ارتقاي همبستگي ميان كشورهاي نم از اهداف نشست تهران است

وزير خارجه اندونزي يكي از اهداف اصلي نشست جنبش غيرمتعهدها در تهران را ارتقاء همبستگي ميان كشورهاي عضو و تاثيرگذاري بيشتر بر مناسبات و رويدادهاي جهاني دانست.
مارتي ناتالگاوا، وزير خارجه اندونزي در حاشيه نشست جنبش عدم تعهد در گفت‌وگو با ايسنا اظهار داشت: يكي از اهداف اصلي نشست جنبش عدم تعهد در تهران ارتقاء همبستگي ميان كشورهاي عضو و تاثيرگذاري بيشتر بر مناسبات و رويدادهاي جهاني است.

وي در خصوص استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي گفت: استفاده از انرژي هسته‌يي تبديل به يكي از مسائل بين‌المللي مهم شده است و كشورهاي داراي فناوري هسته‌يي بايد از قوانين بين‌المللي در اين خصوص تبعيت كنند و به ويژه در راستاي تكثير تسليحات هسته‌يي گام برندارند.

وي افزود: كشورهاي داراي اين فناوري بايد از نرم‌ها و مقررات بين‌المللي تبعيت كنند.

مارتي ناتالگاوا در مورد هدف نشست جنبش عدم تعهد در تهران گفت: تلاش كشورهاي عضو، دستيابي به يك چارچوب مديريت مشترك و مديريت جهاني است تا بتوانند به طور سازنده‌تري بر رويدادهاي جهاني تاثير بگذارند.

وي تاكيد كرد: ما مايل هستيم كشورهاي عضو جنبش كه بيش از ۱۲۰ كشور هستند به طور سازنده‌‌تري در رويدادهاي جهاني مشاركت كنند.

وزير خارجه‌ اندونزي خاطرنشان كرد:‌ كشورهاي عضو جنبش بايد سياست‌هاي تقابل جويانه را كنار بگذارند و از طريق همكاري و مشاركت و ارتباطات قدرتمند به يك رويكرد واحد در قبال رويدادهاي جهاني دست يابند و در نهايت جنبش عدم تعهد تبديل به بخشي از راه‌حل براي مشكلات بين‌المللي شود.
 
کد مطلب: 4742
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *