۰
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۵

برگزاری اجلاس غير متعهدها در تهران كودتاي ديپلماتيك در عرصه بين‌المللي است

رييس كميته مطالبات ملي مجلس، برگزاري اجلاس غير متعهدها در تهران را كودتاي ديپلماتيك در عرصه بين‌المللي خواند و گفت: برگزاري اجلاس سران در جمهوري اسلامي پاسخ كوبنده به تمامي تحريم‌ها و سياست‌هاي دولت‌هاي غربي و رژيم صهيونيستي نسبت به ايران است.
مهدي دواتگري اظهار كرد: در حالي كه دولت‌هاي غربي و لابي رژيم صهيونيستي با در پيش گرفتن تحريم‌ها در صدد انزواي سياسي جمهوري اسلامي قرار گرفته‌اند برگزاري اجلاس تهران پاسخ كوبنده از سوي كشورهاي عضو اين جنبش نسبت به سياست‌هاي غرب و رژيم صهيونيستي به شمار مي‌آيد.

وي حضور بيش از ۱۰۰ كشور در اجلاس تهران را يك موفقيت براي جمهوري اسلامي توصيف كرد و افزود:‌ مطمئنا در روزهاي آتي شاهد تحولات عظيمي در جريان برگزاري اجلاس خواهيم بود.

نماينده مردم مراغه در مجلس با اشاره به حضور بانكي‌مون در مراسم اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد گفت:‌ دبير كل سازمان ملل در حالي در اين اجلاس حضور پيدا مي‌كند كه فشارهاي بسياري براي شركت نكردن وي در اين اجلاس وجود داشت.

دواتگري اضافه كرد: مطمئنا عدم حضور بانكي مون در اجلاسي با حضور بيش از ۵۰ درصد كشورهاي جهاني نشان‌دهنده بي‌توجهي دبير كل سازمان ملل به افكار عمومي دنيا بود. اتفاقي كه با قطعي شدن حضور ايشان در تهران، ايران را به كانون توجهات و درستي تصميمات در سطح بين‌المللي تبديل كرد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه رياست جنبش عدم تعهد براي جمهوري اسلامي را يك فرصت دانست و گفت: از آنجا كه جنبش عدم تعهد بعد از سازمان ملل به عنوان بزگترين نهاد بين‌المللي به شمار مي‌آيد مي‌تواند نقش اساسي و كليدي را در منازعات سياسي در عرصه جهاني ايفا كند.

به گفته وي ايران بايد در دوران رياست خود در كنار پيگيري و پيشبرد مطالبات ملي مردم از حقوق ملت‌هاي عضو جنبش دفاع كند.

دواتگري با بيان اينكه وزارت خارجه بايد در دوران رياست سه ساله ايران بر جنبش عدم تعهد حضور فعالتري در عرصه ديپلماتيك بين‌المللي داشته باشد، گفت: مطمئنا استفاده مناسب از اين فرصت پيش آمده در طول سه آينده مي‌تواند جايگاه ممتازي را براي ايران كسب نمايد.
کد مطلب: 4549
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *