۰
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۰

نگراني آمريكا از حضور بان‌كي‌مون در اجلاس غير متعهدها

وزارت امور خارجه آمريكا كه از احتمال حضور بان كي‌مون در اجلاس غير متعهدها در ايران نگران شده‌است، تلاش كرد دبير كل سازمان ملل را از حضور در اين اجلاس منصرف كند.
ايسنا: ويكتوريا نولاند، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با ادعاي اين كه ايران " ناقض بسياري از تعهدات بين المللي خود و تهديدي براي همسايگانش است " گفت كه برگزاري اجلاس غير متعهدها در تهران "پيامي بسيار عجيب را در راستاي حمايت از نظم بين المللي ارسال مي‌كند."

وي به طور مستقيم از بان كي مون، دبير كل سازمان ملل نخواست كه به تهران سفر نكند اما در ادامه سخنانش گفت كه "ما اين نكته را به كشورهاي شركت كننده و به بان كي مون گفته‌ايم."

نولاند كه كشورش در اقداماتي ناموفق مي‌كوشد ايران را از جامعه بين المللي منزوي نشان دهد، افزود كه آمريكا اميدوار است اگر بان به ايران مي‌رود از اين سفر براي مطرح كردن "نگراني گسترده ما به عنوان جامعه بين المللي به ايران استفاده كند. "

پيشتر نيز رژيم صهيونيستي در صدد منصرف ساختن دبير كل سازمان ملل از سفر به ايران برآمده بود. وب‌سايت بنيامين نتانياهو، نخست وزير اين رژيم در اقدامي عجيب محتواي مكالمه تلفني وي با بان كي‌مون را منتشر كرد كه در آن به دبير كل سازمان ملل گفته بود به تهران سفر نكند.
 
کد مطلب: 3567
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *