۰
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۶

خباز: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل می‌توانند زیر یک سقف بنشینند

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی براین اعتقاد است که اعتدالیون اصولگرا و اصلاح طلب باید دور یک میز نشسته و برای آینده کشور تصمیم بگیرند.
خباز: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل می‌توانند زیر یک سقف بنشینند
محمدرضا خباز معاون تقنینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری، با اشاره تدارکات انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم و مشخصا تشکیل کمیته انتخاباتی شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان و فعال شدن دوباره شورای مشورتی خاتمی گفت: هرچه در انتخابات تنوع و تکثر کاندیدا داشته باشیم این موضوع هم به نفع کشور است و هم مردم در انتخاب دچار مشکل نمی شوند. مثلا اگر قرار است یک کیلو سیب بخریم اگر این یک کیلو را از بین ۱۰ کیلو سیب جدا کنیم بهتر است یا بین ۱۰۰ کیلو سیب؟ قطعا وقتی انسان می خواهد از بین ۱۰۰ کیلو جدا کند دستش بازتر است و به دنبال بهترین‌ها می‌گردد.

وی اظهار کرد: در کشور سلیقه‌های مختلفی حاکم است، اگر شورای هماهنگی اصلاح طلبان به یک جمع‌بندی برسد و شورای مشورتی آقای خاتمی نیز به یک جمع بندی برسند تا اینجا خوب است البته مشروط بر این که در نهایت یک کاسه شوند، یعنی این دو مجموعه و مجموعه دیگری اگر هست با هم یک کاسه شوند و هماهنگ با هم حرکت نهایی را انجام دهند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه ائتلاف بهترین راهکار برای رسیدن به نتیجه مطلوب در انتخابات آینده است، گفت: ائتلاف یعنی این که هرگروهی لیستش را ارائه می دهد، وزانت آن لیست مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افراد لیست به صورت جداگانه بررسی می‌شوند و میزان رای آوری آنها مشخص می شود. بعد از آن همه بر سر یک میز می نشینند و با مذاکره دو لیست را تبدیل به یک لیست می کنند. این نشان دهنده توجه به افکار عمومی است تا دست مردم در انتخاب باز باشد.

خباز درخصوص اظهارات سیدمحمد خاتمی مبنی براینکه اصلاح طلبان از ایده ائتلاف با اعتدالیون جریان‌های سیاسی دیگر استقبال می‌کنند حتی اگر این ائتلاف مستقیم نباشد، اظهار داشت: این ایده درستی است و آقای خاتمی هم در انتخابات ریاست جمهوری با آن موافق بودند اما بقیه دوستان ما آن را قبول نداشتند.

نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: حتی بنده معتقدم که با رقبایی که با هم نزدیک نیز هستیم می شود صحبت کرد چه ایرادی دارد که اصولگرایانی که از نظر فکری به ما نزدیک هستند با آنها جلسه برگزار کنیم. نمونه آن آقای مطهری است زیرا وی اصولگرا است و ما نیز اصلاح طلبیم ولی ما شباهت‌های نزدیکی با این جریان داریم، بنابراین به نظر بنده ممکن است ما با جریان رقیب سرمیز مذاکره بنشینیم.

وی ادامه داد: من معتقدم حتی باید پا را از این فراتر بگذاریم و اگر قرار است یک اکثریت قاطع در مجلس آینده به دست آوریم باید اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان زیر یک سقف بنشینند و برای آینده کشور تصمیم بگیرند.

خباز همچنین در رابطه با نقش هاشمی رفسنجانی در رهبری جریان اصلاحات، گفت: اگر آن لیستی که از شورای اصلاح طلبان و شورای مشورتی آقای خاتمی نهایی می شود در نهایت به تایید آقای هاشمی و خاتمی برسد یقین بدانید که اکثریت آنها در کشور پیروز می شوند.

وی در مورد وجود برخی زمزمه‌ها مبنی بر بروز برخی اختلافات میان هاشمی و خاتمی، افزود: من یک درصد نیز فکر نمی کنم اختلافی میان این دو باشد، زیرا بنده در جریان انتخابات گذشته چیزهایی میان این دو بزرگوار دیدم که نشان می‌داد این دو آنقدر به هم نزدیک هستند و اختلافی نیز بین آنها نیست، مثلا می‌رفتیم پیش آقای هاشمی وی ۱۰۰ دلیل می آورد که نزد آقای خاتمی بروید و در واقع دنبال آقای خاتمی می‌رفتیم وی نیز ۱۰۱ دلیل می‌آورد که دنبال آقای هاشمی بروید. حتی فکر نمی کنم یک درصد نیز این دو با هم اختلاف داشته باشند و آرزو داریم در انتخابات مجلس نیز این دو با هم محور وحدت را بر عهده بگیرند.
کد مطلب: 42932
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *