۰
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۵
نتيجه دربي مساوي مي‌شود

هاشمي‌نسب: اين دربي نيست، درتي است!

بدون شک مهدي هاشمي‌نسب را بايد يکي از جنجالي‌ترين و البته موفق‌ترين بازيکنان تاريخ ايران دانست، ياغي سرخابي که با پيراهن هر دو تيم موفق به گلزني به رقيب ديرينه شد، رکورددار گرانترين بازيکن در دوره خودش بود.
هاشمي‌نسب: اين دربي نيست، درتي است!
یک بازیکن از نسل نه چندان دور فوتبال که زمانی تیتر یک مطبوعات ورزشی و حتی غیر ورزشی ایران بود و هنوز هم در این فوتبال بی ستاره و آسمان غبار آلود فوتبال دلگرمی است. مصاحبه در آستانه دربی پایتخت با "ورزش سه" قطعاً جالب و خواندنی است.

در این روزها بازهم مهمان مطبوعات بودی با وجود اینکه خیلی وقت است از فوتبال کنار رفته‌ای.
قبل از هرچیز درگذشت پیشکسوت فوتبال و یکی از ستاره های تاریخ فوتبال آقای غلامحسین مظلومی را به جامعه فوتبال و ورزش تسلیت می گویم. خب علتش فوتبال کساد ماست خبرنگارانی که در دهه ۷۰ من را دعوت می کردند و در آستانه دربی صحبت می کردیم در دهه ۸۰ هم اینکار می کنند اما جالب اینجاست که در دهه ۹۰ هم که الان در ان حضور داریم و من بازی نمی کنم و فوتبال را کنار گذاشتم بازهم من بهروز رهبری فر، انصاریان نیکبخت، را دعوت می کنند و می خواهند از ما در مورد دربی بپرسندفمی بینیم که هنوز هم صحبت مجتبی محرمی یا کرمانی مقدم،یا بیانی ها و عابدزاده است، کسانی که در دربی خاطره ساخته اند الان صحبت از انهاست. نسل الان که نه فوتبال بازی می کنند و نه فوتبال زیبایی ارائه می دهند. در مورد بازی استقلال و پرسپولیس باید بگویم دربی که دیگر دربی نیست درتی است. دربی متعلق به نسل گذشته است حتی نسل خودم را هم نمی گویم اگر چه در نسل ما هم خیلی ها بودند که دربی را جذاب می کرند البته خودم را نمی گوید دربی متغلق به نسل ۴۰ و ۵۰ و ۶۰ است.

یعنی دربی جذابیت ندارد؟
دیگر ندارد به طور کل فوتبال جذابیتش را از دست داده است دیشب داشتم اخبار می دیدیم خبرنگار با بعضی از مردم که در استادیوم بودند و ورزشی و طرفدار فوتبال بودند صحبت کرد و از آنها در مورد دربی پرسید جالب اینجا بود که اکثر انها نمی دانستند دربی فردا برگزار می شود؛ طرفداران فوتبال حتی تاریخ دربی را هم نمی دانند. البته انها گناهی ندارند این دربی است که بی اهمیت شده است.

نتیجه دربی؟
مساوی می شود! دیگر مگر قرار است اتفاقی بیفتد به قول بهروز رهبری فر که می گوید خدا کند مردم دربی را از رادیو گوش دهند چون جذاب تر است و گزارشکران رادیویی هیجانش را بیشتر می کنند.


چرا در فوتبال ما کمتر یک ستاره جوان و البته پایدار پیدا می شود؟
از کار نابلدی مدیران فوتبال ز فدراسیون گرفته تا مدیریت واقعاً اکثراً کار بلد نیستند،باید این فوتبال را تا ۱۰ سال تعطیل کرد تا یک نسل نو رو بیاید،فقط نوجوانان و جوانان و امید برگزار شود آن هم بدون پول اگر خدا بخواهد در این ۱۰ سال دست رابطه باز ها از این دنیا کوتاه شود آنوقت شاید یک کریم باقری یا خداداد عزیزی و یا عابد زاده و مهدوی کیا پیدا شود.از این فوتبالی که ما می بینیم آبی گرم نمی شود.

به نظرت با توجه انتقادات موجود قبول داری کی روش خوب نتیجه گرفته است؟
کی روش مدیریت کند بهتر است تا کار فنی او هر سازی می زند به آن می رقصند ما فقط خودمان را گول می زنیم البته دیگر اتفاقی است که افتاده و باید تا جام ملتها صبر کنیم و ببینیم آیا در آسیا قهرمان می شویم.
باید دعا کنیم یکی باید بیاید این فوتبال را شخم بزند،در این فوتبال هرکسی به فکر جیب خودش است و فوتبالی ها هم اتحاد ندارند عادل فردوسی پور می تواند دزدی های کوچک را رو کند ۱۰۰ میلیون یا ۲۰۰ میلیون اما در بحث های کلان عادل هم باید به نوعی سکوت کند، چون به او هم اجازه نمی دهند اگر فوتبالیستهای الان را توی چرخ گوشت بریزی شاید ۱۰ بازیکن درجه مثل بازیکنان دهه ۶۰ یا ۵۰ در بیاید.در این فوتبال هیچ کس سر جایش نیست. اما یک مرد باید بیاید فوتبال ما را زیر و رو کند.... البته در این فوتبالی که یکی اسپانسر می اورد یکی بری تیمهای لیگ البسه جور می کند،یکی پسرش دلال است مربی و حتی بازیکن هم بعضاً خودش را در این فساد ها سهیم می کند و خلاصه دست همه در جیب همدیگر است ، فقط خدا باید کمک کند.


اگر حرف خاصی داری بگو؟
حرفم رو به کسانی است که این فوتبال را به تباهی کشانده اند فقط یک جمله به آنها می گویم خداوند به اعمال ما ناظر است.
کد مطلب: 43085
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *