۰
يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۲

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس: 90 درصد مردم موافق مذاکرات هستند

آرانی معتقد است که ایران در منطقه نقش مهم و کلیدی در منطقه را ایفا میکند و شکست داعش بدون کمک ایران غیرممکن است.
عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس: 90 درصد مردم موافق مذاکرات هستند
عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  در خصوص رابطه ایران و انگلیس در دوران قبل از انقلاب اسلامی گفت: رابطه ایران و انگلیس تا قبل از انقلاب اسلامی ایران رابطه‌ای مسالمت آمیز بود، اما بعد از انقلاب اسلامی تاکنون مرحله‌ جدیدی آغاز شد که متاسفانه در موارد گوناگونی روابط را به گونه‌ای رقم زدند که صد در صد به صورت یک جانه منافع انگلیس را مد نظر داشت.

وی ادامه داد: گاها خیانت‌هایی به صورت آشکار و غیر قابل تصوری از سوی انگلیسی‌ها شکل گرفت که می‌توان به کودتا علیه دکتر مصدق در ۲۸ مرداد و یا کمک به عراق در جنگ با ایران به صورت غیر مستقیم اشاره کرد.

این نماینده مجلس با توجه به اینکه ایران پس از انقلاب به نوعی استقلال دست پیدا کرد، تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی ما شاهد نوعی استقلال رای برای ایران بودیم که مبتنی بر دکترین نه غربی و نه شرقی سعی بر بیان دکترین خود داشت. اما در حال حاضر وضعیت به گونه‌ دیگری شده است، معتقد هستم انگلیسی‌ها به این واقعیت رسیده‌اند که ایران کشوری کلیدی در منطقه است و کمک‌های قابل توجهی در بحث طالبان افغانستان و برخورد با آنها کرده است.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار ایران در منطقه، خاطرنشان کرد: اکنون نیز تمام جهان بر این موضوع واقف هستند که ایران در بحران داعش در منطقه نقشی محوری و کلیدی را ایفا می‌کند و بدون کمک‌های ایران نابودی داعش سرانجامی نخواهد داشت.

منصوری‌آرانی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۵۰ هزار ایرانی که هویتی ایرانی دارند را در خاک انگلیس داریم، تصریح کرد: این افراد مشکلات خاص خود را دارند که باید حمایت شوند و بحث تجارت که تجار ایرانی در حال برقراری ارتباط با این کشور هستند. به هرصورت انگلیس کشوری وسیع و موثر در اروپا است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. البته ارتباط با این کشور جز خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند نیست.

وی ادامه داد: اکنون در کشورهای اروپایی مخصوصا انگلستان و فرانسه منافقین و اسرائیل نفوذ کرده و در آنجا خیمه زده‌اند، ما نیز به هر شکل نباید اجازه دهیم فضا به دست آنان بیافتد بلکه باید روابط دو جانبه خود را با آنان از سر بگیریم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس، در خصوص دست دادن دکتر ظریف و وزیر امور خارجه امریکا، که این موضوع خیانت به ملت ایران است، گفت: ممکن است در یک جامعه نظرات و ایده‌های متنوعی وجود داشته باشد، اینکه عده ای می‌گویند دست دادن آقای ظریف و کری نوعی خیانت به مردم ایران است را باید ببینیم اکثریت مردم نظرشان چیست؟ معتقد هستم ۹۰ درصد مردم موافق مذاکرات هستند، شاید گروهی حتی نگاه کردن را خیانت بدانند اما باید به نظر اکثریت مردم احترام گذاشت.

عباسعلی منصوری آرانی نماینده مردم کاشان ادامه داد: روحانی نیز در بعد سیاست خارجی به وعده‌های خود و با رعایت خطوط قرمز در چارچوب منافع ملی عمل کرده است، رهبری نیز در جریان مذاکرات است و هرگاه صلاح بدانند تذکراتی را هم می‌دهند.

منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 43229
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *