۰
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۳

وزیر بهداشت: برای گرفتن امضای رئیس جمهور با ربیعی جلوی در ایستادیم!

وزیر بهداشت در مورد اجرای مرحله سوم طرح تحول و تلاش‌های خود برای اجرای آن گفت: به همراه ربیعی جلوی در ایستادیم تا رئیس جمهور از جلسه هیئت دولت خارج نشود و طرح تحول نظام سلامت را امضا کند.
وزیر بهداشت: برای گرفتن امضای رئیس جمهور با ربیعی جلوی در ایستادیم!
حسن قاضی‌زاده هاشمی در همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مورد طرح تحول نظام سلامت، آرمان‌های شهدا و مسائل بهداشتی کشور سخنانی ایراد کرد.

وی گفت: در دوران انقلاب و سال‌های دفاع مقدس شرایط خوبی در روابط مسئولان کشور و مردم حاکم بود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اکنون فاصله زیادی با آرمان‌های شهدا داریم، گفت: راه طولانی است و همت ما باید استوار باشد و به مانند مردمی که به معنای واقعی بسیجی هستند و هیچ‌وقت از رسیدن به آرمان‌ها ناامید نمی‌شوند باید به کار خود ادامه دهیم.

هاشمی در ادامه به نظر مثبت و تأکید مقام معظم رهبری بر سلامت مردم اشاره کرد و گفت:‌ رئیس جمهور، رئیس مجلس و نمایندگان مجلس همگی دست به دست هم دادند تا نظام سلامت کشور متحول شود و باید از آنها تشکر کنم.

وی با اشاره به اینکه دولت اکنون شرایط سختی را می‌گذارند، گفت: این شرایط از ابتدا وجود داشت و لذت کار کردن نیز همین شرایط سخت است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تنها یک سوم از مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته به طرح تحول به وزارت بهداشت تخصیص داده شده است، گفت: همین میزان وجه نقد نیز موجب شده تا مردم قدرشناس خدمات انجام شده باشند.

وی با استناد به این سخن حضرت امام راحل که فرموده اگر هر کس در جایی که حضور دارد کار خود را به خوبی انجام دهد کشور گلستان می‌شود، گفت: اکنون ما شرایطی داریم که متأسفانه افراد به جای انجام کار خود به کارهای دیگران سرکشی می‌کنند.

هاشمی تأکید کرد: هیچ نظام سرآمد سلامت در دنیا وجود ندارد که میزان رضایت‌مندی مردم از آن بالای ۷۵ درصد باشد و ما نیز برای اینکه رضایت مردم را به دست بیاوریم زمان می‌خواهیم.

وی ادامه داد: اما این زمان خواستن نباید منجر به کم‌کاری ما شود و همه مسائل را به آینده موکول کرد. ما داریم مسیر را درست می‌رویم اما به معنی بدون اشکال بودن کارمان نیست.

وزیر بهداشت در مورد تعرفه‌های پزشکی نیز گفت: در ۱۰، ۱۵ سال گذشته به مسئله پزشکی بسیار ظلم شد چرا که دوستان ما مخصوصاً در دولت نهم معتقد نبود که باید تعرفه‌های پزشکی واقعی شود.

وی با تشکر از دولت، بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان گفت: وزارت بهداشت نیز از محل بودجه خود هزار میلیارد تومان برای اجرای مرحله سوم طرح تحول هزینه کرده است.

هاشمی از تلاش خود و ربیعی برای گرفتن موافقت رئیس جمهور برای اجرای مرحله سوم طرح تحول خبر داد و گفت: با آقای ربیعی جلوی در هیئت دولت ایستادیم تا رئیس جمهور قبل از خروج از اتاق جلسه طرح تحول را امضا کند.

وزیر بهداشت سپس به انتقاد از رفتارهای مسئولان کشور طی چند دهه گذشته پرداخت و گفت: ما با رفتارهای خود به مردم آدرس غلط دادیم و موجب شدیم تا دانشجو فقط چند رشته پزشکی پردرآمد غیر ضروری را انتخاب کند و این موجب شد تا اکنون شهرستان‌ها و مراکز استان‌های ما فاقد پزشک باشند.

وی با بیان اینکه مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت به خوبی و فراتر از انتظار اجرا شده است، گفت: برخی از پزشکان از ما ناراحت بودند و می‌گفتند که با اعلام شماره تلفن جهت دریافت شکایات مردم به ما توهین شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: دادن شماره تلفن توهین محسوب نمی‌شود شاید نظام بخواهد صدای مردم را گوش دهد و یا تشکر آنها از پزشکان را ثبت کند.

هاشمی خطاب به سردار نقدی گفت: در حوزه بهداشت وزارتخانه فعال است گرچه متهم به کم‌کاری می‌شود ما در موضوعات بین‌بخشی مانند تقویت بهداشت در بین مدارس با اصلاح تغذیه بوفه‌ها بسیار فعال بوده‌ایم.

وی همچنین به موضوع آلودگی هوا و آب اشاره کرد و گفت:‌ در این رابطه با وزارت صنعت و نیرو جلساتی داشتیم و آقای حافظی نیز بهتر بود که مسئله آلودگی آب را به خودمان تذکر می‌داد نه اینکه در رسانه‌ها مطرح کند.

وزیر بهداشت در مورد سموم کشاورزی گفت: استفاده از سموم کشاورزی محدود می‌شود و با جلسات برگزار شده با وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد تا سموم از طریق داروخانه‌ها وارد و توزیع شود.

هاشمی با طعنه به منتقدانی که تنها حرف خود را درست می‌دانند، گفت: تعداد معصومان ما همان ۱۴ نفر است و افزایش نیافته و هیچ‌کس غیر از آنها بری از خطا نیست.

اخباراجتماعی - فارس
کد مطلب: 43359
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *