۰
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۴
رکورد لاماسيايي سپاهان !

حضور 9 بازيکن از آکادمي در ترکيب زردها

ديدار با گسترش فولاد براي آن دسته از هواداران سپاهان که روي استفاده از بازيکنان بومي نظر دارند ديداري دلپذير بود.
حضور 9 بازيکن از آکادمي در ترکيب زردها
هنوز چند سال از دوران حضور قلعه‌نویی در اصفهان نگذشته است که تعداد بازیکنان بومی یا رشد یافته توسط آکادمی باشگاه در ترکیب این تیم به زور به ۲ یا ۳ بازیکن می‌‌رسید و یا حتی در بعضی بازی‌ها هیچ بازیکن اصفهانی در ترکیب حضور نداشت. اخیراً اما با اضافه شدن تعداد زیادی از بازیکنان تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان روند سپاهان به کلی تغییر کرده است و شاهد پدیده‌های جوان در این تیم مثل شریفی، کریمی و مرادمند هستیم.

اما سپاهان در بازی با گسترش فولاد رکوردی ثبت کرد که به جرات می‌توان گفت در هیچ کدام از تیم‌های درجه یک ایران دیده نمی‌شود. زردها در دیدار با گسترش فولاد از ۷ بازیکن رشد یافته در آکادمی خود در ترکیب ۱۱ نفره استفاده کردند و در ادامه با احتساب ۳ بازیکنی که به صورت جایگزین وارد میدان شدند این تعداد به ۹ بازیکن رسید؛ ۹ بازیکن از ۱۴ بازیکن سپاهان در دیدار با گسترش فولاد محصول آکادمی سپاهان بودند که یادآور بازی‌های بارسلونا در لالیگا و استفاده این تیم از بازیکنان آکادمی خود(لاماسیا) است. در بین ۵ بازیکنی که محصول آکادمی سپاهان نیستند نیز نام هادی عقیلی به چشم می‌خورد که در جوانی برای پرسپولیس و سایپا بازی کرده است اما اصل رشد او در سپاهان بوده است.

قطعاً اگر سپاهان بتواند چنین روند مثبتی را در تیمداری خود ادامه دهند تا چند سال آینده در اکثر پست‌ها بی نیاز به خریدهای دشوار میلیاردی از سایر تیم‌ها می‌شوند.
کد مطلب: 43596
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *