۰
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۶

روحانی در بیرجند: به کمک مردم و تلاش مسئولان،تورم 40درصدی به 17درصد رسیده است

رییس‌جمهور گفت: از افتخارات دنیاست که مبداء تاریخ میلادی و اسلامی از زندگی دو پیامبر عظیم‌الشان یعنی عیسی مسیح و رسول اکرم نشات گرفته است که به معنای اتصال جامعه اسلامی به نبوت، رسالت و وحی آسمانی می‌باشد.
روحانی در بیرجند: به کمک مردم و تلاش مسئولان،تورم 40درصدی به 17درصد رسیده است
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با حضور در جمع اقشار مختلف مردم بیرجند با تشکر از استقبال پرشور و گرم مردم خراسان جنوبی و بیرجند اظهار کرد: از ملت بزرگ ایران تشکر می‌کنم که در ماه محرم و صفر امسال در زمینه عشق به خاندان رسالت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، پیامبر اسلام، امام مجتبی (ع) و امام رضا (ع) که فخر همه ایرانیان است اقدامات بسیار خوبی را انجام دادند.

وی با بیان این‌که اگرچه خراسان به بخش شمالی، رضوی و جنوبی تقسیم می‌شود، اما هر سه خراسان، رضوی و در پناه امام هشتم هستند، افزود: امام رضا (ع) فخر همه ما ایرانیان است و استان‌های خراسان این افتخار را دارند که در پناه علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) هستند.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که امروز اول ماه ربیع‌الاول و روز هجرت پیامبر عظیم‌الشان اسلام از مکه به مدینه است، گفت: مبدا تاریخ ما مسلمانان هجرت نبی اکرم از شهر مکه به مدینه است که این هجرت داستان‌ها و عبرت‌های فراوانی دارد و آنقدر با اهمیت است که مبدا تاریخ اسلام نه ولادت و نه رحلت پیامبر است، بلکه مبدا تاریخ اسلام، هجرت پیامبر اکرم (ص) قرار گرفته است.

روحانی با بیان این‌که ما مسلمانان دارای تاریخ خاص خود هستیم و این از افتخارات تمدن اسلامی است، تصریح کرد: اگر دنیا برای خود تاریخی به عنوان تاریخ میلادی دارد و امشب نیز شب میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) است مبدا تاریخ ما مسلمانان چه هجری شمسی و چه هجری قمری هر دو هجرت پیامبر اکرم (ص) است.

همچنین به گزارش ایرناحجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» امروز (چهارشنبه) در جمع مردم خراسان جنوبی در یازدهمین سفر داخلی خود در استادیوم آزادی بیرجند افزود: از آغاز این دولت با دو معضل بزرگ مواجه بودیم و لازم بود این دو معضل را از پیش پای مردم برداریم؛ اولی تورم بالای ۴۰ درصد بود که لازم بود با کمک مردم و همت مسوولان قدم به قدم این تورم را کاهش دهیم و از ۴۰ درصد به مرز ۱۷ درصد رسانده ایم.
منبع: خبرآنلاین
کد مطلب: 43832
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *