۰
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۸
گزارش ويژه

آزمون- گوچي؛ جدال براي يک جاي خالي

با درخشش سردار آزمون در دو ديدار دوستانه تيم ايران مطمئنا سوال اصلي براي فوتبال دوستان حضور مهاجم اصلي ايران در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسياست.
آزمون- گوچي؛ جدال براي يک جاي خالي
سردار آزمون موفق شد در دو دیدار دوستانه تیم ملی مقابل کره جنوبی و عراق دو گل حساس ایران را به نام خودش کند و اکنون رقابت سختی برای حضور در نوک خط حمله تیم ملی بین او و رضا قوچان نژاد شکل گرفته است.

گوچی هم در بدو حضورش در ایران موفق شده بود با گلزنی‌های پیاپی خود مسیر موفقیت برای خود و ایران را هموار کند و خیلی‌ها با گل‌های سه امتیازی او نوید پر شدن جای خالی علی دایی را بعد از سال‌ها می‌دادند. البته بعد از پایان جام جهانی و با حضور گوچی در کویت به نظر می‌رسد او از فرم اصلی خود فاصله گرفته است. البته نباید از خاطر برد که گوچی با حضور چند دقیقه‌ای خود در بازی مقابل عراق هم نشان داد تیم ملی می‌تواند روی تجربه بالای او حساب ویژه‌ای باز کند. سردار آزمون البته بعد از سه فصل بازی در لیگ روسیه و کسب تجربه در روبین کازان اکنون به نظر می‌رسد می‌تواند یکی از مهره‌های تاثیرگذار کی‌روش لقب گیرد و بدون تردید او با ادامه این روند می‌تواند عنوان پدیده این رقابت‌ها را به نام خود کند.

اما باید دید کی‌روش برای استفاده از مهاجمان حرفه‌ای و تمام کننده خود چه تصمیمی خواهد گرفت و از بین گوچی و سردار کدام یک نامش در لیست نفرات اصلی قرار می‌گیرد.

در ادامه بد نیست آمار حضور این دو بازیکن را در زمان حضورشان در تیم ملی مرور کنیم. آزمون جوان با حمله‌ای خیره کننده به آمار به نظر می‌رسد به دنبال شکستن رکوردهای گوچی است که در زمان حضورش در تیم ملی در همه بازی‌ها بوی گل می‌داد و می‌دهد:

۱. قوچان نژاد متولد ۲۹ شهریور ۶۶ است و ۲۷ سال و ۱۰۷ روز دارد، در حالی که سردار آزمون متولد ۱۱ دی ماه است و در حال حاضر ۲۰ سال و ۴ روز دارد.
۲. قوچان نژاد در مشهد و سردار آزمون در گنبد کاووس به دنیا آمده اند.
۳. قوچان نژاد ۱۸۰ سانتیمتر قد دارد. سردار آزمون از او ۵ سانتیمتر بلندتر است و ۱۸۵ سانتیمتر قد و بالایش است.
۴. سردار آزمون ۷۵ کیلو دارد اما قوچان نژاد با ۱۸۰ سانتیمتر قد ۷۷ کیلویی است، از حیث تناسب، قوچان نژاد معمولی و آزمون لاغر اندام و ترکه ای هستند.
۵. سردار آزمون در ۴ بازی ملی ۳ گل زده و میانگین ۰.۵ گل در هر بازی دارد. قوچان نژاد در ۱۹ بازی ملی ۱۱ گل زده و میانگین ۰.۵۷ گل را در هر بازی ثبت کرده است.
۶. سردار آزمون تا به حال هیچ بازی رسمی برای تیم‌ملی انجام نداده و ۲ گلش دوستانه بوده اما قوچان نژاد به جز ۲ گل، ۹ گل دیگرش جملگی رسمی بوده است.
۷. هر ۲ بازیکن، یک اخطار در بازی هایشان برای تیم‌ملی فوتبال دریافت داشته اند.
۸. قوچان نژاد تحت قرارداد چارلتون انگلستان و آزمون در قرارداد با روبین کازان روسیه هستند، قوچان نژاد اما به طور موقت در تیم الکویت بازی می‌ کند.
۹. اولین بازی ملی قوچان نژاد، برابر کره جنوبی و در پاییز ۹۱ و اولین بازی ملی آزمون در دیداری دوستانه برابر آنگولا بوده است.
۱۰. قوچان نژاد و سردار آزمون هر ۲ به کره جنوبی گل زده اند، قوچان نژاد در بازی رسمی و آزمون در بازی دوستانه و البته قوچان نژاد در خاک حریف اما آزمون در تهران به کره جنوبی گل زده اند
کد مطلب: 44044
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *