۰
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰

پيش‌بيني بازي ايران ـ امارات از زبان کارشناسان

مطابق معمول از اهالي فوتبال ايران درباره نتيجه احتمالي بازي ايران و امارات پرسيده ايم، مسابقه اي که فردا پيروزي در آن ضامن صدرنشيني ما در گروه سوم به مرحله مقدماتي خواهد بود.
پيش‌بيني بازي ايران ـ امارات از زبان کارشناسان
اکثر اهالی فوتبال با وجود آنکه از نمایش تیم‌ملی راضی نیستند، اما برد ایران را پیش‌بینی کرده اند. این پیش‌بینی ها را بخوانید:

مهرداد میناوند: این سه نفر گل می‌ زنند
علاقه قلبی من اینکه با نتیجه ای سنگین اماراتی را شکست بدهیم و فکر می‌ کنم نکونام، گوچی و حاج‌صفی نامزدهای گلزنی در این دیدار هستند. بازی امارات مسابقه راحتی نیست اما به نظرم با توجه به اینکه آنها دفاع کردن را خوب بلد نیستند ما می‌ توانیم با سه امتیاز این بازی زمین را ترک کنیم.

پژمان جمشیدی: ۲ ـ هیچ می‌ بریم
انشاالله اگر اتفاق غیرمعمولی پیش نیاید و طبق روال عادی پیش برویم ۲ ـ صفر برنده این بازی هستیم. تمام بازیکنانی که رو به جلو هستند می‌ توانند در این بازی گلزنی کنند. امارات هرگز برای ما حریف سختی نبوده اما تیم امسالشان بسیار با روحیه و امیدوار است و اعتماد به نفس حضور مقابل ایران را دارد.

علی اکبر استاداسدی: آزمون گل می‌ زند
بازی سختی را پیش رو داریم، اماراتی ها هم می‌ خواهند تلاش کنند که به ژاپن نخورند. اما بازی را ۱ـ صفر می‌ بریم و اگر سردار آزمون بازی کند گل می‌ زند. البته من شنیده ام آقای کی‌روش از بازیکنان دیگر در این بازی استفاده می‌ کند که بد هم نیست.

سهراب بختیاری زاده: یک ـ هیچ می‌ بریم
حق ما در این دیدار برد است چون ما از اماراتی ها سرتر هستیم. به نظرم بازی را ۱ ـ صفر می‌ بریم و جواد نکونام گل این بازی را به ثمر می‌ رساند. ما باید حتما صدرنشین گروه بشویم تا بعد از سال ها دوباره به نیمه نهایی جام‌ملت‌ها‌ی آسیا برسیم. به نظر من توقع برد قاطع از ایران نمی‌ شود داشت اما برای این بازی همان سه امتیاز هم بس است.

بهزاد داداش زاده: یک گل می‌ خوریم
به هر حال بازی بسیار سختی است و فکر می‌ کنم به راحتی نمی‌ توان از سد امارات گذشت. فکر می‌ کنم نتیجه این بازی ۲ ـ ۱ به نفع ایران تمام می‌ شود. نکونام و سردار هم گلزنان بازی هستند. اگر این اتفاق افتاد و ما گل خوردیم بد هم نیست چون بازیکنان برای مرحله حذفی حواسشان را بیشتر جمع می‌ کنند.

ناصر محمدخانی: راحت می‌ بریم
برای سرگروهی و صعود راحت تر در مرحله بعد باید این دیدار را ببریم و به نظر من راحت ایران برنده دیدار می‌شود با نتیجه ۲ ـ صفر و احتمالا سردار و دژاگه گلزنی می‌ کنند. این دو بازیکن بهترین های ایران در جام‌ملت‌ها‌ بوده اند و به نظر من پتانسیل درخشش در بازی امارات را هم دارند. به نظر من احتمال برد پرگل هم در این بازی وجود دارد.

محمود یاوری: همان برد کافی است
این بازی نشان می‌ دهد که عیار ما چیست. البته مطمئن هستم آقای کی‌روش از حریف شناخت دارد. نتیجه را نمی‌ توانم بگویم اما برد ایران را پیش‌بینی می‌کنم. ما در دوره های مختلف امارات را برده ایم و با توجه به پختگی تیم امسال باید بتوانیم از پس امارات بربیایم. امارات هم هنوز عیارش مشخص نشده چون برد این تیم مقابل قطر کمی تصادفی بود.

پژمان نوری: از نظر دفاعی حرفه ای هستیم
تیم در فاز دفاعی به بهترین حالت عمل می‌کند، اینکه اینقدر حرفه ای دفاع می‌ کنیم و گل نمی‌خوریم بهترین دستاورد تیم است، فکر می‌ کنم بازی را ۱ ـ صفر یا ۲ ـ صفر به نفع خود به پایان می‌ رسانیم و فکر سیدجلال حسینی و اشکان دژاگه گلزنان ما در این بازی باشند.

صادق درودگر: به راحتی این بازی را می‌بریم
تیم‌ملی ایران با این نفرات به راحتی امارات را می‌ برد. آقای کی‌روش نتیجه گراست و همچون بازی های قبلی تیم با سیستم دفاعی وارد زمین می‌شود و البته با همین سیستم نتایج بسیار خوبی هم گرفته است. فکر می‌ کنم بازی ۲ ـ صفر ببریم.

مهدی هاشمی نسب: دم آقای کی‌روش گرم
با توجه به پیشینه فوتبال ایران، اصلا نباید امارات را حریف حساب کنیم اما با توجه به وضعیت فوتبال ایران در شرایط فعلی باید از آنها بترسیم. باید از آقای کی‌روش تشکر کنیم که با این وضعیت برای ما نتیجه می‌گیرد. با توجه به اینکه از این فوتبال هیچ لذتی نمی‌ بریم اما من هم مثل همه از صمیم قلب آرزوی قهرمانی تیم‌ملی را دارم که حداقل نتیجه را ببریم و افتخارش برای ایران باشد. خیلی دوست دارم این بازی را پرگل ببریم و همه بازیکنان پاس گلزنی دارند. سیدجلال در ضربات ایستگاهی نکونام پشت محوطه، سردار اگر در زمین باشد و یا دژاگه با تجربه بالایش.

مهرزاد معدنچی: اماراتی ها از ما می‌ترسند
من سال ها امارات بازی می‌ کردم و خوب می‌ دانم که آنها چقدر از ما می‌ ترسند، البته دیدار خیلی سختی پیش رو داریم اما مطمئن بچه های ما از تمام توان خود بهره می‌ برند. با توجه به اینکه آنها و مخصوصا دروازه‌بانشان ترس زیادی از ایران دارند فکر می‌ کنم اشتباهاتی داشته باشند، نکونام، آزمون، دژاگه امیدهای اصلی را گلزنی ما هستند حدس می‌ زنم است نتیجه را ۱ ـ صفر به سود خود به پایان می‌ رسانیم.

علی موسوی: تیم های همیشه قبل از بازی به ما باخته اند
کشورهای عربی خیلی کم برای ما مشکل ساز شدند، مگر زمانی که خودمان کار دست خودمان دادیم، اما امارات امسال کمی زهردار است و تفاوت های اساسی نسبت به امارات سال های قبل دارد. آنها از نظر روحی روانی همیشه از قبل مقابل ما بازنده بودند و اگر بچه ها بتوانند تمام توانشان را به کار گیرند می‌ توانند پیروز مسابقه باشند. فکر می‌ کنم ۲ ـ صفر برنده بازی باشیم و زننده یکی از گل هایمان هم سردار آزمون باشد، او با توجه به قد و قامت بلندی که دارد تکنیک قابل توجهی هم دارد و این نویددهنده این است که بعد از مدت ها صاحب یک فوروارد با کلاس شویم.

فرشاد پیوس: یک ـ هیچ می‌ بریم
تیم‌ملی فوتبال ما در دو بازی گذشته آنچنان بود که انتظار داشتیم. آنچه بر سایر عوامل قدرت ما غلبه می‌کند، تجربه و بزرگی بازیکنان ماست. در جام‌ملت‌ها‌ی سال ۱۹۸۸ و ۹۲ از امارات حرف و حدیث بسیاری می‌ زدند، اما در سال ۸۸ حریف را بردیم و در سال ۹۲ هم که با آنها مساوی کردیم، حتی یک فرصت گل روی دروازه ما نصیب آنها نشد و ما تنها به خستگی و بی انگیزگی بازیکنانمان نبردیم. به نظر من با انجام یک بازی کاملا آرام و بدون هیچگونه شتاب زدگی می‌ توانیم حداقل یک ـ صفر برنده باشیم که این نتیجه صعود ما را به عنوان تیم اول و بازی با تیمی به جز ژاپن تضمین می‌ کند. ژاپن تنها حریفی در آسیاست که همیشه از آن هراس داشته و دارم.

مکوندی : با دست پر
خوشبختانه پیروزی در هر دو بازی با توجه به حساسیتی که تیم​های منطقه حاشیه خلیج‌فارس نسبت به تیم ما دارند، از نظر روحی خیلی روی تیم ما تاثیر مثبت گذاشت و خوشحالم که هر دو مسابقه را با پیروزی پشت سر گذاشتیم. مطمئن هستم با توجه به بار روانی مثبتی که این دو پیروزی به تیم وارد کرد، تیم‌ملی می​تواند در بازی با امارات هم دست پر از میدان خارج شود

جواد الله وردی: سه شماره امارات را می‌ بریم
امارات هر چقدر هم که قدرت داشته باشد، حریف ما نیست. در بازی ازبکستان برابر عربستان هر چند عرب ها باختند اما تیم داوری نشان داد که تمایل به بردن عرب ها دارد. این اتفاق می‌ تواند در بازی امارات برابر ما تکرار شود، امروز تیم های عربی در جام‌ملت‌ها‌ ورشکسته شده اند و جامعه فوتبال عرب بدش نمی‌آید که یک تیم مثل امارات را مقابل قدرقدرت های قاره علم کند. با این حال من تصور حتی مساوی با امارات را در ذهن ندارم و مطمئن هستم که برد ما برابر امارات در سه شماره شکل می‌ گیرد.

رسول خطیبی : نباید دوم بشویم
با وجود دو برد خوب اما نباید فکر کنیم تیم ملی محک خوبی خورده است چون بازی های سخت باقی مانده است. باید در دیدارهای آینده نیز منسجم نشان بدهیم و بتوانیم موفق باشیم. تیم ملی باید از گروه خودش به عنوان سرگروه بالا برود و امیدوارم در بازی فردا مقابل امارات بتوانیم پیروز شویم. اگر به عنوان تیم دوم صعود کنیم، این مساله ضعف ایران را نشان می دهد.

ویسی: باید باعظمت بالابرویم
تیم ملی در دو بازی گذشته عملکرد خوبی داشت و بازی فردا برایش بسیار مهم است. باید این بازی را با برد پشت سر بگذاریم چون تیم ایران نیاز به سرگروهی دارد تا با عظمت بالا برود. البته اینکه می گویند باید سرگروه شویم تا با ژاپن بازی نکنیم را قبول ندارم چون اگر هدف تیم ملی قهرمانی است نباید برایش فرقی کند که مقابل چه تیمی قرار می گیرد.

دین محمدی: امیدوارم ببریم
بازی سختی خواهد بود اما امیدواریم که تیم ملی بتواند روند خود در دو بازی گذشته را ادامه دهد و برابر این تیم به پیروزی برسد.

فریبا: دستکم شان نگیریم
با توجه به دو بردی که در مقابل بحرین و قطر بدست آورده‌ایم نباید مقابل امارات خود را از پیش برنده دانسته و این تیم را دست کم بگیریم. بازیکنان امارات مدت‌هاست که در کنار یکدیگر بازی کردند و چشم بسته همدیگر را در زمین پیدا می‌کنند و خط هافبک ما همانند بازی‌های گذشته نباید اجازه بازی سازی به هافبک‌های امارات را بدهد که بتوانند برای مهاجمان‌شان که خطرناک نیز هستند موقعیت خلق کنند.

فلاحت‎زاده: با شکل دوم قدرت برنده می‌ شویم
تیم ما در جام‌ملت‌ها‌ی ۱۹۹۶ یکی از هجومی ترین تیم های تاریخ فوتبال ما بود. درست است که آن تیم قدرت این را داشت که عقب افتادگی ۲ ـ یک خود را در پایان با برد ۶ ـ۲ تمام کند، اما فوتبال ما امروز با نسلی مواجه است که بردش یک ـ صفر و ۲ ـ صفر و باختش هم با همین نتیجه اتفاق می‌ افتاد، بنابراین در این فوتبال با احتیاط باید دقایقی از بازی را با انجام بازی هجومی ریسک کنیم و بعد از اطمینان از بردمان بازی را اداره کنیم. بنابراین پیش‌بینی می‌ کنم اگر در نیمه اول هجومی بازی کنیم می‌توانیم در همان نیمه با دو گل کارمان را تمام کنیم. این برد، پیروزی شکل دوم قدرت است یعنی تیم قدرتی در مقایسه با تیم تهاجمی زمان ما.

عاشوری : به امارات احترام بگذارید
امارات به خاطر اینکه بازیکنانش اکثرا از تیم نوجوانان با هم بوده‌اند و حتی مربی این تیم هم چند سال است از تیم‌های پایه با آنها کار می‌کند، تیم بسیار هماهنگ و یکدستی است. باید به امارات احترام بگذاریم و این باور را داشته باشیم که تیم آنها فوتبال بسیار زیبایی ارائه می‌دهد و خیلی هم خطرناک است. با این حال اعتقادم این است در فوتبال یکسری استعداد‌ها در خون و ریشه بازیکن است که در بین بازیکنان ما وجود دارد و این تفاوت بین بازیکنان ایرانی و اماراتی را نشان می‌دهد و ما را از آنها بالاتر نگه داشته. با این حال معتقدم که نباید امارات را دست کم بگیریم.

محرمی : می رویم برای قهرمانی
من فکر می‌کنم ما شانس قهرمانی در آسیا را داریم و با پیروزی مقابل امارات که دور از دسترس نیست، می‌توانیم به این موفقیت خیلی بیشتر امید ببندیم. امارات را که ببریم و به‌عنوان سرگروه به یک چهارم نهایی صعود کنیم، می‌رویم برای قهرمانی.

علی جباری:تهاجمی تر باشیم
بچه‌ها در دو بازی اول بد کار نکردند. امیدوارکننده بود اما باید در بخش هجومی هماهنگ‌تر باشیم. تیم ملی نیاز به مهره‌های گلزن‌تر دارد. باید بازیکنان خلاق بیشتری را در ترکیب به بازی بگیریم و آرایش هجومی را تقویت کنیم. به‌عنوان یک ایرانی از صمیم قلب می‌خواهم تیم ملی کشورم قهرمان آسیا شود.

زرینچه :کارمان سخت است
تیم ملی روی خلاقیت بازیکنان به گل دست پیدا کرده و مقابل تیم‌هایی که برای رسیدن به گل با تاکتیک‌تر هستند کار سختی پیش رو خواهیم داشت. تیم ملی شرایط خوبی دارد و دو برد خوب را کسب کرده است. هر چند فکر می‌کنم تیم ملی در ادامه از نظر بدنی به مشکل می‌خورد ولی امارات را می بریم

کعبی : گروه سختی نبود
تیم ملی خدا را شکر دارد خوب بازی می‌کند. نمی‌توانم بگویم خیلی خوب اما خوب است. البته حریفان ایران در مرحله گروهی قدرتمند نبودند. به نظر من بازی‌های دور اول مثل بازی تدارکاتی بود که تیم ملی را آماده یک چهارم نهایی و نیمه نهایی می‌کند. به نظرم زشت است بگویم حریفان‌مان تیم‌های عربی بودند. کلا این گروه، گروه سختی برای ایران نیست. شاید امارات خوب شده و کمی دردسرساز شود اما در کل گروه سختی نداشتیم.
کد مطلب: 44265
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *