۰
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۶
اگر کي‌روش ايراني بود 3، 4 بار اعدامش مي‌کردند

درخشان: آقای حرفه‎ای، از مربی انتقاد می‌کنند

حميد درخشان بعد از شنيدن انتقادهاي کي‌روش عنوان کرد، اين آقا مي‌ خواهد با عوام فريبي مشکلاتش را گردن من و آقاي قلعه‌نويي بياندازد. من انتقاد فني کردم پايش هم ايستاده ام.
درخشان: آقای حرفه‎ای، از مربی انتقاد می‌کنند
درخشان  گفت: به عقیده من این فلسفه فوتبال است که حتی اگر عملکرد خوبی هم داشته باشد، از او انتقاد شود به عقیده من ما نباید در این شرایط تابع احساسات باشیم و باید یک تصمیم درستی اتخاذ کنیم، کی‌روش نمی‌ تواند به فوتبال ما کمک کند.

به من ایراد گرفتند که چرا از تیم‌ملی انتقاد می‌ کنی
زمانی که من مصاحبه کردم و گفتم که تیم‌ملی عملکرد خوبی ندارد خیلی ها به من ایراد گرفتند اما باید بدانند که من قصد و غرضی ندارم، بحث مهم این است که واقع‎بینانه به قضیه نگاه کنیم نه احساسی. اینکه بخواهیم الکی از یک نفر بت بسازیم، صرفا چون مربی تیم‌ملی است، درست نیست. یک آقایی که من نمی‌ خواهم اسمش را ببرم طوری از ایشان تعریف می‌ کرد که انگار چه فتح و فتوحاتی داشته؟! می‌ گفت که ما باید برای ایشان کلاهمان را از سرمان برداریم. خب چرا باید این کار را بکنیم؟

ذهنیت دفاعی با کی‌روش به ایران آمد
من حرفم این است که ما اگر فلسفه بازیمان رو به جلو و روان بود، بازی هایمان پیش می‌ رفت و می‌ بردیم و حالا لازم نبود که برای باخت از عراق ناراحت باشیم. عراق تیمی نبود که حتی ۱۰ نفره بخواهد ما را ببرد. اما ما چون فلسفه بردن و بازی خوب را نداشتیم، نتوانستیم پیروز از زمین بیرون بیاییم. تمام ذهنیت دفاعی از زمانی شروع شد که این آقا به تیم‌ملی آمد. هر گلی هم در این جام به ثمر رسیده، متاسفانه روی کار تیمی و برنامه ریزی شده نبود و گل ها صرفا روی توانایی فردی بازیکنان ما بوده و ما ندیدیم که در جریان بازی اتفاق خاصی بیافتد.

بازی با عراق تنها نکته مثبت جام بود
شما در بازی با عراق دیدید که ما وقتی عقب افتادیم، حمله کردیم و توانستیم گل ها را جبران کنیم. بحث من هم همین رو به جلو بازی کردن بود اگر ما این فلسفه را از ابتدای بازی ها داشتیم چه بسا ما جلوی عراق جلو می‌ افتادیم. الان هم نباید باخت را گردن داور و کسان دیگر بیاندازیم. لیگ ما هرچقدر هم که ضعیف بود ما از عراق که ضعیف تر که نیستیم. بازیکنان ما هم از لحاظ لژیونر بودن بهتر از آنها بودند و سرمربی ما هم که مثل آنها ۴۵ روز نیست که روی نیمکت نشسته است. اسم بزرگی هم دارد اما سرمربی عراق تنها ۴۵ روز است تیم را تحویل گرفته است.

وقتی می‌ بازیم نتیجه را گردن کس دیگری می‌ اندازند
چطور در این بازی خوب بازی می‌ کردیم اما آمار ما در دیدارهای گذشته مخصوصا مقابل امارات خیلی ناامیدکننده بود؛ ۶۳ درصد امارارت و ۳۷ درصد ایران. چرا وقتی گل می‌ زنیم نمی‌ گوییم اینطوری شد، آنطوری شد ولی وقتی می‌ بازیم همه را می‌ خواهیم گردن کس دیگری بیاندازیم.

اگر کی‌روش ایرانی بود ۳، ۴ بار اعدامش می‌ کردند
اگر کی‌روش ایرانی بود، ۳، ۴ بار اعدامش می‌ کردیم و دوباره زنده اش می‌ کردیم تا اعدام شود. اما هنوز روی این موضوع بحث می‌ کنیم که آیا کی‌روش در ایران بماند یا نه؟ ما دنبال کدام آینده فوتبال هستیم؟ در جام‌جهانی که فقط یک امتیاز آوردیم. چرا باید خودمان را گول بزنیم؟ من به ایشان احترام می‌ گذارم اما فکر می‌ کنم وقتی یک مربی خارجی به ایران می‌ آوریم باید بازی تیم‌ملی فرق داشته باشد. باور کنید من هیچ عناد و خشونتی نسبت به او ندارم. اما متاسفانه هیچ تفکر و فلسفه درستی پشت تیم‌ملی نمی‌ بینم.

آقای حرفه ای از مربی انتقاد می‌ کنند
درخشان در پاسخ به این سوال که کی‌روش بخشی از نتایج تیم‌ملی را به عملکرد ضعیف او و قلعه‌نویی نسبت داده و پاسخ داد که؛ آدم خنده اش می‌ گیرد که توپ را می‌ اندازد در زمین ما که افکار عمومی را به هم بریزد. این افتضاحی بوده که خودش ببار آورده، این انتخاب خودت بوده، نوع بازی هم عملکرد خودت بوده و آقای حرفه ای باید بدانی که از مربی انتقاد می‌ شود. ضمن اینکه انتقادات ما همیشه بعد از بازی ها بوده فکر می‌ کنم ایشان مصداق بارز همان ضرب المثل قدیمی باشد که می‌ گویند عروس نمی‌ تواند برقصد می‌ گوید زمین کج است. حسن آقا حرف نزند، حسین آقا از دیوار بالا نرود که ما نتیجه بگیریم؛ به نظر شما این استدلال برای یک مربی خارجی حرفه ای منطقی است؟

انتقاد کردم پای حرفم هم می‌ ایستم
الان کی‌روش برای چی باید پاسخگو باشد، با این شرایطی که پیش رفته حالا ما باید به او پاسخ بدهیم که چرا برخی از انتقادها را کردیم که باعث شده مربی تیم‌ملی بترسد یا دلش بشکند. اصلا عجیب و غریب است ایشان از بیت المال پول گرفته الان هم باید پاسخگو باشد. انتقادات ما فنی بوده، پایش هم هستیم از کسی هم ابایی نداریم. در فوتبال هزارنفر از آدم انتقاد می‌ کنند یک مربی باید انتقادپذیر باشد.

کی‌روش به درد فوتبال ایران نمی‌ خورد
این فلسفه فوتبال است که حتی اگر در موقعیت خوبی باشی یا برنده شوی باز از تو انتقاد می‌ شود و باید این اتفاق بیافتد. من به عنوان یک مربی ایرانی حق دارم در مورد عملکرد فنی تیم‌ملی ام صحبت کنم اما مگر تیم با نظر من ارنج شده و یا سیستم تیم‌ملی تفکر و نظر شخصی من بوده؟ اقلا دفعه های قبل به تیمی مثل کره باختیم و حذف شدیم نه عراقی که لیگ ندارد و ۴۵ روز مانده به بازی ها مربی تازه تیم را تحویل گرفته است. ما نباید تابع احساساتمان باشیم باید در این مقطع درست تصمیم بگیریم، کی‌روش نشان داده که نمی‌ تواند به فوتبال ما کمک کند، او در دو تورنمنت بزرگ فرصت داشته اما در جام‌جهانی فقط یک امتیاز به دست آورده در اینجا هم که به تیمی مثل عراق باخته.
کد مطلب: 44363
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *