۰
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۵
واکنش تلویحی اسحاق جهانگیری به سخنان اخیر آیت الله جنتی:

حتی امام هم نگفت روزی یک وعده غذا بخورید

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بدون آنکه نامی از آیت الله جنتی ببرد، از سخنان اخیر او در نماز جمعه انتقاد کرد.
حتی امام هم نگفت روزی یک وعده غذا بخورید
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بدون آنکه نامی از آیت الله جنتی ببرد، از سخنان اخیر او در نماز جمعه انتقاد کرد.

«اسحاق جهانگیری» روز دوشنبه در آیین افتتاح سد ایوشان خرم آباد با تاکید بر این که سیاست اقتصاد مقاومتی راهکار عبور از مشکلات است، خاطرنشان کرد: طرفدار این نیستیم که مردم یک وعده غذا بخورند و این حرف سخن خوبی نیست.
حتی امام هم نگفت روزی یک وعده غذا بخورید
وی ادامه داد: حتی امام راحل در زمان جنگ چنین حرفی به زبان نیاورد.

آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه اخیر گفته بود: ممکن است زمانی فرا برسد که ما روزی دو وعده غذا بخوریم؛ چه اشکالی دارد حتی اگر شرایط بدتر شود ما روزی یک وعده غذا بخوریم همان‌طور که الان نیز برخی روزی یک وعده غذا می‌خورند؛

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که ۲۲ بهمن یوم الله واقعی و متعلق به همه ملت ایران است، گفت: انقلاب اسلامی متعلق به هیچ فرد و جناحی نیست و هیچ جریان سیاسی نمی تواند آن را به نفع خود مصادره کند.

جهانگیری افزود: ۳۶ سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد اما فراز و فرودها، غم و شادی ها و بیم و امیدهای مختلف نتوانسته است، حقیقت انقلاب اسلامی را دگرگون کند و ملت ایران همچنان بر این شعار اساسی خود استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ایستاده است.

وی اظهارامیدواری کرد: در روز ۲۲ بهمن که روز هم پیمانی و عزم ملی است بر اعتماد مردم به عنوان بزرگ ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران افزوده و در سطح بین المللی عزت و منزلت ایران به نمایش گذاشته شود.

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که مسایل و مشکلات مختلفی را در پیش رو داریم، ادامه داد: در بخش بین الملل مسایلی وجود دارد که باید از آنها عبور کنیم تا بتوانیم به اهداف ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب دست یابیم و چالش هایی که دشمنان برای ایران ایجاد می کنند، پشت سر بگذاریم.

جهانگیری تصریح کرد: اسراییلی ها و برخی کشورهای منطقه تلاش دارند ایران را در انزوا نگه دارند که هنر ما در این است با تدبیر بتوانیم این کشور بزرگ را از مشکلات عبور دهیم.

وی همچنین گفت: کارهای بزرگی که در کشور انجام شده است را نباید کوچک تلقی کنیم، در مقطعی به اسم پنیر آب نمک وارد کشور می کردند و در پیت های حلبی که مقداری پنیر در آن بود برای نگهداری آن آب و نمک هم وارد کشور می شد اما امروز در دنیا کارخانه ساز شده ایم.

جهانگیری با بیان این که در این سال ها شعار زیاد داده شده است و ما هم بخشی از زندگی خود را با شعار گذرانده ایم، تصریح کرد: مسایل پیچیده نیاز به تدبیر و برنامه ریزی دارد هیچ وقت برای عبور از این مسایل نباید کسانی دولت را وادار کند که با یک سری شعار مردم را سرگرم کنند.

معاون اول رییس جمهوری به افتتاح دو سد مروک و ایوشان در استان لرستان اشاره کرد و اظهارداشت: ملت ایران باید بداند که شرایط اقلیمی کشور در همین شرایط فعلی پایدار است و ما باید قدر آب را بدانیم، هدر دادن آب اقدامی ضد ملی است و تلاش برای بهره وری و صرفه جویی آب یک اقدام ملی محسوب می شود.

جهانگیری یادآور شد: در صدها روستا با تانکر آب رسانی می شود و کیفیت آب در برخی مناطق افت شدید دارد و در بعضی از شهرهای بزرگ نیز دغدغه رساندن آب شرب به مردم را داریم.

وی با بیان این که کاهش قیمت نفت سه اثر جدی خواهد گذاشت، گفت: اولین اثر در بودجه دولت است و ما برای جبران آن از تمام مدیران خواسته ایم در هزینه های جاری صرفه جویی کنند و پروژه های عمرانی نیز بهترین بازدهی را داشته باشند.

وی، دومین اثر کاهش قیمت نفت، طراز پرداخت خارجی کشور دانست و اظهارداشت: حتما باید صادرات غیرنفتی افزایش یابد و از بخش خصوصی انتظار داریم در همه زمینه ها و کارهای ملی وارد شوند.

معاون اول رییس جمهوری، کمبود منابع برای درآمدهای یارانه ای را سومین اثر کاهش قیمت نفت برشمرد و افزود: باید تدبیر کنیم و از این مشکلات با کمک مردم عبور کنیم.

جهانگیری که صبح امروز و در دومین روز از دهه مبارک فجر وارد استان لرستان شد پس از بهره برداری از سد مروک در شهرستان دورود عازم خرم آباد شد و سد ایوشان را افتتاح کرد.

وی، پس از شرکت در این مراسم خرم آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
منبع:انتخاب
کد مطلب: 44543
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *