۰
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۳

باران آمد، برق و اینترنت رفت، ترافیک تشدید شد و ....!

نخستین مشکل، و تکراری ترین آنها ، قطع اینترنت در برخی نقاط کشور است! البته بقیه مناطق نیز ، اگر با قطعی اینترنت مواجه نشدند ، لااقل با سرعتی بسیار اندک و لاکپشتی ، به خانه های مردم راه پیدا کردند!
باران آمد، برق و اینترنت رفت، ترافیک تشدید شد و ....!
بارش رحمت الهی که از نیمه شب چهارشنبه آغاز شده بود، مانند همیشه باعث اشکالات عمده در کشور شد و بار دیگر، سئوال مهمی را در ذهن شهروندان ایجاد کرد که ایجاد مشکلات شدید با عادی ترین اتفاقات طبیعی ، تا کی و کجا ادامه خواهد داشت؟ اگر خدای نکرده روزی زلزله در شهرهای بزرگی چون تهران بیاید ، چه اتفاقاتی هولناکی پس از زلزله و در پی بی مسئولیتی مسئولان شاهد خواهیم بود؟!

 درحالیکه عمده مسئولان کشور برای رهایی از برخی مشکلات مانند آلودگی، آرزوی «باران» در سر می پروراندند ، اما نزول این رحمت الهی بار دیگر باعث تشدید برخی مشکلات دیگر شد!

نخستین مشکل، و تکراری ترین آنها ، قطع اینترنت در برخی نقاط کشور است! البته بقیه مناطق نیز ، اگر با قطعی اینترنت مواجه نشدند ، لااقل با سرعتی بسیار اندک و لاکپشتی ، به خانه های مردم راه پیدا کردند!

همچنین خطوط تلفن های موبایل نیز ، مانند نخستین روزهای ورود این تکنولوژی به کشور ، با اختلال جدی مواجه شده است.

از سوی دیگر و در شرایطی که چند قطره باران ، همواره باعث افزایش ترافیک در کشور بخصوص شهرهای بزرگ مثل تهران می شد ، این بار موجب قفل شدن بسیاری از خیابان های پایتخت شد!

همچنین آبگرفتگی برخی معابر و ایجاد اخلال ئر تردد شهروندان ، در بسیاری از شهرهای کشور گزارش شده است.

گزارش خبرنگار ما می افزاید: قطعی برق از حدود ساعت ۲ بامداد در بیشتر مناطق شهرستان آبادان را به همراه داشت.

بارش رحمت الهی در روزهای پایانی بهمن ماه، موجب شد تا شهروندان آبادان و خرمشهر که طی دو هفته گذشته به علت هجوم ریزگردها خانه نشین شده بودند، هوایی خنک و با طراوت را استنشاق کنند.

بارش باران از شامگاه چهارشنبه در آبادان شدت گرفت و باعث قطعی برق بسیاری از مناطق شهری و روستایی در این شهرستان شد.

قطعی برق در آبادان همچنین، قطعی آب شرب، اختلال در روند خدمت رسانی برخی اصناف نظیر نانوایی ها و بروز مشکلاتی برای لوازم برقی خانگی شهروندان آبادانی را به همراه داشت.

رییس اداره برق آبادان می گوید: خاکی که بر اثر پدیده گرد و غبارهای دو هفته گذشته به مقره ترانس ها و تجهیزات شبکه برق اهواز نفوذ کرد، بر اثر بارش باران، رسانا شده و اختلال در شبکه را باعث شده است.

'اکبر ناصری' گرد و خاک نشسته بر مقره های برق و بروز اتصالی شبکه هنگام بارندگی را علت اصلی خاموشی های اخیر شهر اعلام کرد.

وی از شست و شوی ۸۰ کیلومتر از خطوط شبکه برق آبادان در هفته گذشته خبر داد و اظهار داشت:هم اکنون وضعیت خاموشی ها بجز در برخی از مناطق شهر نظیر 'کفیشه و هلال بریم' به وضعیت عادی برگشته است.

رییس اداره هواشناسی آبادان میزان بارندگی در این شهر را ۱۰ میلیمتر اعلام کرد و گفت:پیش بینی وضعیت هوای آبادان در ساعت های آینده نیز، نیمه ابری تا تمام ابری است.

'سیعد ابراهیمیان' افزود:بر اساس نقشه های پیش یابی، بارندگی در این شهرستان تا ۲۴ ساعت آینده به صورت متناوب ادامه می یابد.
کد مطلب: 44781
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *