۰
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۸
سخنگوي دبيرکل سازمان ملل:

بان کی مون از تجهيزات اتمي ايران دیدار نمی کند

بان کی مون  از تجهيزات اتمي ايران دیدار نمی کند
سخنگوي بان کي مون: دبيرکل در تهران برنامه اي براي ديدار از تجهيزات اتمي ايران ندارد
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: بان کی مون در نظر ندارد از تجهیزات اتمی ایران دیدن کند ولی از اینکه ایران امکان دسترسی آژانس را به تجهیزات اتمی اش فراهم کند، استقبال می کند.
به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک/ مارتین نسیرکی در نشست خبری ظهر دوشنبه افزود: بان کی مون انتظار دارد در مدت اقامتش در تهران با رهبر معظم، رئیس جمهور و دیگر مقامات ارشد ایران و حتی برخی از اعضای پارلمان دیدار کند.
نسیرکی گفت: در صورتی که دیداری بین بان کی مون و مقامهای ارشد ایران صورت گیرد احتمالا درباره موضوعات بسیاری گفتگو خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش درباره آغاز کنفرانس بازنگری تجارت سلاحهای کوچک نیز گفت: معاون دبیرکل سازمان ملل پیام بان کی مون را در این کنفرانس قرائت کرد.
وی افزود: بان کی مون در این پیام با اشاره به اینکه هر سال بیش از نیم میلیون نفر با سلاحهای کوچک و سبک کشته می شوند، تاکید کرده است در این بین غیرنظامیان فقیر بیشترین شمار قربانیان را تشکیل می دهند.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: پیشرفتهایی در تجارت سلاح صورت گرفته است ولی هنوز هم برخی از کشورها نظارت قاطعی بر قاچاق این قبیل تسلیحات در مرزهای خود ندارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش درباره کشتار اخیر در افغانستان نیز گفت: سازمان ملل کشته شدن هفده شهروند افغانستانی از جمله دو زن را در جنوب منطقه هلمند محکوم می کند و معتقد است این قبیل اقدامات غیرقابل توجیه و بی احترامی به جان انسانهاست.
سخنگوی بان کی مون افزود: سازمان ملل بارها تاکید کرده است کشتار انسانها نقض قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بشر است و این سازمان پاسخگویی و اجرای عدالت درباره مسببان این حادثه را خواستاراست.
وی درباره طوفانی که جمعه گذشته در هائیتی رخ داد نیز افزود: دفتر هماهنگی امور انساندوستانه در هائیتی اعلام کرد به دنبال وقوع طوفان در هائیتی سیزده نفر کشته و بیست و هفت نفر دیگر مجروح شدند ولی اوضاع پس از طوفان در حال عادی شدن و امدادرسانی به نیازمندان آغاز شده است.
نسیرکی گفت: با وجود آنکه وضع در هائیتی کمی عادی شده است ولی هنوز هم خطر جاری شدن سیل وجود دارد.
وی درباره اوضاع ساکنان نوار غزه نیز گفت: مکس ول گیلارد مقام ارشد سازمان ملل در نواحی فلسطین اشغالی تاکید کرده است اگر اقداماتی درباره وضع فلسطینی ها در خصوص آموزش و پرورش، آب آشامیدنی، برق رسانی و بهداشت صورت نگیرد، اوضاع آنها وخیم تر خواهد شد.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: گیلارد یادآور شده است جمعیت غزه تا سال ۲۰۲۰ میلادی پانصد هزار نفر بیشتر خواهد شد ولی در کنار آن اقتصاد آن منطقه رشد کمی خواهد داشت. در نتیجه ساکنان نوار غزه در دسترسی به آب شرب، برق و آموزش مشکلات بسیاری خواهند داشت.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در پایان درباره اوضاع سوریه نیز گفت: سازمان ملل همچنان بر ضرورت یافتن راه حل سیاسی به رهبریت مردم سوریه که بتواند آمال و آرزوهای مشروع آنها را اجابت کند، تاکید دارد.
کد مطلب: 4533
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *