۰
چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۲

پیروزی دوباره بارسا برPSG و صعود به نیمه نهایی

بارسلونا لحظاتي پيش موفق شد با برتري 5-1 بر پاري سن ژرمن در مجموع دو بازي رفت و برگشت، به نيمه نهايي ليگ قهرمانان صعود کند.
پیروزی دوباره بارسا برPSG و صعود به نیمه نهایی
دیدار رفت دو تیم هفته گذشته در پارک دو پرنس پاریس با نتیجه ۳-۱ به سود بارسا خاتمه یافته بود و کاتالان ها با خیالی آسوده تر پای به مسابقه برگشت گذاشته بودند. انریکه برای این مسابقه ترجیح داده بود تا از همه بازیکنان اصلی خود استفاده کند و این نشان می داد که او پاریسی ها را دست کم نگرفته است. لوران بلان نیز برای این بازی تیاگو سیلوا و تیاگو موتا را در اختیار نداشت و در عوض زلاتان و وراتی، با پشت سر گذاشتن محرومیت خود، از ابتدا در ترکیب اصلی جای داشتند.

بازی با حملات دامنه دار بارسا آغاز شد، گویی این تیم در بازی رفت با اختلاف از پاری سن ژرمن شکست خورده بود. پس از اینکه بارسا یکی دو موقعیت نصفه نیمه را از دست داد، در دقیقه ۱۴ توسط نیمار به گل رسید.



حرکت تماشایی اینیستا که از میانه زمین سه بازیکن پی اس جی را جای گذاشت و پاسی عالی که برای نیمار مهیا کرد، زمینه ساز گل بارسا شد. نیمار این پاس زیبا را دریافت کرد و پس از جا گذاشتن سیریگو، به راحتی توپ را به گوشه دروازه میهمان پاریسی فرستاد.

پس از این گل، باز هم بارسا بود که خطرناک تر نشان می داد و در دقایق ۲۲ و ۲۳ توسط مسی و آلوس دو فرصت خوب گلزنی نیز خلق کرد. پی اس جی نیز به یک گل آفساید دست یافت. زلاتان در شرایط آفساید توپ را وارد دروازه بارسا کرد که به درستی این گل مردود اعلام شد.



بارسا در دقیقه ۳۴ بازهم توسط نیمار به گل دوم دست یافت تا کار پی اس جی یکسره شود. دنی آلوس با یک سانتر دقیق از منطقه راست، توپ را روی سر نیمار فرستاد و این مهاجم ارزشمند با یک ضربه سر زیبا گل دوم خود و بارسا را به ثبت رساند. این ششمین گل نیمار در ۹ بازی او در این فصل لیگ قهرمانان بود. تلاش دو تیم در ادامه نیمه اول نتیجه ای نداشت و بارسا که حاکم توپ و میدان بود، با خیالی راحت و با اندوخته دو گل به رختکن رفت.



بازی در نیمه دوم کمی متعادل تر نسبت به نیمه اول دنبال شد و بارسلونا از فشار حملات خود کاست و پی اس جی نیز میل بیشاری به هجوم از خود نشان می داد؛ هرچند که حملات این تیم زور کافی را نداشت. بازی تا دقیقه ۵۷ بدون حادثه خاصی دنبال می شد که در این لحظه پی اس جی اولین خطر جدی را روی دروازه بارسا خلق کرد. وراتی روی پاس خوب زلاتان بیرون محوطه جریمه بارسا صاحب موقعیت شوتزنی شد اما ضربه این بازیکن دقت کافی را نداشت و از کنار دروازه به بیرون رفت.

لوئیس انریکه از اواسط نیمه دوم با بیرون کشیدن بوسکتس و اینیستا نشان داد که به همین نتیجه راضی است و ترجیح می دهد تا بازیکنان موثر تیمش را برای بازی های مهم بعدی تازه نفس تر نگاه دارد.ژاوی و سرجی روبرتو بازیکنانی بودند که وارد زمین شدند. از آن سو نیز رابیو، لاوتزی و لوکاس مورا برای پی اس جی وارد زمین شدند.



دقیقه ۷۲ بازی، یک بار دیگر پی اس جی صاحب موقعیت گلزنی شد اما این بار هم حاصلی برای این تیم نداشت. تراشتگن به زیبایی ضربه زلاتان ابراهیموویچ را مهار کرد تا نتیجه همان ۲-۰ برای بارسا باقی بماند. بازی در ۲۰ دقیقه پایانی با حملات پی اس جی دنبال شد و این تیم توسط لاوتزی و مورا، صاحب دو فرصت گلزنی دیگر نیز شد که ثمری نداشت.
بارسا نیز در دقیقه ۹۲ با شوت مسی می توانست به گل سوم دست یابد اما ضربه فوق ستاره آرژانتینی با اختلاف اندکی به بیرون رفت تا بازی با همان نتیجه ۲-۰ به اتمام برسد. بدین ترتیب پی اس جی برای دومین بار در سه سال اخیر توسط بارسلونا از یک چهارم لیگ قهرمانان حذف شد.
کد مطلب: 45348
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *