۰
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۲

وزیر خارجه بحرین: از راهکار ایران برای بحران سوریه حمایت می کنیم

ما به آینده روابط میان دو کشور خوش بین هستیم . تاریخ روابط تهران و منامه در مدت دهها سال شفاف و معروف است. برخی مسائل در روابط دو جانبه به وجود آمد بود اما موفق شدیم از این مسائل عبور کنیم.

وزیر امور خارجه بحرین در حاشیه حضور در نشست وزیران خارجه جنبش عدم تعهد در تهران در گفتگوی اختصاصی با "عصر ایران" از راهکار پیشنهادی ایران برای حل بحران در سوریه اعلام حمایت کرد.

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه درباره نتایج اجلاس امروز سه شنبه وزیران خارجه جنبش عدم تعهد در تهران، آن را موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت: این نشست در راستای توسعه و پیشرفت فعالیت جنبش عدم تعهد تاکنون موفقیت آمیز بود و وزیران در همین راستا تلاش می کنند. سخنان و مطالبی که علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران در ابتدای نشست امروز بیان کرد همان مطالب و نقطه نطراتی بود که دیدگاه های بحرین را منتقل می کرد و ما می خواستیم آنها را بیان کنیم.

وی درباره وضعیت فعلی روابط میان ایران و بحرین هم گفت: ما به آینده روابط میان دو کشور خوش بین هستیم . تاریخ روابط تهران و منامه در مدت دهها سال شفاف و معروف است. برخی مسائل در روابط دو جانبه به وجود آمد بود اما موفق شدیم از این مسائل عبور کنیم. همانگونه که در گذشته توانستبم از این مسائل عبور کنیم هم اکنون نیز چنین خواهد بود.

وزیر خارجه بحرین درباره پیشنهاد مقامات فرانسوی برای برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه بدون مجوز از شورای امنیت گفت: ما در اجلاس تهران باید بر راهکارهای منطقه ای و راه حل های ارائه شده از سوی کشورهای عضو در جنبش عدم تعهد تمرکز کنیم. این راهکارها مهمتر از هر پیشنهاد دیگری است. هم اکنون پیشنهادهایی از طرف ایران و مصر برای حل بحران در سوریه مطرح شده اند. برای من به ثمر نشستن این پیشنهادات مهمتر از هر پیشنهاد دیگری درباره سوریه است.
کد مطلب: 4588
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *