۱
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۰

اسيدپاش اصفهان دستگير شد

دو زن که هدف اسيدپاشي‌هاي سريالي اصفهان قرار گرفته‌اند، مظنون اصلي اين جرايم خشن را شناسايي کرده‌اند.
اسيدپاش اصفهان دستگير شد
يکي از زنان براي درمان در خارج از کشور است که هنوز مظنون شماره يک را نديده است، يکي ديگر مي‌گويد مرد اسيدپاش را کامل نديده، اما دو زن ديگر تأکيد دارند اين مرد خطرناک کسي جز همان اسيدپاش نيست.


وکيل قربانيان اسيدپاشي‌هاي سريالي اصفهان در نشست خبري پنجشنبه گفت: نخستين زن جوان که هدف اسيدپاشي قرار گرفت، «سميه مسماريان» نام دارد که در ۱۵ شهريور ماه سال ۹۳ هدف اسيدپاشي قرار گرفته است، سپس «مينا آزاده» در پنجم مهرماه ۹۳ و سهيلا جورکش و «مرضيه ابراهيمي» در ۲۳ مهرماه سال گذشته هستند که همگي کمتر از يک ماه مورد هجوم وحشيانه يک ناشناس قرار گرفته‌اند.


وي افزود: بازپرس «احمد دهقان» از شعبه ۶ دادسراي اصفهان اقدامات بسيار خوبي انجام داد که جاي تشکر دارد، همچنين اگر حمايت اين تيم قضايي - پليسي و امنيتي نبود به نتايج کنوني نمي‌رسيديم. وکيل پرونده اسيدپاشي در اصفهان با اشاره به اينکه همه وجه اشتراک‌هاي اين چهار زن جوان مورد بررسي قرار گرفته است، گفت: با وجود برخي اشتراک‌ها اما مرضيه ابراهيمي همان قرباني اسيدپاشي خيابان مهرداد اصفهان شرايط متفاوتي داشته و نو عروسي است که وضعيت وخيمي دارد و هر روز با هزينه‌هاي سنگين و مبالغي هنگفت درماني مواجه است.


اين وکيل ادامه داد: از آغاز بررسي پرونده اقدامات قضايي و پليسي زيادي انجام شد و پليس بسيار حرفه‌اي در اين قضيه برخورد و موشکافانه و دقيق چند مرد را که سابقه‌دار بودند، دستگير کرد. وي ادامه داد: چندين متهم اصلي در اين ماجرا دستگير شدند که هم‌اکنون در مرحله بازجويي هستند اما يکي از آنان که مشخصات وي بسيار با مظنون اين پرونده نزديک است، خشونت عليه زنان را بسيار ماهرانه و با لذت‌ انجام مي‌داده که بازجويي‌هاي اوليه از وي انجام شده است.


وکيل پرونده اسيدپاشي در پاسخ به اين سؤال که آيا اين فرد دستگير شده متهم جنايت اسيدپاشي است، گفت: نمي‌خواهم بگويم صددرصد است اما ظن قوي بر وي وجود دارد و فعلاً وي تحت بازجويي است. اين مرد جنايتکار جرائم مختلفي عليه زنان انجام داده و همين جرائم پي در پي وي عليه زنان ظن قوي بيشتر مقامات کشور را به اين سمت برده که مظنون اصلي همين مرد باشد. من معتقدم کسي مي‌تواند اسيدپاشي کند که قبل از آن جنايت‌هاي مختلف را به عنوان مقدمه انجام داده باشد و ديگر هيچ چيزي براي ازدست دادن نداشته باشد.


وي بيان کرد: اين مظنون که بسيار به مشخصات فرد اسيدپاش نزديک است، پرونده سنگين خشونت عليه زنان در اصفهان و انواع جنايت‌ها را دارد و به همت قوه قضائيه، دادستان، وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگير شده است. وي بيان کرد: همه اقدامات صورت گرفته با مشخصات مظنون و عامل اسيدپاشي‌هاي ناجوانمردانه مطابقت داد.


وکيل پرونده اسيدپاشي اصفهان در پاسخ به اينکه اگر اين مظنون و اعترافات و شواهد و قرائن به فرد اسيدپاش نزديک است چرا اعلام نمي‌شود، تصريح کرد: چهار زن قرباني بايد وي را شناسايي کنند و البته اين قضيه در مرحله مواجهه حضوري صورت گرفت که برخي قربانيان اسيدپاشي وي را ديده‌اند و درصدي هم تأييد کرد‌ه‌اند که اسيدپاش همان مظنون است. وي افزود: ابتداي کار متهم‌هاي زيادي براي روشن شدن اين قضيه دستگير شدند و پليس يک سال بررسي مي‌کرد اما متهم بسيار سنگدل بوده و بسيار در انتقام‌گيري با مهارت عمل کرده بود. اين شخص پس از مدتي تحت نظر بودن بازداشت شد که همان دزد سريالي خانه‌هاي اصفهان است.


وي بيان کرد: با اقدامات قوه قضائيه و وزارت اطلاعات اين پرونده در حال پيگيري سرنخ‌هاي کلاف سر در گم پرونده اسيدپاشي است، سهيلا جورکش يکي از قربانيان حادثه جهت درمان و ساخت قرنيه به خارج کشور و اسپانيا رفته است که حداقل حدود ۷ ماه دوره درمان وي طول مي‌کشد که بايد براي تشخيص هويت صد درصد اين مظنون اقدام کند که تاکنون اين مواجهه صورت نگرفته است.


وکيل پرونده اسيدپاشي اصفهان اظهار کرد: همه مشخصات مظنون با عامل جنايت اسيدپاشي تاکنون مطابقت داشته است و دو مظنون اسيدپاشي وي را ديده و شناسايي کرده‌اند. وي اضافه کرد: در مدت يک سال توسط اتاق فکري که براي اين پرونده تشکيل شده است همه اقدامات و سرنخ‌هاي موجود به صورت حرفه‌اي مورد بررسي قرار گرفته است. وي در پايان بيان کرد: به نظر مي‌رسد با مطابقت شواهد موجود فرد دستگير شده با مشخصات فرد اسيدپاش در آينده‌اي نه‌چندان دور خبرهاي خوشي از تأييد به چنگ افتادن عامل اسيدپاش از سوي مقامات قضايي و انتظامي اعلام شود.

کد مطلب: 45928
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *