۰
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۴

تاکيد ايران و عراق بر توسعه روابط دفاعي

سردار سرتيپ احمد وحیدی ـ وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ـ پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) با نوری مالکی ـ نخست‌وزیر و فرمانده کل قوای عراق ـ دیدار و گفت‌وگو کرد.
نخست‌وزیر عراق در دیدار وزیر دفاع کشورمان، ارتقاء روابط دفاعی ایران و عراق را عامل اصلی صلح و آرامش در منطقه خواند.

در این دیدار نوری مالکی با ابراز خرسندی از سفر سردار وحیدی به عراق، توسعه هرچه بهتر روابط دفاعی میان بغداد ـ تهران را خواستار شد.

فرمانده کل قوای عراق گفت: با توجه به اوضاع ویژه منطقه و حوزه پیرامونی، ارتقاء سطح روابط دوجانبه بویژه در حوزه‌های دفاعی می‌تواند به صلح و آرامش در منطقه کمک بسیار کند.

نخست‌وزیر عراق با تمجید از پیشرفت‌های ایران در بخش‌های مختلف، از حضور جمهوری اسلامی در توسعه عراق قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین سردار وحیدی با تبریک به دولت و ملت عراق در همکاری مشترک برای تامین امنیت این کشور پس از خروج آمریکایی‌ها، از سیاست‌های مبتنی بر صلح و دوستی عراق در منطقه ابراز خرسندی و آن را در راستای پیشرفت و اقتدار دولت عراق مهم توصیف كرد و آن را به نفع کشورهای منطقه دانست.

وزير دفاع، پیشرفت و تداوم روابط امنیتی و دفاعی میان ایران و عراق را الگویی برای همه کشورهای منطقه اعلام کرد و با اشاره به مواضع و همکاری‌های مشترک دو کشور درباره مسائل منطقه‌ای نیز گفت: با توجه به اینکه ایران اکنون ریاست دوره‌ای جنبش عدم تعهد را به عهده دارد و عراق نیز به نوبه خود ریاست دوره‌ای اتحادیه عرب را عهده‌دار است، دو كشور می‌توانند به طور مشترک در زمینه کاهش بحران‌ها و مهار منازعات منطقه‌ای نقش مهمي ایفا کنند.

وي همچنین با قدردانی از دولت عراق درباره تلاش برای اخراج منافقین از این کشور گفت: کشورهای منطقه قادر هستند در سایه همکاری و اشتراک مساعی، تروریسم و ناامنی را در منطقه ریشه‌کن کنند.

بر اساس اسن گزارش، بعد از این دیدار سردار وحیدی کنفرانس خبری مشترکی با سعدون دلیمی، همتای عراقی خود در بغداد برگزار خواهد کرد.

کد مطلب: 9297
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *