۰
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۱
رييس شوراي مرکزي خانه‌ مطبوعات ايران:

صندوق اعتباري خانه‌هاي مطبوعات راه‌اندازي مي‌شود

دومين نشست مجمع عمومي‌شوراي مرکزي خانه‌هاي مطبوعات ايران ظهر امروز با تصويب تشکيل صندوق اعتباري ويژه اعضا به کار خود پايان داد.
صندوق اعتباري خانه‌هاي مطبوعات راه‌اندازي مي‌شود
 

دومين نشست مجمع عمومي‌شوراي مرکزي خانه‌هاي مطبوعات ايران ظهر امروز با تصويب تشکيل صندوق اعتباري ويژه اعضا به کار خود پايان داد.
به گزارش ايسنا، دومين نشست مجمع عمومي‌شوراي مرکزي خانه‌هاي مطبوعات ايران با حضور مديران عامل و روساي هيات مديره خانه‌هاي مطبوعات صبح امروز در ساختمان موسسه نشر آوران برگزار شد.

مصطفي کواکبيان، رييس شوراي مرکزي خانه‌هاي مطبوعات ايران در اين نشست به ارائه گزارشي از عملکرد اين شورا در سال گذشته پرداخت و گفت: در يک سال گذشته شوراي مرکزي خانه‌هاي مطبوعات هشت جلسه داشته که مصوبات آن به اطلاع اعضا رسيده است.

وي مهمترين اقدام انجام شده در يک سال گذشته را علاوه بر برگزاري دوره‌هاي تخصصي و آموزشي وي‍ژه اعضا، طراحي برنامه‌هاي بلند مدت جهت تقويت نهاد خانه‌هاي مطبوعات و گسترش فعاليت‌هاي صنفي در استان‌ها، راه اندازي سايت شوراي مرکزي خانه‌هاي مطبوعات ايران عنوان کرد.

وي از ارائه شش طرح به معاونت مطبوعاتي در يک سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: چهار طرح شوراي مرکزي در معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بررسي و مورد تاييد قرار گرفته که از اين تعداد، دو طرح وارد فاز اجرايي شده است.

کواکبيان در همين زمينه با اشاره به راه‌اندازي دوره آموزش مدرس حرفه‌اي با کمک دفتر مطالعات و برنامه ريزي رسانه، اضافه کرد: ايجاد صندوق اعتباري خانه‌هاي مطبوعات جهت ارائه تسهيلات به اعضا از جمله همين طرح‌ها بوده که تصويب آن در دستور کار جلسه ديروز نيز قرار داشت.

رييس شوراي مرکزي خانه‌هاي مطبوعات ايران همچنين با اشاره به اساسنامه خانه‌هاي مطبوعات، به انتخاب ساليانه بازرسان خانه‌هاي مطبوعات اشاره کرد و از نامزد شدن 12 نفر خبر داد.

بنابراين گزارش، مدير و اعضاي شوراي مرکزي خانه‌هاي مطبوعات هر دو سال يک بار انتخاب مي‌شوند و بازرسان اين شورا هر سال در معرض انتخاب قرار مي‌گيرند که بعد از معرفي نامزدها، با رأي حضار، رضا باقري طولابي از لرستان و محمد کمالي از خراسان جنوبي به عنوان بازرسان اصلي و وحيد نيشابوري از کرمانشاه به عنوان بازرس علي‌البدل انتخاب شدند.

در ادامه اين نشست، حسين انتظامي، معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي‌در سخنان کوتاهي، ضمن بيان برخي مسائل صنفي و سياست‌هاي حمايتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي‌به پرسش‌هاي حضار پاسخ داد. «يارانه مطبوعات، شيوه توزيع آگهي‌هاي دولتي، بسته‌هاي حمايتي وزارت فرهنگ و ارشاد و استان‌هاي با ضريب حمايتي ويژه، ويژه نامه‌هاي روزنامه‌هاي سراسري، ممنوعيت کانون‌هاي تبليغاتي در انتشار نيازمندي‌ها و...» از جمله مباحث مطرح شده بود. انتظامي‌همچنين در اين نشست، از اجراي طرح مکانيزه شدن آگهي‌هاي دولتي براي تمام نشريات در سراسر کشور تا يک ماه آينده خبر داد و درباره طرح اشتراک نيز گفت: اعتبارات خوبي براي طرح اشتراک نشريات در نظر گرفته شده که تا کنون علاوه بر تهران در حدود 10 استان اجرايي شده است. بنابراين گزارش، در اين نشست همچنين روساي هيات‌هاي مديره و مديران عامل خانه‌هاي مطبوعات به بيان برخي مشکلات موجود در استان‌ها پرداختند که حسن محرابي، مدير کل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي ضمن پاسخ به سوالات آنها تاکيد کرد که خانه‌هاي مطبوعات، اصلي ترين تشکل صنفي مورد حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي‌در هر استان است.

کد مطلب: 54020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *