۰
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۵
معاون اول رييس‌جمهور:

گام نخست متلاشي شدن آمريكا در اجلاس تهران نهادينه شد

معاون اول رييس‌جمهور گفت: گام نخست متلاشي شدن آمريكا در اجلاس اخير غيرمتعهدها در تهران نهادينه شد و همان‌طور كه شوروي از بين رفت، اين قدرت نيز متلاشي خواهد شد.
محمدرضا رحيمي دوشنبه عصر در سخنراني سفر يك روزه خود به استان مازندران با تاكيد بر دستاوردهاي اجلاس جنبش غيرمتعهدها در تهران گفت: در سال‌هاي قبل دو قدرت بزرگ آمريكا و شوروي با هم‌پيمانان‌شان وجود داشتند و دنيا ميان اين دو قدرت تقسيم شده بود. در دهه‌هاي گذشته كشور جعلي و نامشروعي را در خاورميانه ايجاد كرده و ناامني را ميان مسلمانان به وجود آوردند.

او افزود: برج‌هاي دوقلو را منهدم كردند تا بهانه‌اي پيدا كنند و بيايند در منطقه تا طرح‌هاي خود را پياده كنند؛ به افغانستان و عراق لشكركشي كردند و اكنون در پاكستان به سر مي‌برند. آن‌ها هرجا كه بخواهند دست به اقدام ضدبشري مي‌زنند. به راحتي آدم مي‌كشند و مسوولان كشورها را تغيير مي‌دهند كه امروز نوبت سوريه رسيده و فشار مي‌آورند تا تغييراتي در هيات حاكمه سوريه به وجود آورند.

معاون اول رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: در مقابل اين قدرت، تنها قدرتي كه ايستاده، ايران اسلامي است. بعضي از نوشته‌ها و گزارشات نشان مي‌دهند كه امروز دو قدرت در جهان وجود دارد كه آمريكا و جمهوري اسلامي ايران هستند. آن‌ها به صراحت اقرار مي‌كنند كه ما و شما هستيم. آن‌ها كليه رسانه‌ها را در اختيار دارند و از هرچيز ناحقي، حقي مي‌سازند و در ذهن مردم جا مي‌اندازند.

وي گفت: سال‌ها پيش گفته شد كه ۷۰ درصد از ثروت جهان در آمريكا است كه از اين ميزان ۸۰ درصد آن به ۶ درصد صهيونيست‌ها تعلق دارد. ما به تمام اديان احترام مي‌گذاريم. ما پيامبران آن‌ها را همانند پيامبر خودمان دوست داريم و به حضرت موسي و عيسي عشق مي‌ورزيم. پيش از اين سخني گفتم كه مورد اعتراض برخي‌ها شد. ما به يهوديت توهين نكرديم بلكه صهيونيسم را مستوجب توهين مي‌دانيم. اقتصاد جهان نيز در اختيار اين جماعت ضد بشري قرار دارد.

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به زورگويي‌هاي دشمنان گفت: آن‌ها كسي را جز جمهوري اسلامي ايران در مقابل ندارند و تمام هم و غم خود را بر اين گذاشته‌اند تا جمهوري اسلامي را از سر راه‌شان بردارند.

رحيمي با اشاره به تاريخچه ايجاد جنبش غيرمتعهدها يادآور شد: پانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها به ميزان مصر برگزار شد. هيچ اتفاقي در آن‌جا نيفتاد. در حقيقت هيچ كدام از آن‌ها كاري نكردند. اين گروه كاري نكرده بود تا اين كه رييس‌جمهور كشورمان در مورد مديريت جهاني طرحي را ارائه داد.

او با اشاره به ميزباني شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها در تهران تصريح كرد: بسياري از ميهمانان بيان كردند تنها كشوري كه به معناي واقعي غيرمتعهد است، ايران است. براي برگزاري اجلاس، كارها را آغاز شد و هر زمان كه دعوت‌نامه‌اي را به كشوري ارسال كرديم، فرداي آن روز آمريكايي‌ها به آن كشور مي‌گفتند كه نبايد به ايران برويد. به همه كشورها تماس گرفتند كه به ايران سفر نكنيد ولي آن‌ها آمدند. ما نيز در بررسي‌هاي خود فكر نمي‌كرديم كه اين تعداد به تهران بيايند.

معاون اول رييس‌جمهور افزود: كم‌ترين سطح ميهمان در اجلاس تهران وزير خارجه بود. كشورهاي عضو در سطح بالا شركت كردند. البته هيچ مسوولي در جمهوري اسلامي نيست كه اقرار نكند اين لطف خداوند بوده است. اين اجلاس در ميان پانزده اجلاس قبلي، در نوع خود بي‌نظير است و در هيچ‌كدام از اجلاس‌هاي قبلي تا اين حد از سران شركت نكرده بودند.

رحيمي خاطرنشان كرد: گام نخست متلاشي شدن آمريكا در اجلاس اخير نهادينه شد و همان طور كه شوروي از بين رفت، اين قدرت نيز متلاشي خواهد شد.

وي با بيان اين كه برگزاري اجلاس تهران خاطر نامبارك دشمنان را پريشان كرد، افزود: سروصداي آن‌ها به دليل ترس است. آقايان صهيونيست بايد بدانند كه اين‌جا ايران است و پرچم مقابله با شما در اجلاس برافراشته بود. اگر هم اندكي خوب نيامدند، بعدا حضور خوبي خواهند داشت.

به گزارش ايسنا، رحيمي با بيان اين كه به دليل برگزاري اجلاس كارهاي هفته دولت، يك هفته به تعويق افتاد، گفت: در اولين سفر به مازندران آمديم.

او تصريح كرد: خواسته‌هاي مردم زياد و البته به حق است. ما در بودجه محدوديت داريم و مي‌دانيد كه در كشور ما زيرساخت‌ها آماده نيست. آرزوي ما تحقق خواسته‌هاي به حق شما است و حتي اخيرا رييس جمهور براي طرح‌هاي ماندگار دستور داده تا بخش عمده زمين‌ها و املاك دولت را بفروشند.

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به مطالبات مردمي كه از زبان استاندار مازندران و نماينده ولي فقيه در استان گفته شد، بيان كرد: مازندران حق زيادي به گردن ما دارد و اين استان در عرصه ايثار، در رديف‌هاي نخست قرار دارد.

رحيمي افزود: امسال اين بي‌شرم‌ها ما را تحريم كردند و نفت و بانك مركزي از جمله آن‌ها است. بسياري از كارها متوقف شد تا ما اين زحمتي كه براي ما و خودشان ايجاد كرده بودند را دور بزنيم. البته زحمت خودشان بيش‌تر شده است. امروز هم مساله هسته‌يي را بهانه مي‌كنند اما مشكل آن‌ها پيشرفت ايران در عرصه علم و فن‌آوري است.

معاون اول رييس‌جمهور خطاب به دشمنان گفت: لرز انداختن بر يكي از شاخه‌هاي استوار جمهوري‌اسلامي ايران محال است.

او اظهار كرد: حرف من اين است كه محدوديت‌ها را بپذيريم و قبول كنيم كه حرف‌هاي دولت درست است، زيرا همه چيز در بودجه مشخص است.

وي با اشاره به افتتاح پروژه افتتاح مسكن مهر در استان مازندران گفت: براي ساخت ۷۰ متر مسكن، يك شغل ثابت ايجاد شده و در اين سال‌ها، دو ميليون و ۲۰۰ هزار شغل در مسكن مهر ايجاد شده است. براساس سرشماري صورت گرفته ۲۱ ميليون و ۲۰۰ هزار واحد مسكوني شناسايي شده است. اكنون در شهرهاي بزرگ بيش از يك ميليون و ۵۰۰ واحد خالي وجود دارد كه اين‌ها در دست پولداراني است كه مي‌خواهند مسكن را به قيمت خون بفروشند. اگر مسكن مهر نبود، تورم به صورت سرسام‌آور افزايش مي‌يافت. بايد بيان كنم كه بخشي از گراني‌هايي كه امروز به ما تحميل شده، وارداتي است. به عنوان مثال قيمت گندم و جو بالا رفته است و به طور طبيعي گراني ايجاد مي‌شود.

رحيمي در پايان با اشاره به پيشرفت‌هاي كشورمان در عرصه‌هاي مختلف گفت: از نظر سدسازي در بين ۵ كشور بزرگ دنيا قرار داريم. در زمينه علم و فن‌آوري غوغايي شده كه دوست و دشمن را مبهوت كرده است و ما يازده برابر متوسط جهان توليد علمي داريم. اقتصاد ما نيز در رتبه هفدهم قرار دارد.
کد مطلب: 5405
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *