; ?>; ?> نخستین جلسه دادگاه متهم حادثه فولاد غدیر یزد برگزار شد - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۶

نخستین جلسه دادگاه متهم حادثه فولاد غدیر یزد برگزار شد

در صورت صدور رای نهایی، ممکن است متهم به اتهام تسهیل در قتل غیرعمد ۱۸ نفر و همچنین تسهیل در آسیب دیدگی ۵ نفر علاوه بر پرداخت دیه ماه حرام، به تحمل ۶ ماه تا ۳ سال حبس محکوم شود.
دادگاه مدیرعامل شرکت فولاد غدیر یزد، صبح امروز با حضور متهم و شاکیان پرونده برگزار شد.

به گزارش ایلنا، آذرماه سال گذشته، در پی انفجار یکی از کوره‌های شرکت فولاد غدیر یزد، ۱۸ كارگر کشته و ۵ نفر دچار آسیب دیدگی شدید شدند که با شکایت کارگران، مدیرعامل کارخانه به اتهام «تسهیل در قتل ۱۸ نفر و همچنین تسهیل در آسیب دیدگی ۵ نفر» از کارگران کارخانه مورد تعقیب قرار گرفت.

برگزاری دادگاه مدیرعامل فولاد غدیر

با گذشت ۹ ماه از وقوع این حادثه، دادگاه رسیدگی به اتهام اصغر حسینی نسب، مدیرعامل فولادغدیر، صبح امروز در شعبه ۷ دادگاه جزایی یزد برگزار شد. براساس گزارش خبرنگار ایلنا در یزد، این دادگاه به دلیل عدم وجود فضای کافی در دفتر شعبه ۷، در نمازخانه دادگاه برگزار شده است.

در این جلسه که به قضاوت قاضی مسعودی رئیس شعبه ۷ دادگاه جزایی یزد برگزار شد، متهم ضمن دفاع از خود، اتهاماتی را نیز به یکی از جانباختگان حادثه به نام عدنان عزیزی وارد کرده است که سمت سرپرستی کارخانه را برعهده داشته است. متهم کارخانه همچنین بخشی از اهمال خود در زمینه جلوگیری از وقوع حادثه را نیز پذیرفته است.

در این جلسه همچنین شاکیان پرونده و خانواده‌های قربانیان، مسائلی را در زمینه وقوع حادثه و رسیدگی به مشکلات آن‌ها از سوی مسئولان کارخانه مطرح کردند.

رسیدگی به اتهام مدیرعامل و متهم ردیف اول این پرونده در شرایطی برگزار شد که بسیاری از شاکیان پروند در جلسه دادگاه فرزند مدیرعامل کارخانه را بعنوان جانشین وی، عامل اصلی وقوع حادثه معرفی کرده و خواستار حضور وی در دادگاه شدند.

صدور رای نهایی بعد از گزارش پزشک قانونی

بر اساس این گزارش، قاضی مسعودی صدور رای نهایی برای متهم را به بعد از صدور گزارش پزشکی قانونی در خصوص میزان آسیب دیدگی یکی از کارگران کارخانه کرده است، با این حال در صورت صدور رای نهایی، ممکن است متهم به اتهام تسهیل در قتل غیرعمد ۱۸ نفر و همچنین تسهیل در آسیب دیدگی ۵ نفر علاوه بر پرداخت دیه ماه حرام، به تحمل ۶ ماه تا ۳ سال حبس محکوم شود.

گفتنی است اضغر حسینی نسب متهم ردیف اول این پرونده، در حال حاضر با قرار وثیقه ۳ میلیارد تومانی آزاد است.
 
کد مطلب: 5489
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *