۰
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۵
نماینده ماهشهر:

خام فروشی به ضرر اقتصاد كشور و تولید ملی است

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: خام فروشی به ویژه در بخش نفت، گاز و پتروشیمی به ضرر اقتصاد كشور و تولید ملی است.
خام فروشی به ضرر اقتصاد كشور و تولید ملی است
به نقل از ایرنا، 'حبیب آغاجری' روز یكشنبه در نخستین نشست مدیران عامل شركت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با ابراز خرسندی از حضور در میان جهادگران عرصه اقتصادی گفت: امروز یكی از صحنه های مبارزاتی دشمن علیه ما جبهه اقتصادی است و با توجه به تحریم ها و فعالیت های اقتصادی كه دشمن در قبال ما انجام می دهد، اهمیت كار اقتصادی در این برهه برای ما دو چندان است.

آقاجری با بیان اینكه نام گذاری چند سال اخیر با رویكرد اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب نشان از اهمیت ویژه مباحث اقتصادی در شرایط كنونی دارد، خاطر نشان كرد: این رهنمودها و مسیرهایی كه مقام ولایت پیش پای ما می گشایند، به ما كمك می كند كه به خوبی بتوانیم با توطئه های اقتصادی دشمن مبارزه كنیم.

وی در ادامه با اشاره به برخورداری خوزستان از منابع غنی نفت و گاز خاطر نشان كرد: یكی از سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی دوری از خام فروشی است، چون خام فروشی یعنی تاراج ثروت های ملی, لذا هر چه بتوانیم صنایعی را كه از مواد خام محصولات با ارزش افزوده بیشتر تولید می كند، توسعه دهیم به نفع اقتصاد كشور خواهد بود.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان با تاكید مجدد بر عدم خام فروشی منابع نفت و گاز كشور، افزود: چرا ما باید نفت خام را بفروشیم و بعد مشتقات آن را با قیمت چندین برابر وارد كرده و مصرف كنیم، ما بایستی با بهره گیری از صنایع تبدیلی به صنعت كشور در این راستا كمك كنیم.

آقاجری بیان كرد: صنایع پتروشیمی كشور به خصوص شركت های منطقه ماهشهر در این راستا گام های خوبی برداشته اند و باید امیدوار بود كه روز به روز این روند پیشرفت كند و در كنار صنایع مادر پتروشیمی، صنایع میانی و پایین دست را هم توسعه دهیم.

وی تاكید كرد: صنایع باید به شكل زنجیره ای رشد یابند و گرنه انجام یك یا دو مرحله تبدیل در سطح بالادستی مشكلی را از وضعیت كشور حل نمی كند.

آقاجری یادآور شد: هر صنعت مادر، یك سری محاسن و یك سری معایب دارد و تمام كارهای بشری در كنار محاسنی كه دارند عیوبی نیز دارند, چه بخواهیم و چه نخواهیم صنایع مادر با وجود اینكه مورد نیاز كشور هستند، در حاشیه خود مشكلاتی را برای محیط زیست ایجاد می كند و صنعت پتروشیمی و صنایعی مثل فولاد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی خاطر نشان كرد: اینگونه پیامدهای منفی برای هر صنعتی اجتناب ناپذیرند ولی خواسته ما این است كه مدیران صنعت به گونه ای كار كنند كه تمامی جوانب امر را در نظر بگیرند و تا جایی كه امكان دارد سعی كنند روز به روز شرایط را بهبود بخشند.

آقاجری گفت: یكی از اهدافی كه ما با تمام توان دنبال می كنیم سالم سازی ارتباطات و فرآیندهای موجود بر اساس ضوابط قانونی و منطقی است كه امیدواریم با پیگیری صنایع پایین دستی و سایر موارد گام هایی نیز در راستای كاهش مشكل اشتغال بر داریم.

در ادامه این نشست، برخی از مدیران عامل شركت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن بیان كلیاتی از شركت های خود، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را به صورت شفاف با نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در میان گذاشتند.
کد مطلب: 550
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *