۰
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۱۶

ساف شهرک سازي را مانع تشکيل کشور فلسطين دانست

کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد ادامه یافتن سیاست یهودی سازی و گسترش شهرک سازی، زمینه را برای تشکیل اسرائیل نژادپرست فراهم می کند که مانع تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای سال ۱۹۶۷ می شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله، این کمیته روز سه شنبه پس از تشکیل نشست به ریاست محمود عباس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، اوضاع وارد مرحله خطرناک بی سابقه ای شده که راه حل تشکیل دو کشور در کوتاه مدت را تهدید و درها را به سوی احتمال تشکیل دولتی نژادپرست در اسرائیل فراهم می کند به گونه ای که اسرائیل به اشغال سرزمین های فلسطینی ادامه میدهد و مانع تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ می شود.
وی افزود، سخن گفتن از ادامه مذاکرات به عنوان راه خروج از اوضاع کنونی راهی برای سرپوش گذاشتن بر
خط مشی و اقدامات اسرائیل است و راهی جز مداخله فعالان کشورهای عربی در شورای امنیت و کمیته چهارجانبه به منظور پیگیری راه حل تشکیل دو کشور و ایجاد ساز و کار اجرای آن وجود ندارد.
مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و اسرائیل از ماه سپتامبر ۲۰۱۰ به علت اختلاف دوطرف بر سر شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی، متوقف شده است.
در بیانیه سازمان آزادیبخش آمده است: اوضاع نیازمند آن است که سازمان ملل متحد به مسئولیت های خود به ویژه قبول عضویت فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان ناظر موافقت کند. این بیانیه می افزاید: در نشست آینده وزیران امور خارجه عرب که اواخر این هفته برگزار می شود درباره ساز و کار ضروری برای عضویت فلسطین در مجمع عمومی گفتگو خواهد شد.
کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش همچنین بر عمل به تعهد خود برای برگزاری انتخابات شوراها در بیستم اکتبر آینده تاکید کرد.
کد مطلب: 5570
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *