۰
سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵

اسرائيل اسرای فلسطینی را "لت‌وپار" کرد

به دنبال حمله عناصر سرکوبگر رژیم صهیونیستی به زندان عوفر در کرانه باختری، بیش از ۱۰۰ اسیر فلسطینی زخمی شدند. گروه‌های فلسطینی اسرائیل را مسؤول عواقب این حمله وحشیانه دانستند.
به دنبال حمله عناصر سرکوبگر رژیم صهیونیستی به زندان عوفر در کرانه باختری، بیش از ۱۰۰ اسیر فلسطینی زخمی شدند. گروه‌های فلسطینی اسرائیل را مسؤول عواقب این حمله وحشیانه دانستند.
به گزارش ايسنا، باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که در حمله عناصر سرکوبگر رژیم صهیونیستی به زندان عوفر، بیش از ۱۰۰ اسیر فلسطینی به ضرب گلوله‌های مشقی و بمب‌های حاوی گاز زخمی شدند.
عناصر سرکوبگر رژیم صهیونیستی صبح روز دوشنبه به زندان عوفر حمله کرده و ضمن ضرب و شتم اسرا، اقدام به تفتیش گسترده و تخریب اسباب و اثاثیه آنها کردند.
باشگاه اسیران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی شمار بیشتری از نظامیان خود را برای سرکوب اسرای این زندان فرا خوانده و از گازهای سمی در هشت بند از کل ۱۰ بند این زندان استفاده کرده است.
به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در ادامه این گزارش آمده است که زندان عوفر از یکشنبه و در پی حمله عناصر سرکوبگر رژیم صهیونیستی و بازرسی بخش ۱۷ این زندان، شاهد تنش گسترده است.
رژيم صهیونیستی در مواقع حمله به زندان‌ها به عمد اسرا را از بندها و سلول‌هایشان خارج کرده و در محیط باز در معرض سرمای شدید قرار می‌دهد؛ بدون اینکه به آنها فرصتی برای پوشیدن لباس‌های گرم بدهد؛ چرا که این حملات اکثرا به صورت ناگهانی و در زمان خواب اسرا صورت می‌گیرد و در برخی موارد آنها با لباس‌های خواب و شبانه یا در نخستین ساعت‌های صبح از بندها و سلول‌هایشان بیرون آورده می‌شوند و حتی با وجود وخامت حال اسرای بیمار، به آنها نیز رحم نمی‌کنند.
باشگاه اسیران فلسطین خاطرنشان کرد که حملات اداره زندان‌های صهیونیستی بخشی از سیاست هدفمند این رژیم علیه اسرا به منظور انتقام‌گیری از آنهاست و طی سال گذشته ده‌ها مورد از این حملات صورت گرفته است.
این باشگاه فلسطینی اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی را مسؤول سلامتی و جان اسرای دربند زندان عوفر دانست.
از سوی دیگر، پایگاه صهیونیستی "۰۴۰۴" مدعی شد که تعدادی از اسرای امنیتی دربند زندان عوفر، در اعتراض به بازرسی یکی از بندهای آن، یکی از سلول‌های این زندان را به آتش کشیده‌اند.
این پایگاه صهیونیستی خاطرنشان کرد که شمار بیشتری از نظامیان صهیونیست برای سرکوب اسرا فراخوانده و هفت اسیر فلسطینی زخمی شدند که سه تن از آنها به خاطر وخامت حال‌شان به یکی از بیمارستان‌های صهیونیستی انتقال داده شده‌اند.
در حال حاضر نزدیک به ۶۰۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی به سر می‌برند که در میان آنها ۲۵۰ کودک، ۵۴ دختر جوان و زن فلسطینی، هشت نماینده پارلمان فلسطین و ۲۷ خبرنگار دیده می‌شوند و ۴۵۰ نفر از این اسرا در بازداشت اداری (بدون محاکمه) به سر می‌برند. از سوی دیگر، ۷۵۰ اسیر بیمار فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی به سر می‌برند که در میان آنها نزدیک به ۲۰۰ نفر نیازمند ارائه درمان‌های فوری هستند.
به گزارش المیادین، موسی دودین، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی گفت: سرکوب اسرا بخشی از کمپین بی‌رحمانه‌ای برای شکستن اراده و پایداری‌ آن‌هاست اما رژیم صهیونیستی هرگز موفق به این کار نخواهد شد. رژیم اشغالگر اسرائیل مسؤولیت عواقب این تجاوز بیرحمانه‌ای را برعهده خواهد داشت.
مصعب البریم، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از تمامی نهادهای حقوقی و قانونی خواست به مسؤولیت خود در قبال این تجاوز و رسوا کردن جنایت‌های اشغالگران عمل کنند.
جنبش مجاهدین نیز تأکید کرد که حمله به اسرا در زندان عوفر ایجاب می‌کند که به شدت با این رژیم جنایتکار در تمامی عرصه‌ها مقابله کنیم.

این جنبش از نهادهای حقوقی و جامعه بین‌الملل خواست برای توقف تجاوز رژیم اشغالگر علیه اسرا دست به کار شوند.

مصطفی البرغوثی، دبیرکل جنبش طرح ملی فلسطین نیز تأکید کرد که لازم است برای مقابله با این تجاوز وحشیانه انقلاب مردمی به راه بیندازیم.
کد مطلب: 101562
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *