۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۰

هشدار درباره تشکيل کشور فلسطين

یک مقام بلندپایه سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد دستیابی به راه‌حلی برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی روز به روز سخت‌تر می‌شود و زمان برای حل این مشکل کاهش می‌یابد.
جفری فلمتن معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی در سخنانی درباره شورای امنیت درباره خاور میانه گفت: دستیابی به راه‌حل تشکیل کشور مستقل فلسطینی باید همچنان در اولویت باشد اما ما از این هراس داریم که درهای مذاکرات برای دستیابی به این راه‌حل در حال بسته شدن باشد.
وی افزود: مناقشه اسرائیل و فلسطینی‌ها به شیوه‌ای خطرناک در حال منحرف شدن به مسیر دیگری است که باید از آن جلوگیری کرد، زیرا زمان برای اتخاذ تدابیری سازنده به منظور نجات طرح راه‌حل تشکیل کشور مستقل فلسطینی روز به روز کاهش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، فلتمن بار دیگر ضمن تکرار مواضع سازمان ملل مبنی بر محکومیت ادامه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها، از دولت اسرائیل خواست تدابیری اتخاذ کند که از خشونت شهرک‌نشینان به‌ویژه آسیب رساندن به درختان زیتون فلسطینی‌ها جلوگیری به عمل آید.
فلتمن همچنین اظهار امیدواری کرد تلاش‌های فلسطینی‌ها برای کسب وضعیت کشور غیر عضو در سازمان ملل به نتیجه برسد.
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی بیست و هفتم سپتامبر گذشته در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار آن شد که تا پایان سال میلادی کنونی فلسطین به عنوان کشور غیر عضو در سازمان ملل در آید.
کد مطلب: 10820
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *