۰
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۵
آخرین تحولات سوریه:

پاکسازی و کشف خانه‌های تیمی و هلاکت تروریست‌ها در دمشق ادامه دارد

گزارش‌های رسیده از منطقه بوستان‌های المزه تاکید دارد که ارتش سوریه موفق به پاکسازی این منطقه از وجود تروریست‌ها شده و با کشف خانه‌های تیمی انتظار می‌رود طی 24 ساعت آینده دمشق از تروریست‌ها تخلیه شود
پاکسازی و کشف خانه‌های تیمی و هلاکت تروریست‌ها در دمشق ادامه دارد
به گزارش  فارس صبح روز گذشته یگان‌های ارتش سوریه مجهز به زره‌پوش‌ها وارد منطقه بوستان‌های المزه شد که در آن گروه‌های تروریستی مسلح لانه کرده بودند.

منطقه بوستان‌های المزه به مناطق بوستان‌های کفر سوسه و بوستان‌های داریا مرتبط است که از جمله مناطق متشنج و بحرانی امنیتی دمشق به شمار می‌آید. اطلاعات به دست آمده حکایت از این دارد که وضعیت گروه‌های تروریستی در این مناطق به شدت وخیم اعلام شده است.

۲۴ ساعت آینده دمشق از تروریست‌ها تخلیه می‌شود

فرماندهان این گروه‌های تروریستی موسوم به ارتش آزاد تلاش کردند تا نیروهای تروریستی خود را از این منطقه بیرون بکشند، اما این اقدام آنها با موفقیت همراه نشد چراکه ارتش سوریه تمام راه‌ها و منافذ خروجی و فرار را بر روی این تروریست‌های بسته بود و این عملیات موجب شد تا گامی مستحکم در راه پاک‌سازی دمشق از تروریست‌ها برداشته شود و در این‌باره اطلاعات موجود بر این نکته تاکید می‌کند که ظرف ۲۴ ساعت آینده دمشق از تروریست‌ها تخلیه و منطقه امن اعلام خواهد شد.

کشف و انهدام خانه‌های تیمی تروریست‌ها

از اولین ساعات بامداد یگان‌های ارتش سوریه خانه‌ها و محل تجمع گروه‌های تروریستی را که در آن پناه گرفته بودند، تخریب کردند. این خانه‌ها و پناهگاه‌های تیمی در واقع خانه‌هایی بودند که پیشتر و در اوایل حوادث و ناآرامی‌های سوریه در مناطق پیرامونی دمشق ساخته شده بودند و از آنها به عنوان انبارهای تجهیزات نظامی و سلاح نیز استفاده می‌شد.

پاکسازی بوستان‌های المزه در دمشق

تا ظهر روز یک‌شنبه پنج خانه از این خانه‌های توسط ارتش سوریه کشف و تخریب شد که با توجه به بافت و ساختار منطقه المزه رقم قابل توجهی است، اما تا زمان نگارش گزارش هنوز خبری درباره شمار افراد به اسارت گرفته شده منتشر نشده اما طی این عملیات ۱۵۰ تروریست مسلح به قتل رسیدند که نشان می‌دهد، ارتش سوریه بر بخش وسیعی از منطقه تسلط پیدا کرده و توانسته در همان ساعات اولیه صبح بخش گسترده از منطقه بوستان‌های المزه را از وجود تروریست‌ها پاکسازی و امنیت را برای شهروندان این منطقه تامین کند.

اما در بعد از روز گذشته منابع خبری سوری اعلام کردند که ارتش این کشور موفق شد، بر گروه‌های مسلح تروریستی دیگری غلبه کند و تلویزیون‌های سوری تصاویری از دستگیری و بازداشت شماری از این گروه‌های مسلح و کشف خانه‌های تیمی آنها و بیمارستان‌های صحرایی و تجهیزات و ذخایر آنها و اجساد کشته شدگان پخش کردند.

نکته تامل برانگیز اینکه گروه‌های تروریستی مسلح با وجود بافت و ساختار زراعی و کشاورزی منطقه بوستان‌های المزه با این حال نتوانستند بیش از چند ساعت در برابر حملات و ضربات ارتش سوریه دوام بیاورند و با فرارسیدن عصر این منطقه از وجود تروریست‌ها پاکسازی شد.
کد مطلب: 568
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *