۰
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۰
‌عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

روسیه برکناری‌اسد را قابل مذاکره می‌داند

در مذاکرات میان مسکو و غرب از جمله سناریوهایی که مطرح است بحث کنارکشیدن بشاراسد است.
روسیه برکناری‌اسد را قابل مذاکره می‌داند
ایلنا: ‌عضو کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: روسیه در عین اینکه خواهان عدم مداخله نظامی و حفظ ساختار سیاسی حزب بعث در سوریه است، برکناری بشاراسد را قابل مذاکره می‌داند.

مهدی سنایی  درباره موضوع حمایت روسیه از بشاراسد واخبار مربوط به کناره‌گیری اسد از قدرت که توسط سفیر روسیه در پاریس اعلام شده بود، اظهار کرد: این خبر از سوی سفیر روسیه اعلام شد و بعدا توسط دولت سوریه تکذیب شد، اما روس‌ها مجددا آن را مورد تاکید قرار دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اضافه کرد: این موضوع نشان دهنده آن است که در مذاکرات میان مسکو و غرب از جمله سناریوهایی که مطرح است بحث کنارکشیدن بشاراسد است.

وی افزود: روسیه پیش از این نیز این موضوع را مطرح کرده بود و گفته بود اصل این است که ساختار سیاسی حزب بعث در سوریه حفظ شود و برکناری اسد می‌تواند مورد گفتگو قرار بگیرد، اما استقامت و مواضع محکم ایران در پشتیبانی از دولت سوریه و سفر لاوروف به تهران، همچنین بهبود نسبی وضعیت بشاراسد و مقاومت او در مقابل مخالفان، باعث شد مسکو مواضع محکمتری در برابر غرب اتخاذ کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درعین‌حال خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد روسیه در مذاکرات خود با غرب در‌صدداست، درعین اینکه از مداخله نظامی جلوگیری و ساختار حزب بعث را حفظ کند، برکناری بشار اسد را قابل مذاکره می‌داند.

سنایی تاکید کرد: شرایط آینده سوریه و اینکه آیا راه میانه‌ای هم در این میان تاثیر گذار خواهد بود یا نه در موضوع سوریه تعیین کننده خواهد بود.
کد مطلب: 572
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *