۰
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۱

زلزله ۵.۳ ریشتری «اهل» ‌خسارت‌ نداشت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس گفت: دو زلزله امروز در استان فارس خسارتی در پی نداشت.
فائز چراغ سحر لحظاتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: هر دو زلزله امروز در استان فارس قدرت قابل توجهی داشتند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس ابراز داشت: با وجود قدرت بالای زلزله‌های امروز استان فارس هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی تا این لحظه گزارش نشده است.

وی گفت: نیروهای امدادی از نخستین دقایق پس از وقوع زلزله در محل حضور داشتند و اوضاع منطقه به طور کامل زیر پوشش است.

چراغ سحر افزود: در مناطق جنوبی استان فارس که شاهد دو زلزله در طول دو ساعت بودیم اقدامات بسیار خوبی در حوزه مقاوم‌سازی در سال‌های اخیر صورت گرفت که امروز شاهد هیچ‌گونه خسارتی نبودیم.

این مقام مسئول با با اشاره به زلزله سال ۸۹ در این منطقه تصریح کرد: پس از زلزله سال ۸۹ که خسارت‌های بسیاری در پی داشت بیش از ۲ هزار و ۲۳۵ واحد مسکونی مقاوم‌سازی شدند که نتیجه این مقاوم‌سازی را در حادثه صبح امروز دیدیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و فرهنگ‌سازی مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند خسارت‌های ناشی از زلزله را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس یک استان زلزله‌خیز است ابراز داشت: از تمام مردم استان فارس تقاضا دارم تا بحث مقاوم‌سازی را به طور جدی دنبال کنند و حافظ جان و مال خود و خانواده‌های‌شان باشند.

چراغ سحر افزود: دستگاه‌های متولی نیز باید مانند سال‌های گذشته با همت خود روند مقاوم‌سازی را دنبال کنند چراکه مقاوم‌سازی مهم‌ترین راه برای مقابله با زلزله است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان فارس مقاوم‌سازی شدند که با پیگیری‌های استاندار فارس ۷۵ هزار واحد دیگر نیز در طول سال جاری و سال آینده مقاوم می‌شوند.

به گزارش فارس، استان فارس امروز دو بار لرزید که نخستین زمین‌لرزه با قدرت ۵.۳ ریشتر در ساعت شش و ۲۷ دقیقه و هشت ثانیه بامداد و در عرض شمالی ۲۶.۹۴ و طول شرقی ۵۳.۵۵ رخ داد و زمین‌لرزه دوم به بزرگی ۴.۹ در ساعت هشت و ۱۳ دقیقه و ۴۰ ثانیه بامداد و درعرض شمالی ۲۶.۹۶ و طول شرقی ۵۳.۹۴ رخ داد.
کد مطلب: 5732
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *