۰
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۲

امریکا ادعا می کند که همچنان از مناسبات قوی با روسیه برخوردار است

یک مقام ارشد امریکا روز پنجشنبه اظهار داشت : امریکا و روسیه دو خصم دوران جنگ سرد، به رغم وجود اختلافات ، پس از تنظیم مجدد مناسبات، روابط قوی با هم دارند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ،معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت کنونی روابط این دو قدرت جهان به توصیف این روابط پرداخت و آن را خوب ارزیابی کرد.

پاتریک ونترل اظهار داشت : تنظیم مجدد مناسبات دو کشور ثمرات مهمی داشته و از حیث روابط موجود بین ما حائز اهمیت بود.

وی افزود : قطعا در برخی زمنیه ها اختلافاتی وجود دارد که بی تردید موضوع سوریه در صدر آنها قرار دارد. ولی ما همچنان روابط ثمر بخشی با فدراسیون روسیه داریم .

باراک اوباما رییس جمهوری امریکا پس از روی کار آمدن در سال ۲۰۰۹ به تنظیم مجدد مناسبات واشنگتن و مسکو پرداخت که در دوران حکومت دولت جورج بوش سلف وی به یکی از پایین ترین سطوح خود رسیده بود.

دمیتری مدودوف رییس جمهوری وقت روسیه که شریک ارزشمندی برای اوباما بود اکنون کنار رفته و جایش را به ولادیمیر پوتین داده است.

اوباما و پوتین از زمان انتخاب مجدد وی تنها یک بار با یکدیگر ملاقات کرده و تنش های فزاینده ای بین دو کشور بویژه بر سر حمایت مسکو از حکومت بشار اسد رییس جمهوری سوریه وجود دارد.

پوتین همچنین واشنگتن را به کمک به سازماندهی تظاهرات علیه وی در طول انتخابات ریاست جمهوری متهم کرده است.

این رهبر روسیه در مذاکرات گروه هشت که در ماه مه در کمپ دیوید برگزار شد، شرکت نکرد و گفت که باید در کشور بماند و دولت جدید خود را تشکیل دهد ولی این بهانه وی برای امریکا چندان قانع کننده نبود.
کد مطلب: 5782
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *