۰
شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۰

کاخ سفید روسیه را تهدید کرد

کاخ سفید همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر کی‌یف اعلام کرد که در صورت حمله احتمالی روسیه به اوکراین، روسیه با تحریم‌های گسترده مواجه خواهد شد.
کاخ سفید روسیه را تهدید کرد
کاخ سفید همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر کی‌یف اعلام کرد که در صورت حمله احتمالی روسیه به اوکراین، روسیه با تحریم‌های گسترده مواجه خواهد شد.
دیلیپ سینگ، معاون مشاور امنیت ملی در امور اقتصاد بین‌الملل عصر جمعه به وقت محلی در نشستی خبری با خبرنگاران در واشنگتن گفت: دولت آمریکا هم اکنون درحال تهیه بسته نهایی تحریم ها است که شامل شدیدترین تحریم هایی است که تاکنون آمریکا علیه روسیه وضع کرده است.
 معاون شورای اقتصاد ملی آمریکا افزود: هیچ شکی ندارم که (ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه) نقش برنده را نخواهد داشت.
سینگ با تشریح اقدامات آمریکا در صورت تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین گفت: هزینه برای روسیه، هم برای اقتصاد و هم برای موقعیت استراتژیک این کشور در جهان، بسیار زیاد خواهد بود.
این مقام شورای امنیت ملی آمریکا اضافه کرد تحریم های مالی ما برای تحمیل هزینه های شدید و فوری به بزرگترین موسسات مالی و شرکت های دولتی  روسیه طراحی شده است.
 معاون شورای اقتصاد ملی آمریکا ادامه داد ما همچنین آماده اعمال کنترل های قدرتمند صادراتی به عنوان بخشی از بسته پاسخ خود هستیم.
این مقام آمریکایی تصریح کرد: تحریم های مالی و کنترل صادرات، روسیه را از دسترسی به چیزی که به آن نیاز دارد و تنها از آمریکا و متحدان و شرکای آن قابل تهیه است، محروم می کند.

وی افزود که همه گزینه ها روی میز باقی می مانند اما اینطور نخواهد بود که سوئیفت را در نخستین بسته تحریمی  ببینید.
سینگ همچنین هشدار داد که اگر چین در صورت تحریم غرب به روسیه کمک کند، سینگال بسیار بدی ارسال خواهد کرد و ضربه عمیقی بر اعتبار این کشور نزد اروپا خواهد زد.
اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا طرحی را ارائه کردند که در صورت حمله احتمالی روسیه به اوکراین، از کی‌یف حمایت و مسکو را تحریم می‌کند.
این طرح به دنبال تحمیل هزینه بر روسیه از جمله تحریم بانک‌ها، خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲، کمک ۵۰۰ میلیون دلاری نظامی به اوکراین و مقابله با نفوذ روسیه است.
 جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده است: مقام‌های این اتحادیه بسته بسیار سختی از تحریم‌ها را علیه مسکو آماده کرده‌اند که در صورت حمله روسیه به اوکراین بلافاصله به وزیران خارجه اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌شود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد که اگر حمله ای (علیه اوکراین) صورت گیرد، فوری با شورای امور خارجه تماس می‌گیرم تا بسته‌ای از تحریم‌ها را پیشنهاد کند و مطمئن هستم که اتفاق نظر لازم را خواهیم داشت.
مقام‌های آمریکا و متحدان این کشور با وجود اینکه ادعای آنها در مورد تهاجم روسیه به اوکراین در روزهای ۱۵ و ۱۶ ماه فوریه تحقق نیافت، همچنان ادعا می کنند که روسیه ممکن است در روزهای آینده به اوکراین حمله کند.
 به رغم ادعاهای غرب، مسکو بارها اعلام کرده است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و در صدد دریافت تضمین های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی ناتو تحت رهبری آمریکا شود.
 روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، این کشور را بارها تحریم کرده است اما مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.
کد مطلب: 161239
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *