۰
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۸

فشار غرب مسیر روسیه را تغییر نمی‌دهد

سرگئی ورشینین معاون وزیر امورخارجه روسیه بامداد دوشنبه گفت، مسکو از آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست لغو تحریم‌ها را نخواهد کرد و فشار غرب و سراسر جهان مسیر مسکو را تغییر نخواهد داد.
فشار غرب مسیر روسیه را تغییر نمی‌دهد
سرگئی ورشینین معاون وزیر امورخارجه روسیه بامداد دوشنبه گفت، مسکو از آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست لغو تحریم‌ها را نخواهد کرد و فشار غرب و سراسر جهان مسیر مسکو را تغییر نخواهد داد.
به گزارش ایرنا از "اسپوتنیک" معاون وزیر امورخارجه روسیه تصریح کرد، واشنگتن و اتحادیه اروپا برای تغییر مسیر کرملین تلاش زیادی کردند تا تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه وضع کنند و ما را مجبور سازند تصمیم‌های گرفته شده را تغییر دهیم. 
ورشینین افزود:  (این تحریم‌ها) هیچ سودی نخواهد داشت. ما درخواستی برای لغو این تحریم‌ها نخواهیم کرد. ما صرفاً با تکیه بر دوستان خود، اقتصاد و توانایی خود را برای پیشرفت تقویت خواهیم کرد. 
کشورهای غربی به رهبری آمریکا از زمان حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را بر سیستم مالی روسیه اعمال کرده‌اند. 
بر اساس فهرستی که توسط «جفری سوننفلد» استاد دانشگاه ییل تهیه شده، تاکنون بیش از ۳۰۰ شرکت اعلام کرده‌اند که در حال خروج یا توقف فعالیت در روسیه هستند و این در حالی است که برخی از این شرکت‌ها نمادین‌ترین برندهای آمریکایی مانند "مک دونالد"، "اپل" و "نایکی" هستند.
علاوه بر این، کشورهای غربی حریم هوایی خود را بر پروازهای روسیه بسته‌اند، روابط تجاری خود با این کشور را بسیار محدود کرده و دسترسی چندین بانک بزرگ روسیه به شبکه مالی سوئیفت را مسدود ساخته‌اند. 
کشورهای غربی همچنین نزدیکان ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه را تحریم و دارایی‌های میلیاردرهای این کشور را مسدود کرده‌اند. 
روسیه این تحریم‌ها را غیر قانونی دانسته و اعلام کرده است که به آن‌ها پاسخ خواهد داد. 
روسیه همچنین تهدید کرده دارایی شرکت‌های غربی را که پس از حمله به اوکراین از این کشور خارج شده‌اند، مصادره می‌کند و نبرد اقتصادی را به موازات جنگ کنونی در اوکراین پیش می‌برد. 
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 
پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 
همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 
کد مطلب: 161813
برچسب ها: مسکو تحریم روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *