۰
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۹

«گوگل ارث» و «گوگل مپ» مناطق بحران زده را به اطلاعات خود مي افزايد

شرکت گوگل در نظر دارد برای سهولت دسترسی کاربران به اطلاعات مورد نیاز خود از مناطق فاجعه زده یا خطرناک، نقشه ای تازه ای را در تولبار خود موسوم به «گوگل ارث» و «گوگل مپ» در نظر بگیرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان گوگل ارث را ماهیانه یک میلیارد نفر در سراسر زمین مشاهده و بارگذاری می کنند و اکنون شرکت گوگل با توجه به اقبال جهانی که از این ابزار اینترنتی می شود می خواهد گوگل ارث را به شکلی تنظیم کند که نهادهای امداد رسانی که می خواهند به مناطق فاجعه زده مانند مناطقی که در آن زمین لرزه یا طوفان روی داده است امداد رسانی کنند، بتوانند استفاده مفیدتری بکنند.
زمانی که طوفان ایزاک مناطقی خلیج مکزیک را در نوردید، گوگل نقشه ای موسوم به «نقشه بحران» را طراحی کرد که مناطق آسیب دیده از بحران را در آن به نمایش گذاشت. کاربرانی که در این منطقه حضور داشتند، می توانستند به راحتی افزون بر خبردار شدن از مناطقی که با خطر سیل روبرو هستند، مناطقی را که مراکز صلیب سرخ در آن مستقر هستند شناسایی کنند.
افزون بر این با استفاده از گوگل ارث، تا کنون میلیون ها مین در کامبوج پاکسازی شده است و دانش آموزان در این مناطق می توانند به راحتی و آرامش به نقاط مختلف سر بزنند و بازدید کنندگان و مردم محلی با استفاده از این نرم افزار به راحتی از نقاط ایمن و پاکسازی شده خبردار می شوند.
استفاده از گوگل ارث و گوگل مپ در زبان های مختلف باعث شده است بسیاری از مردم نقاط مختلف جهان در استفاده از آن راحت باشند و همین امر باعث شده است تا مسئولان موسسه گوگل به فکر فراگیر کردن این ابزارها برای اهداف انساندوستانه و نجات انسان ها بیفتند.
افزودن شمالی ترین قبایل روی زمین در قطب شمال و معرفی آنان به جهانیان از جمله تازه ترین طرح های گوگل برای افزودن این منطقه به گوگل ارث و گوگل مپ است.
کد مطلب: 5863
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *