۰
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۰

مانور قدرت ها در خلیج فارس

«دبکا فایل» به نقل از منابع نظامی خود، از برگزاری قریب‌الوقوع رزمایش دریایی ۱۲ روزه به رهبری آمریکا، فرانسه و انگلیس در خلیج فارس خبر داد.
فارس: پایگاه صهیونیستی «دبکا فایل» به نقل از منابع خود مدعی شد که ۲۵ کشور به رهبری آمریکا، انگلیس و فرانسه قرار است به زودی مانور دریایی بزرگی در خلیج فارس برگزار کنند.

به نوشته این پایگاه، هم اکنون سومین ناو هواپیمابر آمریکا به نام «یو اس اس استنیس» در حال حرکت به سمت سواحل ایرانی خلیج فارس است تا رهبری مانور ۱۲ روزه‌ای را که قرار است ۲۵ کشور در تاریخ ۱۶ تا ۲۷ سپتامبر در این منطقه برگزار کنند، بر عهده بگیرد.


عملیات بزرگ جمع‌آوری مین نیز بخشی از این مانور نظامی خواهد بود که به ادعای دبکا، این عملیات برای مقابله با تهدید ایران مبنی بر مسدود کردن آبراه استراتژیک هرمز، انجام می‌شود.

این پایگاه همچنین گفته است که احتمالا باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در روز پایانی این مانور با هم دیدار خواهند داشت و اوباما از نتایج این مانور استفاده می‌کند تا نتانیاهو را متقاعد کند که نیازی به حمله یکجانبه اسرائیل وجود ندارد.

دبکا بعلاوه با اشاره به اینکه گفته شده ناو «استنیس» جایگزین ناو هواپیمابر «انترپرایز» می‌شود، به نقل از منابع نظامی و برخی مقامات آمریکا می‌گوید که این ناو، یک ناو جایگزین نبوده و هر ۳ ناو آمریکا در این منطقه باقی خواهند ماند.

به نوشته دبکا، اکنون انگلیس و فرانسه نیز در حال استقرار ناوگان‌های خود در منطقه هستند تا برای شروع این مانور آماده شوند. علاوه بر این، قرار است عربستان و امارات نیز در این مانور شرکت داشته باشند.

دبکا جزئیات بیشتری در مورد دیگر کشورهای شرکت‌کننده در این رزمایش، منتشر نکرده است.

این پایگاه همچنین مدعی شده است که هدف این رزمایش علاوه بر باز نگاه داشتن تنگه هرمز، تمرین حمله و نابود کردن ناوگان دریایی و پایگاه‌های هوایی و موشکی ایران در حوزه خلیج فارس است.

علاوه بر دبکا، پایگاه اینترنتی شبکه «الاتجاه» عراق به نقل از منابعی در وزارت دفاع انگلیس این خبر را تائید کرده است.


این دو پایگاه در حالی به نقل از منابع خود خبر از برگزاری این رزمایش داده‌اند که تا زمان انتشار این خبر، هیچ پایگاه انگلیسی دیگری این خبر را درج نکرده و هنوز صحت این خبر به درستی تائید نشده است.
 
کد مطلب: 5986
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *