۰
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۴

«فیس‌بوک» شگرد جدید طالبان برای فریب سربازان خارجی در افغانستان

شبه‌نظامیان طالبان با استفاده از صفحات فیس‌بوک و عکس‌های زنان، سربازان خارجی مستقر در افغانستان را فریب داده و اطلاعاتی محرمانه را از این طریق به دست می‌آورند
به گزارش فارس، شبه نظامیان طالبان با استفاده از صفحات فیس‌بوک و معرفی خود به عنوان دختران جذاب، سربازان خارجی مستقر در افغانستان را فریب داده و اطلاعات مربوط به زمان و مکان عملیات‌ها را از آن‌ها به دست می‌آورند.

پایگاه خبری «فاکس نیوز» با انتشار این خبر نوشت: بیشتر سربازان استرالیایی و نیروهای ائتلافی در این دام طالبان افتاده و اکنون دیگر نسبت به این مسئله هوشیار شده‌اند.

گفته می‌شود که براساس ساختار این وب‌سایت، محل تشکیل صفحات فیس‌بوک و همچنین مکانی که عکس‌ها از آن‌جا بر روی صفحات گذاشته می‌شود به صورت محرمانه باقی مانده و این موضوع به نگرانی خاصی برای این سربازان تبدیل شده است.

این گزارش همچنین هشدار داده است که دوستان و خانواده‌های این سربازان نیز با به اشتراک گذاشتن آنلاین اطلاعات محرمانه خود مأموریت‌ها را به خطر می‌اندازند.

در ادامه این گزارش آمده است که طالبان در صفحات فیس‌بوک، با ایجاد تصاویر زنان جذاب خود را زن معرفی کرده و از این طریق با سربازان خارجی ارتباط و دوستی برقرار می‌کنند و اطلاعات محرمانه آن‌ها را بدست می‌آورند.

در این گزارش همچنین به خانواده‌ها و دانش‌آموزان درباره درج نام، رشته و پایه تحصیلی و محل زندگی هشدار داده شده است.

در آخرین حمله به نیروهای استرالیایی مستقر در افغانستان، ۳ سرباز این کشور به دست یک سرباز افغان کشته شدند.
کد مطلب: 6274
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *