۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۰

پاکستان از ایران برای تاسیس منطقه ویژه اقتصادی در این کشور دعوت کرد

مسئولان ایالت سند پاکستان از ایران برای تاسیس منطقه ویژه اقتصادی در این ایالت دعوت کردند و از آمادگی خود برای تامین زمین مورد نیاز در این خصوص خبر دادند.
 به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی تایمز، پیر مظهرالحق، وزیر آموزش پاکستان در جریان دیدارش با هیئتی از تجار ایرانی پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی توسط ایران در ایالت سند پاکستان را مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، مسئولان ایالت سند نیز روز سه شنبه از ایران برای تاسیس منطقه ویژه اقتصادی در این ایالت دعوت کردند. مسئولان ایالتی تاکید کردند مکان مورد نیاز برای ایجاد این منطقه اقتصادی ویژه را فراهم خواهند ساخت.

این پیشنهاد یک روز پس از آن مطرح شد که آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکستان یادداشت تفاهمی را به امضا رساند که به موجب آن تجار ایرانی اجازه خواهند داشت در این کشور منطقه ویژه اقتصادی ایجاد کنند. دکتر یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی تهران با تشکر از ایالت سند، خاطرنشان کرد که شرکت های ایرانی علاقمند به سرمایه گذاری در پاکستان هستند. وی گفت، هر دو کشور باید با همکاری یکدیگر منافع ملی شان را دنبال نمایند.

آل اسحاق اظهار داشت، دولت ایران با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری، خط لوله انتقال گاز را به مرز پاکستان رسانده است. ضمن اینکه دولت و سرمایه گذاران ایرانی آماده سرمایه گذاری در پروژه های مختلف در پاکستان هستند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران خاطر نشان کرد، که ایران می تواند شیر، برنج و سایر کالاها را از پاکستان وارد کند. وی گفت، برخی مشکلات بانکی بر سر راه همکاری های تجاری دو کشور وجود دارد که باید حل شود. وی افزود، ما مشکلاتی را با کشورهای چین، هند و کره داشتیم و این در حالی است که ما آماده سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری هستیم.
کد مطلب: 6470
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *