۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۴
سیر صعودی قیمت کاغذ همچنان ادامه دارد

مسولان، نظاره گر افزایش قیمت کاغذ

مسولان، نظاره گر افزایش قیمت کاغذ

مشکل گرانی کاغذ همچنان گریبانگیر ناشران و مدیران روزنامه ها و نشریات است و علیرغم اعتراضات متعدد، هنوز مسولین برای رفع این مشکل چاره ای پیدا نکرده اند.به گزارش پایگاه خبری فریادگر، رییس اتحادیه کاغذفروشان از رسیدن قیمت هر بند کاغذ هفتاد گرمی در دو ماه اخیر از ۲۷ هزار تومان به ۸۲ هزار تومان خبر داده است. این موضوع در استانه بازگشایی مدارس و دانشگاهها مشکلات را افزایش داده است. در این میان دکتر فرهاد تیمورزاده مدیر مسول انتشارات تیمورزاده با ارسال نوشتاری برای پایگاه خبری فریادگر نوشته است :
" شنبه ۲۵/۶/۹۱ روز بازگشايي دانشگاههاست. امروز بخشي از تلاش‏هاي من در رايزني با بعضي اشخاص در جهت جلب سرمايه براي خريد كاغذ نقدي و فروش نسية ‏ آن ( با وعده پرداخت ۵ ماهه) در يك مورد به ثمر نشست. قرار شد روز دوشنبه مبلغي را دريافت كنيم تا با ارسال ۱۵۸ بند كاغذ تحرير ۱۰۰*۷۰ چاپ جلد دوم كتاب فيزيولوژي گايتون ۲۰۱۱ را آغاز كنيم و با چند روز تاخير از بازگشايي دانشگاه‏ها در اختيار دانشجويان قرار دهيم. اما با وجود ۲ روز تعطيلي از ۵ روز باقيمانده تا پرداخت، هيچ كاغذ فروشي حاضر به فروش كاغذ كه امروز به بهاي ۹۵۰۰۰ تومان ( با تخليه در چاپخانه) رسيده است، نشد. ظاهرا" چاره‏اي جز انتظار تا دوشنبه (۲۷ /۶/ ۹۱) نداريم. به نظر شما اين شرايط بحراني كاغذ را مي‏توان ديد و بر مديريت نا‏كارآمد وزراي مربوطه و عدم احساس مسئوليت ، برنامه ريزي و دورانديشي آنان افسوس نخورد؟ تا كي قرار است بنشينيم و اين وضعيت را نظاره‏گر باشيم؟ آيا عملكرد اين وزراي محترم با سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني همخواني دارد؟ آيا با تاكيدات اخير رهبري نظام، مبني بر حمايت همه جانبه از توليد ملي همخواني دارد؟ توليد بدون در اختيار داشتن مواد اوليه چگونه امكان پذير است؟ با عملكرد وزراي مربوطه در يكسال گذشته بهاي كاغذ به بيش از ۴ برابر افزايش يافته و كماكان نيز در حال صعود است آيا اينان در اين شرايط شايسته استعفاء يا بركناري نيستند؟ آنچه در حال رخداد است واقعيت‏هاي بازار نشر و كتاب است؛ اگر در جبران كم كاري‏هاي خود به اين اعتراض برچسب تشويش اذهان عمومي نزنيم. بي‏درايتي، بي‏مسئوليتي و بي‏لياقتي شما وزراي محترم مسبب اصلي بروز اين بحران است. پذيرش اشتباهات و خطاها و استعفاء خود شجاعتي مي‏خواهد كه اميدواريم در شما وجود داشته باشد. محض رضاي خدا اين بار در واگذاري مسئوليت به اهلش، احساس وظيفه كنيد."
پیش از این، مدیران مسول روزنامه های غیردولتی نسبت به افزایش بی رویه قیمت کاغذ اعتراض کرده بودند و این موج علاوه بر روزنامه ها، گریبان ناشران کتاب را نیز گرفته است.

کد مطلب: 6751
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *